goingbananas
Forumsvar skapade
-
Hej,
Jag hade en 1993:a Multivan förut som jag lämnade in till Kyrkbytorgets bilverkstad. Kommer inte ihåg exakt vad verkstan hette, men han fixade en hel del på min utan några som helst problem. Rätt billig också. Hör med han!
Appropå VR6 motorn. Hade en sån i en MB Vito (V280), med lite rasslande kedja. För säkerhets skull rekommenderar jag dig att köpa oljetillsatsen Wynns, som finns på en del mekonomen, och tippa i, så vet du att motorn håller för långkörningar och får ordentlig smörjning. Fixade dessutom ventilslammer och den drog mindre 🙂
-
Jag har en Starboard Formula 175 för riktigt vindfria dagar, så det här med stora riggar behövs inte läggas fokus på.
Utan är ute efter era upplevelser från brädorna ovan i 120-140L. Har tidigare haft en Tiga 125L, men vill he en efterträdare till den. Den var lite sur i gipparna och svår att kontrollera.
Det pekar åt JP, men om någon vill flagga för någon annan är jag brutalt nyfiken.
-
En Magnum 370, en sån har jag. Det var den som satte hjulen i rullning nångång 80-90 tal. Idag skulle jag vara glad om jag fick byta den mot en dagstidning och en folköl…
-
Bilen finns nu i Köp&Sälj!
-
Enligt de kvitton jag har byttes den för ca 4.000 mil sen, bytesintervallet är 12.000 har jag för mig och det kostade runt 4.000Kr. Det är inte kedja på dom här, utan rem.
-
Det blev ett startbatteri för att det fick plats och med dom måtten fick jag mer Ah jämfört med ett fritidsbatteri.
Samtidigt har det varit bra några gånger då den stått länge, då har det funkat kanon med att ta startkablar och koppla ihop dom och sedan bara på pluspolerna, så startar det alltid. Är ingen batteriexpert, men det känns som att den lilla extra knuffen ett startbatteri ger gör sitt till på en sån här manöver…
I och med att batteriet endast utsätts för urladdningar ett fåtal gånger/ år så blir nog inte skillnaden mellan start/ fritidsbatteri så stor, antar jag. Det är mest i Apel som den får jobba.
-
Får nya bromsarna idag, lite pill och en ombesiktning, och den hamnar på annons nästa vecka.
Har fått några PM med frågor på hur många sittplatser det är. I denna är det förare+5 passagerare. Allstar modellen har förare+6 passagerare, men den har istället ingen kylbox…
-
Jag är nästan helt säker på att batteriet under stolen är identiskt med det som sitter i motorn. Jag bytte först motorbatteriet, och det är ett 63Ah, och jag är nästan helt hundra på att när jag bytte batteri bak så blev det ett 63Ah. “Vanligt” bilbatteri. Tips är att ta ett med så mycket A som möjligt som får plats. Med kylboxen inkopplad håller det ändå kylen, lampor, och DVD tittande igång i 4-5 dagar, och det bästa är att bilen startar ändå och när man cruisar så fylls batteriet på igen…
Jag har också kollat upp det där med gardinerna, då det är grymt bra eftersom det redan finns knappar runt om i hela bilen, ringde VW om detta och fick svaret att det är extrautrustning. Men det är ju inte krångligare än att mäta upp och köpa en burk knappar och sätta dit. Jag har inga gardiner, men min är tonad istället, så det funkar det med.
-
Om jag har bråttom fäller jag soffan och lastar in allt bak, annars är det taket som gäller.
Den är faktiskt djupare än vad man tror, och jag har haft brädor med längd upp till 2.77 ilasade utan problem. Sen är det ju bara att bygga på höjden…
-
Så här ser bakutrymmet ut.
-
Det är kaptensstolar fram, med en snurrbar passagerarstol. Bakåtvänd stol bakom föraren och en soffa bak som blir en säng på 160×200. Det finns ett extra batteri under förarstolen, uppfällbart bord, drickahållare, extra belysning, skjutbara fönster. Den är faktiskt riktigt nice bak, ombonad och allt är självklart klätt med plastpaneler från fabrik. Tanten är lite kräsen, men till och med hon tycker att det är riktigt fräscht bak… Funkar hur bra som helst att bo ett par veckor i denna. En potta potti och brevlåda så man får en dagstidning och kan koppla av lite, så är en adressändring inte långt borta…
Ska ta med att det är en 2.5 liters, du har helt rätt Svenne, duktig skillnad mot dom 2.0 liters som finns. Den här skuttar ändå på i 140 i behaglig takt på motorvägen utan minsta bekymmer…
-
Surfers paradise har, köpte själv där för inte allt för länge sen….
Ca 100 pickadoller tror jag.
-
Copello red line klassas som en av de grövsta. Dock hade väl thommen en som gick lite snabbare…sägs det av thommen fantaster…jaja!
-
Kan du ge dig f….
Näääeh, nu e re bara att leta vidare. Suktar efter en X-citeride, och vad möts man av…slutsåld. Får ta och ringa Mr keppler och snacka lite “bisniss”!!!
-
vad tycks om den här lilla frasen för att knyta ihop säcken…fick det just på mejlen.
Dear Kalle,
sorry for this misunderstanding. I thougt that our technician already contacted you. Because the Helix Boards are sold out. We only have used ones on stock. We could offer you a special price for these boards, depends on the condition.
If you are interested please contact us again!
Best regards
Silke
GUN SAILS
Då tackar jag för den fina service jag fått från ert explesita lilla arrangemang, må gud vandra med er genom dödens dal i väntan på den goda service som ni utlovar…
Bra tack hej!!