getwet
Forumsvar skapade
-
Fullt ös blir det i dom troligen först vid ca 12ms och uppåt. Sedan är det upp till dig och hur riggningen är var den övre gränsen ska gå. Men en 6.6 fullrace med rätt bräda o fena ska iaf gå att hålla upp till sisådär 16-17ms utan några större problem.
Misstänker dock (HS seglare får rätta mig nu om jag har fel) men en 6.6:a på HS105 låter som ett litet segel…….självklart går det att segla men det blir aldrig några toppnoteringar, det är min teori iaf. Men om man bortser från att behovet skulle vara att segla över 30knop så är nog kombinationen rätt trevlig. -
Nu är det bara snabbåkafarkosten som saknas Bappel….men den står på Bromma och väntar på dig!

-
Nästa kuling är beställd men tyvärr restnoterad för tillfället. Återkommer med besked när leverantör levererar

-
Coolt med vita hästar på vattnet

-
Enklast är att direkt mäta vid batteriet med motorn igång. Där ska du åtminstone ha 14 volt, om inte kolla kontakter och kablage. Om allt det är i ordning så är det nog dags för en ny generator, eller renovera den du har. Troligaste felet om den slutat ladda är kolen eller den inbyggda regulatorn. Annat vanligt fel är strömförlust i kabel/anslutningar.
Men du kanske även ska kolla ditt batt. så den tar emot laddning och behåller sin kapacitet. -
Troligen för mycket väst imorgon för Fituna. Men det har hänt förr…..jag jag sätter inte många euros på fituna imorgon, såvida inte prognosen ändras vilket naturligtvis kan ske med väderläget som vi just nu har där det är mycket svårbedömt.
-
Hallå Knatte!!!!! Läste jag 75%….när det finns 100:ingar

Finns det inga distanser på cambern? NP har det på sina.
-
Det lär väl dyka upp en o annan historia om herr ordförande här på konfen också…

-
Jag är liksom med o roddar i grejen så nog borde jag vara där

Samåka…självklart, du kör och jag dr…..
-
Vilken djä… blåsning…..tokkulingvarning men det blev nada
Så besviken var det längesedan jag var! -
Märklig benämning ”med risk för mycket kraftiga vindar” Borde det inte stå ”med goda möjligheter för mycket kraftiga vindar”?
-
Gålö Oxnö levererade fint idag med strålande solsken….
-
Glömde svara på din fråga Krullo. Din V8:a kommer att göra sig bra i de vindarna du berättar om. Bäst gör den sig dock från ca 8ms och uppåt, är iaf min uppfattning, det är då den börjar leverera och sätta fart. Det glädjer mig och övriga speedsverige att du tänker byta ut din carve mot en slalom, där naturligtvis V8:an gör sig betydligt bättre! Fram för mer sträckta ben och armar och stenhårda slörar

-
Med en snabb titt på årets V8:or kontra tidigare årsmodeller ser man med blotta ögat att något hänt….racelooken är övertygande och den djupa buken för att få tidig planing är borta…..Jag kan själv se skillnaden på min 2004 (10.6) kontra kompisarnas 2005:or.
NP:s text kanske idag syftar på att bottendraget är bättre än RS5……vem vet?
Och till dig Krullo, efter ditt inlägg tog jag kontakt med ytterligare en bekant som har en 05 8.5, precis som du, han upplever samma problem……
Nu vet inte jag vilken mast han har men ska ta reda på det, kanske lösningen ligger där….eller!!!!!?? Hmmmmm
felmärkt…två med samma size och samma problem, förvånande var att han också pratade om ca 8cm……..