Forumsvar skapade

Sida 116 av 251
  • getwet

getwet

Medlem
    31 augusti, 2006 vid 14:23 som svar på: Ny tävling
    Jester wrote:
    getwet wrote:
    lbj wrote:
    Tävlingen är nu avgjord. Jesper vann

Jag tror faktiskt en av mina söner bär en sådan tröja…….han är nitton år:wink:
    I motsats till din son, så lyssnade jag på plattan Number Of The Beast när den kom ut 1982…

Men måste säga att din son har ypperlig musiksmak!

Samt att han är bra mycket duktigare på balett än du!!!

Är lite stolt nu faktiskt, han flyttar till London samma dag som vi drar till Holland. Han har kommit in på en av världens bästa balettskolor…..:cool2:

• getwet

getwet

Medlem
    31 augusti, 2006 vid 04:41 som svar på: Ny tävling
    lbj wrote:
    Tävlingen är nu avgjord. Jesper vann

Jag tror faktiskt en av mina söner bär en sådan tröja…….han är nitton år:wink:

• getwet

getwet

Medlem
    31 augusti, 2006 vid 04:13 som svar på: Någon till rangsta brygga i morgon ?

Inte helt omöjligt på efm.

• getwet

getwet

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 20:53 som svar på: Det va som fan…..

Lägg av….är du där freddan? jag kommer ögonaböj, söndag kväll eller måndag morgon.

• getwet

getwet

Medlem
    30 augusti, 2006 vid 19:49 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9

Och nu vill jag bara påminna om att den 9/9 är en alldeles speciell dag……

• getwet

getwet

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 20:18 som svar på: Holland ESM 9/9-17/9
    Jester wrote:
    Jag o surfan är med!!

Så göööööööööött!

Där satt den…..nu djävlar ska vi köra arslet av tysken!

• getwet

getwet

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 16:45 som svar på: eberspräscher och Automatproblem
    Judo-Freddan wrote:
    SuperG5000 wrote:
    Fel 1 fixat!

Mät upp spänningen till displayen för ebers. Ett blinkande borde vara för låg spänning (kan ej eber men logiskt borde det vara någonting ditåt) samt startspänningen när den ska starta. Kanske dåliga kontakter, glapp, oxider mm.

• getwet

getwet

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 16:44 som svar på: eberspräscher och Automatproblem
    Judo-Freddan wrote:
    SuperG5000 wrote:
    Fel 1 fixat!

Mät upp spänningen till displayen för ebers. Ett blinkande borde vara för låg spänning (kan ej eber men logiskt borde det vara någonting ditåt) samt startspänningen när den ska starta. Kanske dåliga kontakter, glapp, oxider mm.

Fel 2 ingen aning, eberspräscher panelen blinkar vidare. Tips?

Fel 3 Knappen har inte låst sig igen. Konstigt?

Fel 4 får vara tillsvidare.

Låter ju som startbatteriet är dåligt eftersom det var svårt att starta utan förbrukarbatteriet inkopplat. Det jobbiga med det är att det i så fall drar ner kapaciteten på hela systemet och förkortar livet även på förbrukarbatteriet. Frånskiljningsrelä och ett nytt startbatteri tror jag på. Kolla först vattennivån i resp batteri. Är den för låg så kan plattorna ha kokat. Kolla också vad spänningen över respektive batteri är (koppla alltså isär batterierna först.) 12,9 – 13,1 är fulladdat. Har startbatteriet lägre spänning än så när du kört ett tag innan så vet du att det är i dåligt skick och behöver bytas.

• getwet

getwet

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 16:38 som svar på: eberspräscher och Automatproblem

Låt aldrig startbatteriet och förbrukarbatt stå ihopkopplade, är den ena dålig så drar den med sig det bra ”ned i skiten”. Dom försöker helt enkelt jämna ut sig kapacitetsmässigt och då blir det bra batteriet med automatik sämre. Enda gången dom kan vara ihopkopplade är när det laddas via gen eller battladd, eller mycket korta stunder vid start etc. Annars ska dom vara isärkopplade som Freddan påpekar.

Litet tips så där på vägen, byt plats med batt, sätt förbrbatt på startplats och se om det blir skillnad.
    Om ett batt är i dålig kondition ska man aldrig snåla och försöka spara pengar. Det straffar sig ALLTID med den taktiken. Är det i dåligt skick, köp nytt.
    Exempelvis så är Biltemas batt mycket billiga, dock ej så hög kvalite har jag märkt men med rätt skötsel så håller dom iaf ett par år. Och man kan köpa två Biltema mot en Tudor…….

Fortsättningsvis till alla surfbuss älskare som ställer bussen på vintern……plocka ur batteriet och underhållsladda…….Kom ihåg att ett batt med kapacitet under 10.7volt förstör sig själv (sulfaterar) vilket är mycket lätt gjort om den står en hel vinter utan laddning. Själv köper jag hellre surfprylar än batt till bilarna…

• getwet

getwet

Medlem
    29 augusti, 2006 vid 16:27 som svar på: Fituna onsdag?

Ser tom med ut som det skulle bli NO, och då går både Fituna och Skanssundet bort.

• getwet

getwet

Medlem
    28 augusti, 2006 vid 18:06 som svar på: Störst rek. segel?

Självklart Ola så är inte farten och materialet påhittat, men det är lite förvånande att han inte har mer koll på vinden…..eller också har han en hjärnkoll som ingen annan av oss förstår.

Hoppas innerligt att du kommer igång med speedprylarna och reggar in dig på GPS-speedsurfing, varför inte börja med F2 speed i TT nu i oktober?

• getwet

getwet

Medlem
    28 augusti, 2006 vid 16:45 som svar på: Störst rek. segel?

Just den rekommendationen må möjligtvis vara korrekt, kanske, jag ifrågasätter mer de siffror som presenteras av honom på GPS speedsurfing. Han måste vara en djävul på att segla, betydligt bättre än ALLA andra på detta runda klot.
    Hans angivelser angående vind och farter samt materialval är ju närmast löjeväckande. Därav Ola, tar jag hans rekommendationer med en stor nypa salt!
    Men kanske att lillplankan från Starboard funkar med en 6.6, kanske, inte vet jag.

• getwet

getwet

Medlem
    28 augusti, 2006 vid 12:40 som svar på: Störst rek. segel?

Va tusan Jester, är du inte o surfar idag när det blåser för en gång skull.

• getwet

getwet

Medlem
    28 augusti, 2006 vid 11:30 som svar på: Störst rek. segel?
    Jester wrote:
    Du får snacka med Gustav, o kolla om du får låna hans tyffa silvriga dräkt. Skall ju vara mindre luftmotstånd i en sån där, vilket innebär mindre friktion…

Man kanske skulle kunna få låna den till Strand Horst….? Nå Gustav, kan man det?

• getwet

getwet

Medlem
    28 augusti, 2006 vid 11:28 som svar på: Störst rek. segel?

Ian räv har väl aldrig heller seglat större segel än just 6.6……….mannen som kan plana med vad som helst i vilken vind som helst! Själv skulle jag inte ta hans rekommendationer som speciellt seriösa. Åtminstone om man kikar på hans vindangivelser på GPS speedsurfing och vilka storlekar han kör rekordfarter med. Ska man tro hans resultat så är resten av speedeliten i världen riktiga sopor och rent ut sagt skitdåliga!

Sida 116 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA