Forumsvar skapade

Sida 145 av 251
  • getwet

getwet

Medlem
    8 januari, 2006 vid 09:22 som svar på: Thommen SR/RS 2006

Hörru Surfan, vilka storlekar var det det skulle ha?

Brädan är oerhört tilltalande måste jag säga, och vilket skönt namn RS……Står det för Robert Stavnås eller?

• getwet

getwet

Medlem
    5 januari, 2006 vid 18:06 som svar på: 60% fordonsskattehöjning
    Jeppepeppe wrote:
    Man borde väl kunna komma runt det om man omreggar till husbil? Eller har jag helt fel?

Iofs har jag bensinare, men jag har ändå tänkt regga om!

Vägtrafikskatten är densamma under förutsättning att husbilen är reggad som lätt LB (vilket nästan samtliga är) och vikten även är densamma. Summa summarum, om en husbil och en lastbil (upp till 3500kg totalvikt) väger lika mycket så är skatten densamma.

• getwet

getwet

Medlem
    5 januari, 2006 vid 17:49 som svar på: Många svenskar som speedar
    Jester wrote:
    Hejs!

Kolla här:

http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=forum&smnu=1&val=1287

3:a sett till antalet registrerade användare. Inte illa! Nu får vi se till att vi klättrar högre upp i rankingen i år oxå!

Det där med rankingen blir svårt, dom åker ju så attans fort därnere på Strand Horst, Sandy Point, Sotavento och allt vad det nu heter…….

Tror du att det går att få ihop en gruppresebiljett kraftigsomattanrabatt för 34 pers till Strand Horst???? 😉

Det är ruggigt kul att se så många svenska flaggor på speedsurfing, trots ett fåtal surfare i jämförelsevis med andra länder som Frankrike och Tyskland exempelvis. Jag tror inte att det dröjer så länge tills vi har någon uppe bland de 20-30 bästa, men det lär nog tyvärr inte bli på svenskt vatten.
    Och om några år kanske det ser ännu bättre ut, samt att förhoppningsvis har det dykt upp någon ung svensk ”Bringan” som kan köra skiten ur oss gamla gubbar och vara med på den internationella banan!

• getwet

getwet

Medlem
    5 januari, 2006 vid 15:06 som svar på: Äntligen trängselskatten igång
    Svenne wrote:
    Kan inte du lägga tillbaka din gamla avatar?
    Den hade passat bra till det här inlägget… 😉

Vad har den med trängselskatten att göra? :confused2:

• getwet

getwet

Medlem
    4 januari, 2006 vid 20:36 som svar på: Äntligen trängselskatten igång

Det är så djävla konstigt, Sthlm har bland världens bästa kollektivtrafik och lik förbannat ska folk sitta i sina bilar och köa i timtal för att åka in till stan.
    Och ingen fattar att det blir BILLIGARE för både samhället och individen själv om vi genomför det här.
    Lyssnar mycket på debatter, läser insändare, kollar på internet och folks åsikter i radio och TV. Och det är förvånande……..många menar på att det måste vara upp till var och en om man vill åka bil eller ej. Men det är det ju…bara att betala och åka.
    Men jag brukar säga till folk som absolut inte kan låta bli sin bil till stan utan hävdar att det är deras rättighet: Säg det till dom som drabbas i världen av naturkatastrofer skapade av växthuseffekten, föräldrar som blivit av med sina barn, barn som mist sina föräldrar eller hus och boende som försvunnit i översvämmningar. Säg det till dom som bor i torrområden där det blivit än värre pga av växthuseffekten, säg till dom att det är din rättighet att åka bil till stan…….det brukar bli tyst då!

Det verkar tyvärr på det sättet att det enda språk folk känner till för att förändra sitt beteende är att det kostar, money rules!

• getwet

getwet

Medlem
    4 januari, 2006 vid 20:24 som svar på: Favorit storlek

Jag tycker banne mig att det är hur svårt som helst att svara på. Segel mellan 7-9 har fördelen att dom är stabila som en bergvägg, tappar liksom aldrig drivet utan bara står på hela tiden. 5-6 känns en aning litet och blir lätt oroliga om vinden är byig. Men självklart, de ytterst få dagar som vi här i 08 område får segla med den sizen är ju förbaskat roliga.
    Kan dock påpeka att under säsong 2005 fick jag aldrig tillräckligt tryck i min 5.8 förutom i värsta byarna, som tyvärr aldrig varade så länge….. 7.2:an däremot samt 8.4 seglades det mycket med.
    Men å andra sidan så har jag beställt nu att denna säsong ska bli den blåsigaste i mannaminne, och då blir det så!!!!

• getwet

getwet

Medlem
    4 januari, 2006 vid 16:19 som svar på: Håkan Hellström
    Sinclair wrote:
    Jo det har lanserats en hel del skit som slår H.Hellström med hästlängder.
    Günther och Mr Bombay var väl inget vidare heller?

Herr Ghunter har dock smaken att omge sig med vackra kvinnor. När det gäller Hellström borde det ske en retroaktiv abort och utplåna varenda spår av honom i musikväg, samt bomba det skivbolag som gav honom chansen att få släppa en enda ton på skiva.:grin:

• getwet

getwet

Medlem
    4 januari, 2006 vid 08:14 som svar på: Äntligen en buss!
    Jeppepeppe wrote:
    Man tackar! Det är inte utan att man känner sig lite stolt :)! Har gått och suktat länge efter en buss, så nu längtar man bara efter att få sätta igång med bygget.

Hallåj!
    Som ny surfbussägare är det bara att kliva in på http://www.surfbussen.com och regga dig. Sedan är det bara att skriva, fråga, svara tillsammans på ett eminent nystartat forum för den som har surfbussar som passion.

• getwet

getwet

Medlem
    3 januari, 2006 vid 22:22 som svar på: Håkan Hellström
    adde wrote:
    Haha, det är väl bara 5 år sen han släppte sitt första egna. Ska vi gå 10 år tillbaka får vi radera Broder Daniel och Honey Is Cool vars medlemmar är också är ansvariga för The Plan, The Knife, mm dvs halva göteborgs musikhistoria 95-05 (andra hälften är Björn Olsson). Men man bör kanske ha varit student i Götet de senaste 10 åren för att uppskatta detta 😀

/adde

För ca tio år sedan, om inte kanske något år till blev jag plågsamt medveten om denna fullstädigt urusla musiker på ett större hak i Kalmar. Har för mig att det stod hans namn på reklamaffischen och inget annat. Ruggigt dåligt var det och om inte ännu värre numera, ta bort karln från all digital lagring tack!

Mig veterligen har det väl aldrig lanserats något sämre i Sverige, eller har det?

• getwet

getwet

Medlem
    2 januari, 2006 vid 22:45 som svar på: 40 knop nästa år?
    surfan wrote:
    de e en fransman om ja får be

Visst fan det var det ja, kan vi använda den som rundningsmärke på andra sidan vid TT tror du:wink: 😉

Fan va kul det att få klicka in lite gubbar igen…..som jag har svurit och det räckte med att TBsurf ringde och sa tryck där och där o klicka där, o vips hadde jag gubbar igen!

Åh nu vill jag surfa….sjuk som bara den på det nu och så vill jag träffa alla mina speedpolers!!!!

• getwet

getwet

Medlem
    2 januari, 2006 vid 21:09 som svar på: 40 knop nästa år?
    surfan wrote:
    Är de en hemi eller?

Nej nej för fan Surfan…du verkar lika okunnig på motorer som jag är på att måla!
    Det är en smallblock maskin 5.7liter HO330hp och ett vrid runt 400NM med vortec toppar:cool2: Ska bara monteras på ett Edelbrock performer insug och troligen en Holly650 dp vacuum, alla är med nu va? (långt från tråden kanske)

Ska köra skiten ur din merca buss (visst var det en merca)med den:tongue: Den lär passera 40knop iaf!:wink:

• getwet

getwet

Medlem
    2 januari, 2006 vid 19:07 som svar på: 40 knop nästa år?

Och med den här kommer JAG att vara snabbast till stranden kommande säsong! Ska bara monteras in i vanen först……

• getwet

getwet

Medlem
    2 januari, 2006 vid 19:02 som svar på: 40 knop nästa år?

Är det bara jag som är otroligt surfsugen?

:confused2: 😡 :crazy: 😀 :
    HAHA…där satt den djävla datanörds…..

• getwet

getwet

Medlem
    2 januari, 2006 vid 18:54 som svar på: 40 knop nästa år?
    Jester wrote:
    Om du kollar lite till höger, så ser du ett antal smaylies du kan klicka på.. Annars kan du jul lära dig att skriva dom istället : ) blir 🙂 (om du inte lägger mellanslag emellan) : D blir 😀 osv

Tro mig, jag har inga smilies här till höger, bara dom fula gubbarna rakt nedanför när man skriver ett inlägg, och dom ligger i rutan ”Postikoner”, några andra gubbar finns inte.
    Jag skämtar alltså inte………det är TOMT på gubbar. Och under rutan längst ned ”Regler för att posta” står det smilies på.
    Nu blir jag förbannad, och inte nog med det så var den där fan surfan snabbare och hitta gubbarna före mig…..snabbast på det med.

Dags att gå ut och pinka gula ringar i snön istället……..

• getwet

getwet

Medlem
    2 januari, 2006 vid 14:15 som svar på: supporta gps-speedsurfing.com

Blev det inte mer än 80 euro från gps-speedsurfing användarflitigt Sverige?

Sida 145 av 251
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA