dr-masse
Forumsvar skapade
-
Jag kom just på vad som är intressantast med den här omröstningen. Det är de knappa 20% som tror att Josh inte kommer topp-tre… 😀
-
Jag tog bort att det varit naglat, och inväntar nytt läger… OK?
-
Najs! Nu är vi på spåret igen!
Feta avläppen kan man ju greja där, ähum…
http://www.detourgeneration.net/videos/anguloair.htm
Men jo, på en video från Punta Preta har jag sett hopp, men det verkar vara ovanligt med sådana förhållanden så fokus verkar ligga rättså benhårt på vågridningen… av, ähum, förståeliga skäl!
-
Nu får alla konfbögar se till att styra upp den här tråden, ah!
Här skall snackas down-the-line Punta Preta och beundras feta bottensvänger, grymma toppsvängar och rejält mod på vågen.
Tack.
/Strukturbögen
-
Eller så åker man till Gotland och kan köra på alla vindriktningar… 🙂
-
Detta e väl en rätt bra prognos? :tongue:
-
Oah, läckert! Känns som om Falle aldrig kommer att byta skrivbordsunderlägg på burken efter det här!
-
dr-masse
Medlem19 februari, 2007 vid 10:37 som svar på: kort resa typ en eller två veckor till surf nu och framåt?@Bergelin 365767 wrote:
Dude // Dahab har ju vind nu, dit är det ju enkelt att resa..
Sen tror jag att det är bättre att flyga till Shannon Airport på västra Irland och som bara ligger några mil norr om Brandon Bay.. Dublin ligger ju i öster..
Shannon är ju grymt för BB, men dessvärre gick inga direktflyg dit när vi bokade. Och mellanladningen innebär a: att man riskerar stryl med prylarna och b: att det faktiskt tar längre tid…
Bilfärden över från Dublin är helt OK, inte värre än Stockholm – Varberg, typ.
Åh, snart är det dags för Irland igen!!
-
Ja, både Kai och Keith skall ju bli intressanta att följa om det blir riktigt nerpålinjen åkning!
Det här är den första vågtävlingen på ett bra tag som jag verkligen sett fram emot, hoppas på bra förhållanden!!
-
Ah, mitt inlägg var skrivet med EN HEL DEL IRONI (nu var jag allt bra övertydlig, ah!), tror nog att Daniel har järnkoll på grejorna! Ett, kanske misslyckat, försök att göra mig lite lustig över Sandy Point grabbarnas segelstorlekar, angivna vindstyrkor och rapporterade hastigheter… 🙂
Dessutom så tycker jag att det är mycket intressant att se vilka farter som går att göra med 7.2, och det verkar ju som om han inte ”maxat” än…
-
dr-masse
Medlem18 februari, 2007 vid 12:05 som svar på: Jakten på den perfekta surfbilen – 4 nya utmanareÅH, Canoya – kan du inte provpacka S-maxen? Är lite spekulant på en sådan, men vill INTE fälla stol om det kan undvikas. Du tror inte en 240 bräda går in lite diagonalt i den kärran? Nyfiken!
VW Golf Plus är väl en annan bil med fällbart passagerarsäte fram, men jag tror den är lite kort.
-
Skumt, jag kan inte se något fel? Tömma cache, kanske?
-
34.7 med 7.2… najs!
Han kör för stora segel, ha, ha! Enligt ”Sandy Point formeln” så får jag det till att det egentligen borde vara, hmmmm, låt mig räkna lite här… 39,2 knop med 5.8. (Sandy Point formeln är ju som bekant Y x 0.8 = N x 1.13, där Y = segelstorlek i resten av världen och N är 2sec för vanliga dödliga människor)
-
Min joker är nog Marcilio Browne, förresten