getwet
Forumsvar skapade
-
Skitbra förslag Culing, den köper jag rakt av. Då räcker det inte bara med att man haft kanonflyt en enda dag och träffat rätt, nu måste det stämma fler ggr.
Som en av mina vänner sa till mig en sen natt i bussen på Fårö (han är vågfreak): Att bli en duktig speedare, förstår jag nu, handlar inte bara om att vara snabb, det handlar också om att ha sinne för att leta bra vatten, förutse bra vindar, läsa prognoser rätt och detaljerat, tajma peekarna så att man inte är helt slut när det bästa kommer…..
Och plockar man då ut ett antal bästa så blir jakten än roligare och intressantare. SKITKUL!
-
Satan också Bappel……men vi vet hur fort det gick ändå, trots inga bevis. Tycker självklart att det är värt lite champagne ändå här hemma hos mig när vi kör säsongsavslutning med tillbehör och surfrullar på bion. Vi får ta det som en återkommande detalj att korken flyger när någon av oss rekordat!
Det du poängterar är jättebra, hade ett samtal med Moster i Kalmar som råkat ut för exakt samma sak……dock inga farter reggade men den hittade inga satteliter. Mentalt var också troligen även den GPS:en kvar i Danmark…trots noteringar här i Sverige.
Först när frågan om man förflyttad sig dök upp kom den igång.Väl mött här hemma hos mig snart Bappel tillsammans med ett gäng galningar…..
-
TB seglade med 28 fena och 6.6 vilket är precis på gränsen för gårdagens vind, men man gör det för att maximera speeden. Istället förlorar man höjdtagningen och spinouten lurar hela tiden när ”vindhålen” kommer. Om det däremot blåst 2-3ms till så hade det inte varit några problem med höjden. Ofta är det en balansgång för att få brädan att släppa det där lilla lilla extra, TB:s val igår var att köra med en mindre fena just för att åstadkomma det, och det syns också på hans farter att det lyckades. Istället blej höjdningen urdålig, men det skiter vi i…..full fart spar tid!
Om du kikar på min session som TB lagt in i den här tråden så har jag höjdat ordentligt ett par varv, men det var med 7.2 och 32 fena. Med en 28fena vet i fan om jag kommit tillbaka ännu…
28 fena är med andra ord en ganska liten fena i gårdagens vind och Fituna förhållanden men helt rätt om man som för TB:s del enbart jagade average och tio sekunder. -
Härligt TBsurf, och ännu bättre farter ska vi ha kommande vecka.
-
Igår var jag snabbare än dig Moster, så det så!
-
Bilen och dom där grejerna på fyra ben ser helt ok ut, men va fan är det för skit som ligger framtill på bilden längst ned??

-
Jag tror att Styret är mest speedad ikväll av oss allihop, eller?
-
TB surf o jag är på väg ned mot Kungsbacka och ert territorium nästa vecka. Har ni locals någon koll på vad som händer vindmässigt nästa vecka, kanske gemensam segling på Torkelstorp?
-
Klart att du får låna GPS:en ett par vändor Gurra, bered dig dock på att det blir dyrt….att köpa nya surfprylar vilket brukar bli ett måste efter att skamset läst av farten på en freestyle
, Vill gärna sig dig också ett varv på mina slalomprylar som en jämförelse. 
Säsongen ÄR snart slut för min del, troligen efter den kommande veckan.(en utlandstripp hägrar dock) Men du fortsätter väl som vanligt bland isflaken
? -
Hallåj gamle man, vet exakt vad du talar om
Läkarens ordination var att det skulle ske någon form av tömning ca 2-3 ggr dagligen för att komma tillrätta med problemet(som varenda surfare i beaktningsvärd ålder kommer att drabbas av, garanterat!(förutom tjejerna då kanske
) . Den ordinationen köpte jag rakt av, min fru likaså……

-
Passa dig djävligt noga Jester. TB surf och jag är snart på jobb i Kungsbacka……..Häng med får du en bra fart!

-
Hemskt ledsen käre vän men vem som är snabbast kommer att visa sig samma dag, samma plats, samt när vi har samma förutsättningar. Och i ärlighetens namn kommer det bli vare sig du eller jag som är snabbast den dagen.
Det är vi bägge för gamla för, och du kan ju själv inte heller bli bäst på allting, eller någonting!

Och så var du där och gnällde igen om ditt djävla sjögräs…..dåliga ursäkter bara!
Nä nu djävlar kryper jag ned i Jaccuzzin med frun och korkar upp en Champagne, vad ska du göra min käre vän?

Kom på att jag faktiskt är snabbare på att segla radiostyrd segelbåt, samt att min bil kör skiten ur din kärra….(och för alla er andra som ännu inte fattat att detta är enbart ett ordhuggeri två ”bröder” emellan, så tro inte att det är det, detta är på fullt och blodigt allvar)
I love you my best friend Moster, and i miss you up here! -
Projbyte här hemma snart…

-
Jag vet…följde läkarens rekommendationer strikt. Minst tre ggr om dagen

-
Märkligt, det kommer se ut som om den vore klonad på Fituna….