getwet
Forumsvar skapade
-
Tror du leder ”Byta material cup”! Där leder du med marginal, helt outstanding.
Your friend in North -
Här finns inga gnällspikar, det är bara Kenneth som har spik i foten. Vi andra sysslar med cynism.

-
Om Gud straffat någon så är det väl er…..Hellre snö på vintern än sjögräs en hel surfsäsong!!!! Eller är sjögräset bara en täckmantel för att ni inte får någon fart i bitarna, en bluff helt enkelt. Och Moster, nej fan, Faster ska de ju vara, 2 sec på 36 knop ser onekligen skum ut i filen…jag har sagt det tidigare och säger det igen, MAN FÅR INTE STÅ PÅ SANDREVEN OCH SLÄNGA GPS:en TILL VARANDRA FÖR ATT FÅ BÄTTRE SPEED….sluta upp med sådant nu Speedkenta och Moster! Det är inte heller tillåtet att åka rätt in i klubbhuset…Att man ska behöva ta det om och om igen!
Och käre Faster (är du moster eller faster?)har du inte begripit att man ska valla, sexvax vallar vi med…
Inte undra på att ingen får någon fart där nere…ni har ju missat sexvaxet!Till nästa säsong är det nog läge att göra om Haga Park surfcenter till ett Rehab center, såsom ni gnäller dagarna i ända över skruv i foten och axlar ur led. Glaslirare…går sönder stup i kvarten! Här i kylan dras vi bara med prostata problem men vi håller ihop delarna. (oj vilken passning jag gav er där..kan ni hantera den?
)Hur var det nu igen, hur många var över 30 i average hos er?
Nu menar jag inte åldern alltså…knop! -
Precis som Svenne skriver så är bromsrören en enkel match, rör samt verktyget du flänsar med finns billigt på Biltema. Behåll de gamla rören så intakt som möjligt så bockar du de nya rören därefter. Ett tips här: Spar de gamla rören och ta med till besiktningen, ifall att de börjar bråka om”så här sitter det inte från fabrik” som har hänt mig…….på en gammal transit.
Risken är stor att du inte får bort bromsrören från bromscylindrarna/oken eller andra kopplingar pga rost. Så börja redan nu med att spraya med rostlösare och låt det sitta tills du tar tag i bitarna. Går det ändå inte måste man värma med svetsen, det brukar lossa den mest tjuriga muttern. När du ändå håller på skull jag nog rekommendera att samtidigt byta bromscylindrar bak, (är det där du ska byta rören?) Eftersom dina rör rostat (så pass gammalt)så kommer säkert cylindrarna att börja läcka när du ska lufta systemet, brukar aldrig slå fel på gammalt skräp.
Då slipper du också trilskas med fastrostade muttrar som jag tidigare skrev om.
Angående oljeläckaget så motortvättar du den först, kollar sedan var läckaget kommer ifrån. Har du tur är det ventilkåpspackningen, kanske tom bara läckage från oljetråget och bägge dessa grejer är mycket enkla att åtgärda. -
Bah…Eftersom vi ingen ”raka” har att spätta järnet på här i Sthlm för en nautisk så vill jag bara påpeka att den gången vi körde ihop….på ankdammen Haga var jag snabbare på nautisk mile..
Samt 2sec, och display….
. Att du sedan blev ifrånåkt av ytterligare två 08:or kan kanske tas upp vid ett senare tillfälle.
Något som vi här runt huvudstaden länge undrat över är varför det inte kommer fler average tider över 30 knop på ett av Sveriges bästa speedspots…en enda person mig veterligen har lyckats. I Sthlm kan vi räkna upp ett antal…Culing, Johan, mig själv, Jimmy, Jona, Boman, (seglat på Sthlmsvatten, Boman i Norrtälje) kanske finns någon till som jag glömt samt antal stycken som närmar sig, och som passerat 30 på 2sec. Och detta med betydligt sämre förhållanden…….

Så nu undrar vi, vad fan pysslar ni med där nere egentligen??? Är det felvallat? Skit mellan bräda och fotstropparna eller?
Lepra i skothanden kanske? -
Åh..är det en familjebild från sommarens surfresa i Multivanen Patrikol?

Jag kör hellre Peggan och horambulansen, eller hur Judo-Freddan. Stil, feeling och kärlek!
Vilken tur förresten att dom skrivit på bilden vilken bil bilden är tagen ifrån så att den inte kan förväxlas med något annat, typ……
-
Vi ska nog läsa mellan raderna allihop tror jag, surfpojken

-
Å ja leder Maui Fin Company cupen…..o nedhalstampscupen via Nynäshamnsbåtshop
Någon som vet vem som leder Swedejoint tävlingen förresten? Eller vem som leder äldsta prylspeedchampionship? -
Tänkbart scenario: Stockholm open delar bara ut priser till dem som har hemförsäkring i IF! Vore något!
Jag kan väl säga så här, jag skiter i vilket egentligen, men grejen är otrolig…..bland det bästa jag sett på länge faktiskt.;) Tror jag ska föreslå för Bromma, Surfersparadise och Surfbutiken att göra något liknande….
-
Ok, eftersom förvirringen är stor röstar vi på vad det är för bil….Jag röstar på en Dodge
(vet att det är en Dodge eftersom den inte alls liknar min och dessutom är mycket fulare men ändå snyggare än en Multivan) 
Aj……slå inte så hårt Patrikol!
-
Vilken typ av brädor är du intresserad av i deras line? Har själv tidigare seglat Drops och kan bekräfta att dom är minst lika bra som övriga. Utomlands är Drops betydligt större än här hemma.
Men återigen, vilken typ av bräda är det du funderar över? Våg, freestyle, race eller? -
Just enbart pga prisreglerna ska jag själv personligen se till att det kommer många speedseglare med annan utrustning och ställer upp, GUD så nördigt att begränsa……nä fan nu går jag ut och pissar ringar på gräsmattan!

-
Bullshit han gör…….
Att segla i en ankdamm och sedan vara stöddig tycks gå bra
Kom igen Faster och segla hardcore någongång och släpp hörnflaggan mellan sandreven! Ingen av er där i ankdammen har sett en våg över 1 meter 
Jag minns ännu vem som var snabbast på Haga i somras under samma förhållanden……tre stycken 08:or….
-
Kan absolut inte uttala mig om XS, men har tidigare kört med en TSD 8.1 tror det var en 2003. (säkerligen stor skillnad på dessa två) Det var mycket stor skillnad då på ett NP RS och GunTSD kan jag meddela. Kunde jämföra med min NP RS2 9.0 som var bättre i alla hänseenden……Visserligen är prislappen högre på ett RS men det var på dom två seglen en väsentlig skillnad. Och då tycks prisskillnaden plötsligt bli marginell tycker jag……..Men kanske XS är betydligt bättre än TSD:n jag hade……..tror dock att det finns en anledning till prisskillnaden!
-
Jag skulle nog vilja påstå att det för oss speedamatörer är i princip omöjligt att nå de farterna med en så stor freeride bräda. Kanske att man skulle kunna nå 30 men bara under en väldigt kort period. Vattnet är förstås oerhört viktigt, vilket blir mer och mer klart för oss som håller på med att åka fort.