Forumsvar skapade

Sida 154 av 156
  • eddie

Medlem
    11 september, 2003 vid 14:07 som svar på: Användandet av schakel……

Kom precis ifrån Gransegel på Limhamn. Det är skillnad på schackel och schakel. Alltså även om du köper ett Wichard så skall du se till att ”gångjärnet” (ledemn) sitter i framkant. Det är en förutsättning för att schakeln skall kunna öppnas under tryck. Det skiljer inget nämnvärt i pris, men det finns alltså olika typer av Wichardschaklar.

• eddie

Medlem
    11 september, 2003 vid 10:33 som svar på: NO i Malmö – Vart åker alla då`?

Så kan du inte skriva… Nu vet ju varenda Stockholmare om att Malmö är Sveriges Rio De Janeiro… Då flyttar de ju snart ner hit. Å det vill vi väl inte…. wink.gif

• eddie

Medlem
    11 september, 2003 vid 10:09 som svar på: NO i Malmö – Vart åker alla då`?

Faktiskt lite kul grin.gif

• eddie

Medlem
    11 september, 2003 vid 10:03 som svar på: NO i Malmö – Vart åker alla då`?

Tittade just på en karta… Handikappsbadet nästan borta vid Lagunens gästhamn ligger hyffsat i vindriktningen. Ngn som vet om det är långgrundt/stenfritt där?

• eddie

Medlem
    11 september, 2003 vid 09:58 som svar på: NO i Malmö – Vart åker alla då`?

Ribban? Låter nära och bra… men jobbigt med vind parallellt med stranden när man tar höjd så uselt som jag wink.gif. Vad säger du Stellan?

• eddie

Medlem
    11 september, 2003 vid 08:32 som svar på: NO i Malmö – Vart åker alla då`?

Det var suveränt…
    Ser ut att bli en bra dag… DMI har lovat hyffsat väder.
    Men jag tycker Tippen är ett jäkla skitställe… för mycket båtar som ligger ankrade. Har du varit där? Kanske skulle prova JP’s?

• eddie

Medlem
    11 september, 2003 vid 08:27 som svar på: försäkring

Svar till:

Det är klart de kan säga att det inte ingår i ”deras sortiment” som du uttrycker det. Så säger ju alla försäkringsbolag om bilar, motorcyklar, flygplan, båtar och i vissa fall (tror jag) cyklar. Vill du stöldförsäkra sådana saker så krävs en separat försäkring för dem.

Som gammal seglare så kan inte mer än hålla med Folksam. Min Kite-bräda är fantamig en av de sämsta båtarna jag sett… wink.gif grin.gif

Problemet är väl att Folksam har bestämt sig för att kite-utrustning är en båt. Det allra tråkigaste var väl att de dessutom tyckte att det som båt betraktat var en så dålig båt att de vägrade försäkra den…

/Rasmus

[/ QUOTE ]

• eddie

Medlem
    10 september, 2003 vid 15:05 som svar på: Byske

Låter jäkligt dyrt att fylla en plastsäck med Bregott. wink.gif

• eddie

Medlem
    10 september, 2003 vid 14:27 som svar på: Byske

Själv hade jag inte råd med våtdräkt efter att köpt min drake. Så jag har kört i en stor plastsäck… den skyddar mot vattnet – en stund i alla fall. Men jag tror att det kommer att bli kallt framåt hösten. Hur isolerar man en plastsäck bäst? Kanske man skall fylla den med flörtkulor (efter att man själv har hoppat ner i den)? Fast man kanske blir lite orörlig i den?
    *ler*

• eddie

Medlem
    10 september, 2003 vid 13:42 som svar på: Nybörjare: Träningskite eller Naish R3 7m2?

Svar till:

Gå en kurs och köp riktiga grejor istället. Lägga ner 3000 på en 7a som du tröttnat på efter 1h verkar inte klokt.

[/ QUOTE ]

Absolut det bästa alternativt…

• eddie

Medlem
    9 september, 2003 vid 18:50 som svar på: Väst ?

*Nyfiken*
    Varför har man en sådan väst?
    För att skydda sig?
    Hålla värmen?

/E – Prylgalen

• eddie

Medlem
    9 september, 2003 vid 18:45 som svar på: Åka i November?

Svar till:

Funderar på att åka en vecka någonstans.Vart skall man åka?
    Mårten

[/ QUOTE ]

Halloj, Mårten. jag har lite liknande funderingar som du. Har du ressällskap?

• eddie

Medlem
    9 september, 2003 vid 18:42 som svar på: Nybörjare: Träningskite eller Naish R3 7m2?

Tror att det måste blåsa så mycket med en 7 m2 så att du kommer att tycka att det är obehagligt att ge dig ut på vattnet. Dock kan du body-dragga lite efter den…. Tycker i alla fall det är ett bättre köp än en övningskite.

• eddie

Medlem
    8 september, 2003 vid 21:25 som svar på: Bra drag i Falsterbo idag???

070-2196248.
    Vetefasiken om jag kan smita iväg redan vid 13… Ev gör jag det ändå om jag är sugen… *ler*
    Eddie – helt utan karaktär

• eddie

Medlem
    8 september, 2003 vid 20:17 som svar på: Bra drag i Falsterbo idag???

Funkar Ljunghusen vid OstSydOst?
    Verkar bli det i morgon…

Sida 154 av 156
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA