Forumsvar skapade

Sida 117 av 251
  • getwet

getwet

Medlem
    28 augusti, 2006 vid 09:48 som svar på: Störst rek. segel?

Då fattar jag varför man svettas så ymnigt efter en 500meters repa i 30+, friktionen förstås. Kanske ska kolla med NASA, dom lär väl ha dräkter för sådant…..

• getwet

getwet

Medlem
    27 augusti, 2006 vid 14:15 som svar på: Störst rek. segel?
    Jester wrote:
    Hur vattnet ser ut, mao hur platt det är, påverkar hur stora segel man kan ha oxå. Dessutom även i vilken vinkel mot vinden man kör. Då man kör en speedbräda på platt vatten, i runt 120 grader är förklaringen till att så smala speedbrädor klarar av segel på runt 7 kvadrat.

Fan va varmt det måste vara när du seglar Jester……:wink:

• getwet

getwet

Medlem
    24 augusti, 2006 vid 14:37 som svar på: surfvan projekt??

318 motorn är faktiskt riktigt ”snål” i amerikanska mått mätt. Skulle tippa på runda slängar 1.5 liter.

• getwet

getwet

Medlem
    24 augusti, 2006 vid 14:35 som svar på: Längtar till snö och is!
    Vind Vind wrote:
    Rekommenderas. Fort utav helvete går det och gipparna kan slipas till rena mästerverken, hoppa är dock svårare än det ser ut på filmen. Hardcore ävenså, speciellt nattseglingarna i månsken. Mina blåmärken sedan i vintras börjar just släppa.
    Bara plug n play för en vindsurfare, synnerligen enkelt och mycket samma känsla som att vindsurfa.

Freestylevarianter går att utveckla. Bror överraskade stort med en plötslig manöver döpt till ”fallande lövet”

Herr Blåst

Mannen……DU LEVER! Kul att se dig i text igen, nu vill jag även se dig IRL också. Gotland?

• getwet

getwet

Medlem
    24 augusti, 2006 vid 14:21 som svar på: 9 MS/sek, 6.4 segel, 155 liter och obefintlig höjdtagning !

Oki doktorn, vi böjer oss för den gedigna tyska experthjälpen i form av en tabell och lutar oss behagligt tillbaka igen och läser sommarens bästa tråd ”Det är omöjligt att segla mot vinden”.
    Men……innan Gustav1980 har fått upp dendäringa eminenta tekniken kanske han, förslagsvis, skulle låna en aning större fena, eller innhandla en beggad för att få det lättare att träna upp sin kryssteknik. För Gustav påpekade att det var just kryssen det var problem med, inte planingen, och då kanske ett par cm skulle hjälpa till att komma lite snabbare upp till ”kryssbojen”.

• getwet

getwet

Medlem
    24 augusti, 2006 vid 12:04 som svar på: fena till f2 sputnik

Det var många alternativ där….PB TB DTB. Jag har fenor men endast TB.
    Tror faktiskt att en gammal sputnik har PB, kan någon annan rätta mig om jag har fel.

• getwet

getwet

Medlem
    24 augusti, 2006 vid 11:01 som svar på: 9 MS/sek, 6.4 segel, 155 liter och obefintlig höjdtagning !

Helt övertygad om att det är fenstorleken du har bekymmer med. För att få en 35:a att ta höjd med en så pass stor bräda krävs det nog en sjudjävla fart.
    Vi kan göra en liten jämförelse. På en slalombräda, tex min egen Falcon 91liter kör jag jag 7.2 och 34fena i medioker vind. Ca 10-11ms. 32fena vid mer vind.

På min gamla Mistral RTX 101liter blev största fena 32, 30 vid hårdvind och 6.7 eller 7.2. 34 användes någon enstaka gång bara vid svagare vindar under 10ms.

Så vad du behöver är helt klart en större fena än 35, låter i mina öron inte alls som en bra kombination med 35 och 155liter, absolut inte för goda kryssegenskaper iaf.

• getwet

getwet

Medlem
    23 augusti, 2006 vid 20:09 som svar på: Äntligen lite segling…..

Grattis mannen, pooh bah! Den där hänger med till Holland va?

• getwet

getwet

Medlem
    23 augusti, 2006 vid 17:41 som svar på: Det är omöjligt att segla mot vinden..

Äntligen lite fart på slökonfen….fortsätt grabbar! Ge inte upp, jabba lite med högern och sedan en underifrån, vänsterkrok och sedan 2 steg bakåt. Just nu gör ni konfen helt klart läsbar igen!

• getwet

getwet

Medlem
    23 augusti, 2006 vid 10:03 som svar på: Kina

Åh ja vill ha en ny Fantastic……IKEA (kopianskopiaföretag) varianten på fena, Kurtis.

• getwet

getwet

Medlem
    22 augusti, 2006 vid 18:35 som svar på: Längtar till snö och is!

Jag tycker det ser bra mycket coolare ut än kite……

• getwet

getwet

Medlem
    21 augusti, 2006 vid 17:48 som svar på: Tröjor med knop

Medium-large-Xlarge.

Large passar mig utmärkt, och om jag inte minns helt fel så är jag storleken större än dig.:wink:
    Såen large blir nog bra……

• getwet

getwet

Medlem
    21 augusti, 2006 vid 07:11 som svar på: Carbon Xtender…
    faster wrote:
    Jester wrote:
    Surfan körde 34 knop med en 7.8 häromveckan (ok inte över 8 kvadrat, men nästan)
    Morsan körde över 70 km med en v8………nästan

Men morsan kan inte läsa, det var segel ÖVER 8 kvadrat vi snackar om, inte 7.0or. 😉

• getwet

getwet

Medlem
    21 augusti, 2006 vid 07:09 som svar på: Carbon Xtender…
    Glen Alpin wrote:
    33,2 knop med 8,4 RS6 och mellan Falcon med för liten fena…

Nääää…33.0 var det:wink:

• getwet

getwet

Medlem
    21 augusti, 2006 vid 07:06 som svar på: Carbon Xtender…
    Glen Alpin wrote:
    33,2 knop med 8,4 RS6 och mellan Falcon med för liten fena…

Nyfiken som fan, var är den farten satt någonstans och finns det en session på GPS speedsurfing?

Sida 117 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA