getwet
Forumsvar skapade
-
Och här lite tankar hur det skulle kunna se ut inuti när han kommer hem……
Hästskon tycker jag passar perfekt till den mannen, romantisk och mysig som han alltid är.
Braskaminen kan jag tänka mig kommer att utnyttjas flitigt tillsammans med en kattunge. Eller ett gammalt skåp…. -
Lars_K wrote:getwet wrote:Jeepar är den farligaste av motståndarna att möta……
…och fullpackade surfbussar. 😉Packade surfare däremot är helt ofarliga……
Joinar där, kan inte vara kul att komma ikläm mellan en Cheva van som väger 2500kg…..
Men tydligen är jeepen än värre på grund av sin markfrigång, den går rakt in i sitt höjd vad jag fattar det som. Andra bilar är lägre medans jeepens överhäng fram skjuter rakt in, tänk er då en som missar högerregeln! -
Kan någon pinka in på en kartbild exakt var det här ligger………sen undrar jag om någon kan tänka sig att låna ut sitt bensinkort Euroshell, jag behöver nämligen skrapa rutan på vanen med den!
-
Utlyser härmed en tävling på konfen, skicka in förslag i bild, typ paint shop eller liknande hur en van kan se ut som värst eller ballast. Dr Masse och jag måste ha förslag innan ägaren kommer hem från Hawaii för att ge igen, den djäveln ska speedträna med Bringan:mad:
Första pris blir en Drops 28slalomfena tuttle lätt beggad, att avhämtas på Öland Kristi flygarhelgen vid två vanar, den ena skitsnygg och den andra vädervärdig förhoppningsvis:wink:
-
CharlieB wrote:getwet wrote:har våren kommit till Rangsta Brygga, det är platt iallafall, inte så choppigt!
Känns jävligt tungt nu, och ingen bättring i sikte.
Tror jag ska ut och roa mig med att rita GPS sträck i snön, någon tycks redan ha börjat med några schyssta sessions.
Tänker inte bifoga bild från Gotland….
Charlie
Ta någon från i somras Charlie……så man vet hur det KAN se ut, kanske!
Kommer ni till Öland förresten på kristihimmelsfärd? Skulle vara kul och se er där. -
Det är något som jag kan bita tungan av mig på än idag att man inte stannade en timme eller två till. Eller att vi kommit ned 1 timme senare….men vi tar nya tag i år och pressar varandra. Men då måste du fan släppa på Jester:laugh:
Vi kommer snart med back och allting och hälsar på, lovar att du ska få sova i min van då. Puss påre
Vi kommer iallafall ha likadana tröjor……….
-
Jester wrote:Är det därför du ligger under mig i rankingen? Du backar mest hela tiden?? Borde gå snabbare o köra framåt? 🙂
Slänger ett snabbt öga in på GPS speedsurfing, slår fram datumet vi östsurfers var där tillsammans med västisar och kollar in läget…….hoppsan då, hade du tång i fenan eller Jester:wink: 😉 Eller glömde du släppa handbromsen.
Jester Getwet
2sec 32.4 35.0
100m 31.3 34.3
250 30.9 32.4
10sec 31.2 34.0 -
Du Jester, jag kan backa om din survolvo eller ford va fan det nu va på E6:an om jag vill…..:wink:
-
Faran med just småbilar är när alla andra kör stora bilar.
Jag arbetade en del, på lite avstånd så där, med Claes Tingvall (Vägverkets direktör) när han arbetade på Folksam som forskare samtidigt som han doktorerade i trafiksäkerhet. Han kunde påvisa med tusentals kollisioner i faktabanken vad som gällde.
Statistiken tyder på att man skulle få ned skadorna ganska rejält (vid tvåpartskollision)om bilparken var mellanbilar eller småbilar. Stora skador orsakas ofta av ett större fordon, men det är också klart att man klarar sig bättre i en stor bil, under förutsättning att man kolliderar med en liten bil…….den enes död den andres bröd. Jeepar är den farligaste av motståndarna att möta…… -
Han ska få en 40 tröja av mig……….o grabbarna på Sandy Point ska få en med texten Liar på:smile:
-
2fast4u wrote:Getwet – Då kommer det en röd, grymt snygg, 35-t-shirt på posten!! (när dom är klara förstås) :cool2:
För att spara på portot så kan du vänta en liten stund och skicka en annan färg och annan text på, typ 40knop….. SKA HA DEN FÖRE JESTER!!!:laugh:
-
Jester wrote:Sweet!!
Är det GPS max 2 sec som gäller, eller? Såg att GetWet ligger lite tråkigt till på gps-speedsurfing isf… 😉 (34.98)
Hoppas det kommer finnas stora storlekar… En del av oss är ju lixom fullvuxna… 😉
Efter den här säsongen. eller ganska snart faktiskt så blir det du som får en tråkig tröja, själv ska jag ha en ny varannan månad:wink:
-
Lugn nu mannen, det närmar sig en tröja nu……
-
Heggis wrote:Har inskaffat en ultimat surfmobil, en fiesta 1,1 från 85 (ja, det är helt tillåtet att skratta..). Till mitt stora okunnande om bilar, vad tusan ska jag tanka den med? (och ja, nu är det tillåtet att skratta ännu mer…). Vet inte om bilen har katalysator, men tror inte det. Står inget om det i instruktionsboken, men killen på macken trodde att den hade det. Så vad ska jag hälla i, och måste man använda blyerstattningsmedel eller vad det nu heter…??
Ska inte garva…….:wink:
Tanka du det billigaste möjliga, det vill säga 95 oktan. Motorn kommer inte att ta skada av det. Du behöver inte något blyersättningsmedel. Du skulle kanske tom kunna blanda ut bensinen med 20-30% etanol. De flesta bilar går utmärkt på det, speciellt de äldre med förgasarmotorer.Nästan helt säker på att den är utan kat, tror det var 1986-1987 som det blev krav på kat för alla nytillverkade fordon. Några hade det redan tidigare men jag tror inte att det satt på en 85 fiesta.
-
styret wrote:blir det nått med det där ölandsboendet för dej i år getwet? för isåfall kan du få styra upp min privatekonomi lite… hehe
nu ska jag gå och leta igenom soffan efter småmynt så jag ahr råd att tanka bilskrället.
ta med dig en back ned till Kleva så ska vi djupdyka i ekonomiträsket, jag kommer att tillbringa en hel del tid på ön i sommar!