Forumsvar skapade

Sida 305 av 427
  • dr-masse

Medlem
    18 september, 2005 vid 15:35 som svar på: Skruvar till fotstopparna

Det är INTE ”trial and error” som gäller. Då blir det lätt ”trial and destroyed”. För långa skruvar riskerar att gå igenom pluggarna, då kommer det in vatten i brädan åsså blir det ledsna miner och korsdrag i plånboken (igen).

Inte bra.

Så – känn efter hur djupa pluggarna är med en tändsticka eller nå’t. Köp rostfri skruv, helst hos en surfhandlare, faktiskt, för ändamålet. Försök gärna ta reda på hur ”orginalskruvarna” till brädan ser ut och om du kan få tag i likadana. Det brukar bli bäst så. Rätt dimension är oxå bra, då riskerar du inte att få stroppar som lossnar hela tiden pga för smal skruv, eller stroppar som är asjobbiga att flytta pga för grov skruv (som dessutom riskerar att spräcka pluggarna eller vara f-n så jobbiga att skruva i).

Så – rätt är bäst. Eller nära rätt i alla fall.

Skruva På!

• dr-masse

Medlem
    18 september, 2005 vid 15:17 som svar på: Nu är rekordet tillbaka på ostkusten!

Kul! Härligt med lite speedkamp. Var det idag på Torö?

• dr-masse

Medlem
    18 september, 2005 vid 15:13 som svar på: Torö Söndagen 18 Sept

Trodde minsann jag hade ensamrätt på den manövern på Torö… 🙂

Kul med bilder Larry, du återgäldar från i onsdags, ah!

Fota På!

(att sedan betyligt mer begåvade seglare än simborgarmasse fastnar på bild helt avgjort är till fröjd för åskådarna, måste jag smått motvilligt medge…)

• dr-masse

Medlem
    15 september, 2005 vid 11:32 som svar på: Torö idag FM… vred det sedan?

Vinden på Landsort och vinden vid Torö verkar ju nästan leva i olika världar ibland…eller alltid… framförallt på SV. Men det är ju längre ut, och hur högt upp sitter den däringa mätaren egentligen?

Nåja, en fem-sex sekundmeter brukar man ganska lugnt kunna dra av, är min erfarenhet. Det var inga 20 eller 23 inne vid Torö igår, i alla fall.

Men blåste – det gjorde det! Ordenligt!

• dr-masse

Medlem
    15 september, 2005 vid 11:26 som svar på: Tow-in windsurfing Teahupoo (igen)

Vi förlitar oss på att vår centrala server (läs: adde) administrerar och kör back-up på det där… 🙂

Tråkig spolning han åker på i början. Arrows Impact får en ny innebörd där…

Spola På!

• dr-masse

Medlem
    15 september, 2005 vid 06:31 som svar på: Gislöv levererade…

Väldigt najs galleri, måste jag säga! Fasen, varje bild (till å med på kossorna) var sevärd!

Denna våg säger ju en del om ställets klass, skulle vara klart trevligt att åka runt lite mer i Skåne!

IMG_72033.jpg

• dr-masse

Medlem
    15 september, 2005 vid 06:12 som svar på: Torö idag FM… vred det sedan?

Även om jag själv åkte hem strax vid femtiden (lite småmör efter 4-5 timmar med tryck i 4.2), så är det skönt att läsa att alla som kom ner på eftermiddagen fick segling med lite magi!

Jag kryssade ut mot Stenstranden från Kärringviken runt 16.00, men märkte att 4.2 var alltför underriggat. Kändes som om det kunde bli väl dyrt för både plånbok och kropp, så jag vände…(priset för slöheten att jag mot bättre vetande inte riggade om till 5.0 när det började mojna). Men vågorna var rysligt fina, de utanför udden var rejäla. Ser fram emot fler bilder!

Seglingen i Kärringviken var ändå den roligaste jag haft där, helt klart. Visst, vågorna var små, men rysligt roliga och det gick bra att hoppa, åt båda hållen dessutom. Ett par ikrokade noslandningar med påföljande kastfall höll en på alerten…

OTROLIGT rolig dag!

• dr-masse

Medlem
    13 september, 2005 vid 11:26 som svar på: Onsdag, vart segla norr om Sthlm-Uppsala?

Görväln, eller Kalhäll, ligger ju bättre till när du ska hem. Lövsta är inte bra på SV. Ekoln, Skaris kanske?

Annars kan du ju köra till Kapellskär och vidare till Gävle?

Hoppas du får någe seglat!

• dr-masse

Medlem
    13 september, 2005 vid 09:14 som svar på: RRD WaveCult 06

Av någon anledning så tror jag att vi mer ”dödliga” surfers (eller rätt så usla, som i mitt fall, ah!) hade kunnat se Living eller något annan grym vågåkare köra med ett badkar under fötterna och ändå hade vi tänkt tanken ”fasiken, ett sådant där vågseglingsbadkar måste jag bara ha!” 🙂

Badkar På!

(bifogar en liten bild, viss känner ni badkarshandlarsuget, ah? hoppas fotografen CC tycker det är OK)

((jag har för övrigt klämt på en 06 WaveCult 84 och måste medge att den var ruggarns läcker, köpsuget var omedelbart och skonade ingen… tror helt klart det kan vara en grym allround vågis i Svea för 80 kilos surfare, som sagt))

• dr-masse

Medlem
    13 september, 2005 vid 05:33 som svar på: nu ryker alla rekård kålla mitt nya vapen

Jädrar. Ser schnaaaabb ut! Men det finns ett allvarligt hinder för rekordslakten…. är inte de främre fotstropparna felvända? Vindmotstånd. 🙂

AB På!

(förresten, är bilden tagen inne ditt lekrum? Ser så ut, ah!)

• dr-masse

Medlem
    12 september, 2005 vid 14:46 som svar på: Torö onsdag?

till å med theyr… (som, enligt min erfarenhet, brukar vara högst realistiska eller snudd på försiktiga i sina bedömningar)…

För bra för å va sant? Möjligen, sjukt barn hemma just nu…

• dr-masse

Medlem
    12 september, 2005 vid 14:41 som svar på: Torö onsdag?

ser ju fortfarande, ähum, lovande ut…

• dr-masse

Medlem
    12 september, 2005 vid 14:33 som svar på: Torö onsdag?

Min dröm när det gäller surf å babes är numera att en av mina flickor skall göra bättre duckjibes än jag! 🙂

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    12 september, 2005 vid 13:49 som svar på: Torö onsdag?

Efter många års hit och ditande med PRECIS den där typen av kommentarer så har jag, öh… VI, börjat få lite mer balans i det däringa. Men det kräver prat, respekt och att ibland koppla in skallen istället för den där, öööhöagkalkj, låt oss kalla den för ”surfslangen”, om ni förstår vad jag menar… ;-). För när det är SURF på gång är det på någe vis ganska lätt hänt att hjärnkontoret helt stängs av och hissen åker ner ett gäng trapport till mer instinktsdrivande områden. Som inte tänker och reflekterar sådär jättebra, typ.

För det är ju inge kul å surfa om det inte är rimligt kul för alla, eller hur? Surf är viktigt för mig, men inte viktigast. Så är det, och det innebär kompromisser. Fy fasen vad vuxen jag känner mig nu, är ju värsta föräldraämnet. Har lärt mig rejält av en kompis som haft det klart tufft efter misstag i dennna ytterst svårbemästrade balansgång – familj, jobb, fritid (läs: surf), dig själv och vänner…

Surfa På!

• dr-masse

Medlem
    12 september, 2005 vid 13:39 som svar på: Torö onsdag?

Min fru är inte dum hon heller. Inga övernattningar på Torö, dock… Men hon vet vad jag gillar och använder det smart. En ny plånbok till henne blev till två heldagar på Guincho för mig. Byteshandel i min smak, ah!

Trada På!

Sida 305 av 427
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA