Forumsvar skapade

Sida 105 av 181
  • herr-pelegrin

Medlem
    24 mars, 2013 vid 17:14 som svar på: is

Jag antar att de som körde vid Björkvik hade en fin söndag på blankis. Isen på Horsan är som tidigare helt ok vid Söderby och upp mot Långgarn. Den snö som lagt sig har mest hamnat på de partier där det tidigare var lite packad snö men om man kör med låga medar kan det nog vara lite lurigt här och var. Med Hibernans snömedar gick det att köra över hela Horsan, även genom snöiga partier. Det blev bara ett enda tvärstopp à la kastfall på tre timmar. Vinden drog mycket åt ost (=bra) och höll ca 3-5 m/s. Isen är 28 cm tjock o man kör bil på den.

• herr-pelegrin

Medlem
    24 mars, 2013 vid 17:03 som svar på: Is surf från Vänern [film]

Jag tänte mer på en sekvens där det såg ut som greppet släppte lite med bakmedarna. Är de tillräckligt välslipade? I den lätta vinden borde Du ha bra grepp.

• herr-pelegrin

Medlem
    24 mars, 2013 vid 10:50 som svar på: Förening – samverkan – inköp av utrustning?

Stickan – den naturveteskapliga utläggningen vågar nog ingen ge sig på att frågasätta eller utveckla! Hoppas vi någon ger sig på att testa med en rejäl pump.

Vad gäller första mötet så kommer det att bli av. Jag stämmer av lite tider när det passar.

• herr-pelegrin

Medlem
    22 mars, 2013 vid 12:39 som svar på: slalom

P g a ”vård av fru” så vet jag inte om jag kan komma att köra i helgen. Såg att det lutar åt nordligt och kör Ni från Söderby så måste Ni ut en bit för att det ska friska på. Du, Mården, har väl bäst koll, eftersom Du varit ute och kört i veckan. Isen mitt på Horsan är ju så där.. Utifrån det jag sett så är ju bästa isen från Söderby och mot nordostspetsen på Långgarn. Om det blir rakt nordligt skulle det kanske kunna vara ok att köra mellan Långgarn – Brudhäll – Käfsholmen, men, som sagt, det har nog Mården koll på.

Snöläget på Horsan har jag noll koll på…

• herr-pelegrin

Medlem
    19 mars, 2013 vid 21:13 som svar på: is

Xhib – Brädan säljs av Surfspot och är bra och lättseglad!

• herr-pelegrin

Medlem
    18 mars, 2013 vid 07:45 som svar på: is

Lika illa här. Såg att det drog på ganska jämt mellan 10-12 i södra delen av skärgården. Med den isen som är vid Björkvik lär det kunna bli fina farter under dagen. Lycka Till Ni som kör innan snön kommer!

• herr-pelegrin

Medlem
    17 mars, 2013 vid 18:14 som svar på: Förening – samverkan – inköp av utrustning?

Tack för alla åsikter. Jag har i helgen talat en del med min dotter som varit aktiv i wakeboard och arbetat för Svenska Vattenskidförbundet. Att organisera sig under en redan befintlig klubb kan nog vara den bästa och kanske enda möjliga lösningen. Frånsett detta och var vi än hamnar så kan jag ta på mig att ordna ett första möte senare i vår. Mötet kan då ha som enda tes att brainstorma kring vad vi gemensamt kan göra.

De som är intresserade att medverka får gärna skicka mig ett mail till min Surfzoneadress där Ni anger Ert namn och Er mailadress (ej Surfzone utan den Ni använder normalt). Lägg gärna till telefonnummer. Därefter kan vi försöka hitta ett lämpligt datum för första mötet. Ni förbinder Er självfallet inte till något mer än att komma med Era åsikter.

• herr-pelegrin

Medlem
    16 mars, 2013 vid 16:34 som svar på: is

Ryktet nådde oss från en granne om blankis på Nämdöfjärden. Då var det bekräftat o bara att gratulera. På Horsan dog vinden för Fredde, Trimmarn o isjakterna. Vid 15.30 ca kom den tillbaks så det gick att köra men då pajade jointen.

• herr-pelegrin

Medlem
    16 mars, 2013 vid 09:28 som svar på: is

Lördag – två isjakter o åtminstone en bräda chansar på att Horsan levererar så det går att köra. Hoppas isen håller för Er som testar Björkvik.

• herr-pelegrin

Medlem
    16 mars, 2013 vid 09:05 som svar på: is

Vad gäller den usla prognosen för lö så meddelas att det vi 09-tiden var det bleke men att det rör sig lite i tallgrenarna kl 10. Inget för speedare men jag tror att vinden just nu räcker. Det svajar lite i buskar o enar.

• herr-pelegrin

Medlem
    15 mars, 2013 vid 21:01 som svar på: DIY Hydrofoil-bräda till kite?

Jag såg kitare släpa utrustning mot lovart på stranden på Sal och undrade om de hade svårt att höjda. Sen kom en hydrfoil-kite vackert gungande i ganska låg vindstyrka och tog höjd som en jolle…

• herr-pelegrin

Medlem
    15 mars, 2013 vid 13:56 som svar på: is

ISRAPPORT

Horsan åkbar med bil Östnora – Mickrum!

Bruket har 2 cm is.

• herr-pelegrin

Medlem
    14 mars, 2013 vid 19:13 som svar på: is

Jag kör båda dagarna från Muskö, på sö med dotter och hennes pojkvän. Isen på Horsan är nog bäst där vi körde vid Söderby så det är nog bäst för Er andra att utgå därifrån. Blåser det bara 5 m/s så kan man ha kul på befintlig is, inga problem. Beroende på hur vinden ligger så är näst bästa stället vid det gula sjömärket ost om Söderby. I onsdags blåste det dock ett par m/s mer utanför Sjökrogen än vid Söderby så det kan finnas olika alternativ. Det är ju rätt lätt att kryssa upp och korsa Horsan efter det ultimata stället. Hörde några skrinnande grannar tala om en fläck glansis i sundet vid Vitsgarn.

• herr-pelegrin

Medlem
    13 mars, 2013 vid 17:31 som svar på: is

Radius – det var bra att Du börjar kolla lite. Vi kanske ska köra en egen tråd för detta och kanske träffas vid tillfälle då vi har lite konkreta ideer.

Isen är likadan som i söndags vid Söderby. Jag körde några timmar i dag i 3-6 m/s och är rätt mör efter 150 gippar. Kul att köra Hiberna igen.

• herr-pelegrin

Medlem
    12 mars, 2013 vid 21:25 som svar på: is

Mården – sätt en hamster på en miniatyr- mårdboard så räcker glansisen som speedrepa!

Blev det något åka av med stora brädan?

Sida 105 av 181
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA