Forumsvar skapade

Sida 108 av 181
  • herr-pelegrin

Medlem
    22 februari, 2013 vid 21:27 som svar på: is

Tack får se om det blir fullt drag i 2 m/s i morgon.

• herr-pelegrin

Medlem
    22 februari, 2013 vid 20:43 som svar på: is

Är det på insidan? På Muskö var det 2 cm snö, under mjuk is som höll, 5 cm vattenslask och under det hård is = usla förhållanden.

• herr-pelegrin

Medlem
    21 februari, 2013 vid 12:37 som svar på: Hjälp! Kan bo i Stockholm om man Vindsurfar?

Gordon Gekko. Du talar om pitch och har kanske läst forskningssammanställningen:

PÅVERKAN av Robert Cialdini

Om Du mot all förmodan inte skulle finns tillräckligt med knep i detta mycket intressanta verk så återstår att, som Goerge J Thompson i VERBAL JUDO, till sist ställa frågan:

”Finns det någonting jag kan göra för att få Dig att ändra uppfattning?”

• herr-pelegrin

Medlem
    20 februari, 2013 vid 21:28 som svar på: Hjälp! Kan bo i Stockholm om man Vindsurfar?

Varför flyttade Du hit då? Det hade väl varit rätt lätt att reka innan flyttlasset gick! Och varför inte flytta tillbaks med en gång?

• herr-pelegrin

Medlem
    19 februari, 2013 vid 13:37 som svar på: is

Vi får hoppas på det! Samtidigt blir det intressant för en pessimist att höra var optimisten Mården hittade is under tisdagen. Jag kan tänka mig att han hittade något åkbart ställe. Abstinensen börjar snart bli något olidlig. Plogningsidéerna verkar dessutom hamnat i träda.

• herr-pelegrin

Medlem
    18 februari, 2013 vid 16:08 som svar på: Icecup Sweden 2013/2013

STORT GRATTIS Anders! Du kör säkert och snabbt utan missar och är mycket väl värd segern!

• herr-pelegrin

Medlem
    17 februari, 2013 vid 15:02 som svar på: is

Kinetic – Isen håller bättre nu än när du klev igenom men den är inte mycket att ha i övrigt. Janne hoppas på att nya partier ska frysa, antingen vid Bruket eller vid Kanada på östra Muskö, men då är vi tillbaka på tunn is igen.

Annars verkar det ju helt dött på uppslag. Är det dags att fundera på vindsurfing istället? Bruket kan bli en tidig spot.

• herr-pelegrin

Medlem
    17 februari, 2013 vid 11:45 som svar på: is

Det ser ju som sagt mörkt ut på sluttampen på denna rätt usla is-säsong, i alla fall för oss runt Stockholm. Utanför Bruket och på Horsfjärden ligger snö kvar och nu på söndagen har det börjat snöa. Vad jag förstår väntas en hel del ytterligare snö.

Det blåser dock hyfsat söndag så de som hittade en plogad repa kunde nog få en hyfsad dag, med tanke på att det frusit under natten.

• herr-pelegrin

Medlem
    13 februari, 2013 vid 07:58 som svar på: Hur får vi plogat i vinter?

Jo, jag förstår läget. Havsisarna är ju körda tills dess det blir tö och gärna regn men hur ser det ut längs Rännet? Finns det några sträckor där som kan vara åkbara? Man rapporterade ju bra isar och rekordtid på sträckan.

Svenne skrev tidigare:

Låt säga, att det finns ett riktiga jävla blåshål rakt väster om stan, som redan har allt det där?.. 🙂
  • herr-pelegrin

Medlem
    12 februari, 2013 vid 20:08 som svar på: Hur får vi plogat i vinter?

Ja hur…..

• herr-pelegrin

Medlem
    8 februari, 2013 vid 21:21 som svar på: is

Aj då! Trodde det var bättre än så när jag såg plogningen inför rännet.

Koll av havsisen på lördagen. Några cm snö ovanpå ca 1 dm slask. Det går inte ens att gå på eländet. Vi får hoppas att det töar o att vi får stöpis framöver.

• herr-pelegrin

Medlem
    8 februari, 2013 vid 20:34 som svar på: is

Abstinens – har någon ett förslag på plogad bana? Det har kommit 1-2 dm på Muskö o lär komma mer.

• herr-pelegrin

Medlem
    8 februari, 2013 vid 14:15 som svar på: Kap Verde i Mars

Just hemkommen från en vecka på allinclusive strax utanför Santa Maria. Det är svårt att se att någon, oavsett nivå, skulle bli missnöjd med förhållandena (frånsett speedare). Windsurfarna verkade köra mellan 5.0 och 7.2. Gott om kitare, en del supar och surfare vid den långa stranden. De flesta windsurfarna körde vid Angulo där det är platt bakom landtungan i den nordostliga vinden. Man kunde räkna till runt 25-30 brädor ute samtidigt. Enkla förhållanden vågmässigt rådde även i större delen av bukten vid Santa Maria.

Det var rätt anmärkningsvärt att se hur dåligt många kitare tog höjd. De kom släpandes på sina utrustningar mot lovart en efter en på stranden. En kitare bröt dock mönstret en dag då det blåste lite mindre. Killen svävade vackert i luften på sin foil och såg ut att pressa höjd rejält.

Nu vet jag inte om andra har bättre information men jag talade med en ”local” som var på stranden varje dag och han sa att det blåser bra fram till och med mars och en bit in i april men sen dör vinden.

• herr-pelegrin

Medlem
    7 februari, 2013 vid 14:07 som svar på: Icecup Sweden 2013/2013

Blir det någon reservdag i Linköping? Det snöade tyvärr även under torsdagen.

• herr-pelegrin

Medlem
    7 februari, 2013 vid 10:48 som svar på: is

Mården – Snygga tider! Alphan var ju grym! Jag var på Cap Verde en vecka o missade de fina isarna men fick en bild från Janne i helgen.

Har det blåst något, frånsett måndagen som tydligen var något alldeles extra?

Sida 108 av 181
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA