dr-masse
Forumsvar skapade
-
Yepp, jag håller med fartjanne här!
-
Efter att sent i min eviga ”lära-mig-segla-vågor” karriär som vindsurfare seglat på lite mer inbjudande ställen måste jag bara stryka under på det där Oåxen skriver:
Först krypa – sedan gå.
Jag började med Guincho och Torö. Häpp! Det tog nog en fem år innan jag seglade ett annat vågspot ordentligt än dessa två, och jag lärde mig mer på tre-fyra dar i Danmark än jag någonsin gjort tidigare på så kort tid. Ställen som Hamborg och Vigsö var ju helt fenomenala, och klart lättare… :-).
Förresten passar jag på att tjata om Gotland en gång till. Bara för att.
-
Källarinbrottet, förmodar jag, var väl i separat källarförråd för lägenhet?
De är ju, tyvärr, alltid oförsäkrade så vitt jag känner till.
-
Ja, han körde med samma fena.
http://www.boardseekermag.com/special_features/speed/speed_015.htm
(visste väl att jag hade läst det, synd att man inte har samma minneskapacitet på andra områden… 🙂
-
Jag tror att skillnaden i kolhalt snarare beror på ”avrundningsfilosofi”… (dvs, jag tror inte den finns)
-
Tackar ödmjukast för väldigt skön rapport som genast värmde dagen här med marsdimman hängandes utanför!
Ses på Torö!
-
Ola H., vet du vilka skillnaderna är mellan Simmer och Powerex RDM? Frånsett yta trodde jag de hade identiska egenskaper?
-
Ta inte silvertejp! Förstörs i sol och värme, sabbar duken.
Men packtejp eller liknande är bättre. Genomskinliga delar av ett klistermärke går oxå bra.
-
Vilken bräda är det som du har som näst största? Vilka segelstorlekar kör du på den?
-
Jag åker rättså ofta dit (en gång per år, minst) och det slutar alltid med TAP. Visst, man kan komma några hundringar billigare undan men det är sällan värt knölet med den mellanlandning som det blir.
För att få de billigaste biljetterna med TAP behöver man dock vara ute i god tid. Annars har jag sett billiga biljetter med Spanair, KLM och BA.
Även charter kan vara ett alternativ, funkar att bila upp till Guincho från Algarve.
-
Om du skulle få för dig att vilja vindsurfa lite, så kan jag rekommedera Guincho vid den tiden på året!
Ta kontakt med http://www.brisaseventanias.com/, de hyr ut sjyssta prylar där (nya RRD och Simmer grejor). Fråga efter Richard Maximo, han pratar bra engelska.
Jag är själv där mellan 15 och 27 juni å hyr av honom.
-
Ha, ha! Först såg jag inte att de låg på fenfodralet och tänkte ”vad ere för j-a fenor han fått från tysken?!?”.
Men nu såg jag. Har själv varit på gång att beställa vågfenor av honom.
-
Många skojiga plankor i den där klassen. För typ likadan segling har jag en Fanatic Hawk 110, den är najs tycker jag.
Syncron är kanske lite ”snällare” än Tabou Rocket, men det är utrifrån intryck av lästa tester och kompisar som testat. Har ej seglat de själv.
-
Ha, skön! Kul med riktiga schnubbar och schnubbor oxå, oftast brukar man ju fejka karaktärerna i sådana här filmer!
Ett besök på surfsafari kan jag enbart rekommendera. Men det vet ni ju.
-
Öh, ”kite” skall nog ses som ”drakfestival” och har nog inget, nada, niente att göra med kitesurfing…