Forumsvar skapade

Sida 100 av 251
  • getwet

getwet

Medlem
    28 december, 2006 vid 13:36 som svar på: 1/1 2007!

@Pugge 356152 wrote:

Vi får väl se! Håller bara proggen och vindrikningen är ok så.

Kolla……han kan inte ens skriva några rader på forumet utan att blanda in nyårskrökandet. Helt övertygad om att han skriver i kodform till sina polare därnere i Kalmar……
    Men eftersom man kan läsa koder så är han nu avslöjad.

Direkt översatt blir Pugges mening så här: Vi får väl se! Håller bara groggen och vindrickningen så är allt ok.

Svårare än så var det inte att knäcka den julenöten!

• getwet

getwet

Medlem
    27 december, 2006 vid 19:57 som svar på: Nu är rekordet på ostkusten!!!

Japp, hellre dit än till västkusten:wink:
    kampen fortsätter nästa år, men med tanke på vad västkusten kör för material nästa år så lär pokalen stanna på ostsidan.:wink:
    Det finns väl bara en som kan hota………:cool2:

• getwet

getwet

Medlem
    27 december, 2006 vid 15:51 som svar på: Nu är rekordet på ostkusten!!!

Just det……….

• getwet

getwet

Medlem
    27 december, 2006 vid 15:18 som svar på: 1/1 2007!

HAHAHA, vilket djävla skämt, DU nykter!

• getwet

getwet

Medlem
    27 december, 2006 vid 13:31 som svar på: Nu är julen slut…..

Och delfinen puttar på bakifrån.

• getwet

getwet

Medlem
    26 december, 2006 vid 16:48 som svar på: Mal har speedat på rätt hyggligt…

Nja….När vi körde i Holland på ESM så var de byar upp mot 40knots (det var väldigt byigt) och Ben van der Steen körde 6.0. Martin van M 5.5. Dom flesta låg på segel runt 5.5.
    Jag har nog inte greppat det där riktigt med deras segelstorlekar på SP, tycker dom kör smått så in i helv…

Minns att jag ställde en fråga angående vilka små storlekar dom kör med i SP till några av Holländarna, fick ett par leenden och lite huvudskakningar till svar….

Men Mal är långt ifrån den som kör med småsegel på SP, det finns några som kör småstorlekar som jag aldrig ens sett, i vindar upp mot 12-14ms!

• getwet

getwet

Medlem
    25 december, 2006 vid 09:52 som svar på: Gun sails Mega XR alt Booster ??

Asch vad synd, bara några fjuttiga tiondelar för att putta bort Ian Räv från 10i topplistan!

• getwet

getwet

Medlem
    25 december, 2006 vid 09:45 som svar på: God Jul & Gott Nytt År!!!

Detsamma Jimmy, ses nästa år!

• getwet

getwet

Medlem
    22 december, 2006 vid 16:32 som svar på: New Point7 AC1 RaceSlalom

@Jester 355574 wrote:

vasa: svaret är nog ganska enkelt: RDM och mastförlängare… Oftast kan man inte förlänga kortare än ca 10 cm på dom förlängarna (osäker på siffran där, men i dom trakterna iaf). På vissa SDM-förlängare kan man förlänga från mellan 0-2 cm, även om mina Liberty-längare börjar på 6 cm.

Vet inte om man kan säga att en hårdare/mjukare mast ger bättre fart eller höjdtagning. Det korrekta svaret är att köpa den mast som rekommenderas av segeltillverkaren, helt enkelt.

”Känslan” i alla mina Warp-segel känns mer eller mindre identisk trots att jag förlänger min 460 hela 42 cm till 7.8:an

Det kan finnas en liten anings rätt i att en mjukare mast kan gå fortare. Tänker närmast på vad Martin van M skrivit en gång, samt berättade i Holland. Mycket tvist och mycket buk…..hur får man fram det? Jo genom mycket nedhal och lite uthal. Men här kanske inte att det riktigt räcker till eftersom dagens segel är slalom/race och inte speedsegel. Desto mer som dras i nedhal, desto planare blir det. Min tanke vore då kanske att om en mjukare mast används så får man kanske mer tvist med mindre nedhal, eller? Kanske böjkurvan måste vara annorlunda också?

Rekommenderad mast är självklart det bästa alternativet för seglets ändamål….slalom. En viss skillnad på att slöra 130-140grader då vi behöver mycket mer buk och maximal tvist.

• getwet

getwet

Medlem
    22 december, 2006 vid 16:21 som svar på: Naish Stealth Online

@Oregistrerade 355609 wrote:

Fan, ska ni börja med kite???

japp….vi tänkte leka lite tills ni är ifatt oss!:wink:

• getwet

getwet

Medlem
    21 december, 2006 vid 16:25 som svar på: Loft Blade 2007

@MacTS 355472 wrote:

Såg det seglet live i Holland. Såg väldigt fint och välbyggt ut. obs. alla storlekar riggas på RDM

Nu är det ju fruktansvärt svårt att avgöra hur ett segel fungerar genom att bara titta på det. Kan bli annorlunda i det verkliga när det belastas och ska användas. Men jag kan väl påpeka att det seglet som vi såg i Holland stod otroligt bra (sällan sett så bra form utan rynkor mm) såsom det låg riggat på marken iaf. Tror att vi samtliga blev lite förbryllade faktiskt….

• getwet

getwet

Medlem
    14 december, 2006 vid 19:49 som svar på: Naish Speed Party

Jag är redan där…..mentalt alltså!
    Ska bli riktigt grymt, ett av de bästa speedställena i europa, och Pascals hemmavatten.

Vi får väl kolla vad en minibuss upp till max 8pass kostar att hyra in. Borde räcka med en sådan för fyra pers och utrustning.

• getwet

getwet

Medlem
    14 december, 2006 vid 14:49 som svar på: Naish Speed Party

@Jester 354512 wrote:

Intresse finns, men känns lite vanskligt att åka så långt om vinden uteblir…

Skaru ha någon fart i bitarna eller?:wink: Klart du åker, det är bara att stanna ett par dagar till om det inte blivit något. Tramontane lär trycka på till slut….

• getwet

getwet

Medlem
    14 december, 2006 vid 09:44 som svar på: Shit vad det kommer blåsa idag, SV 😛

@Klang 354458 wrote:

Sorry GetWet, var så uppe i min berättelse att jag glömde skriva vindriktning, SSV – SV, den absolut bästa vindriktningen i Habo.

/Klang

Ok, men ”termikfläkten” slår på när det blåser NV, eller?

• getwet

getwet

Medlem
    14 december, 2006 vid 05:35 som svar på: Naish Speed Party

Fi fan va coolt……jag är på!

Sida 100 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA