Forumsvar skapade

Sida 114 av 181
  • herr-pelegrin

Medlem
    4 december, 2012 vid 11:05 som svar på: Ny inom issurfing, behöver tips, råd… u name it.

Se gärna över om du har några hockeyskydd el likn och ta med dessa. Att låna bräda o testa är nog inga problem. Lycka till!

• herr-pelegrin

Medlem
    3 december, 2012 vid 15:22 som svar på: is

Såg på något isforum att det iofs var is på Tämnaren, några mil norr om Uppsala, men att det låt snö på isen. Vi får hoppas Uppland inte fått för mycket snö på nya isar. Nedåt Södertörn har det kommit uppåt ca 1 1/2 dm snö i skärgården. Nu är det ändå intressant läge. Hur ser det ut inåt Södetälje (Måsnaren) och Mälaren?

Isplanket från 121203:
    [TABLE]
    [TR]
    [TD][SIZE=+1]Uttran -Rönninge[/SIZE] Område: [SIZE=+1]Uttran Rönninge[/SIZE][/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD=”colspan: 6″]Åkte Ifrån Möllebadet mot Rönninge på lätt pudrad svart kärnis. Jag Startade 20:30 då var istjockleken vid Mölle ca 5cm, den höll men det gick att stampa igenom när man stod på bryggan. Pga avsakanad av åksällskap så ville jag inte åka längre än till viken efter Garnudden. Mitt på den lite större öppna vattenytan där såg det ut som om isen hade lagt ännu senare så jag vände tillbaka igen. Sammanfattning: kort, kallt och tunt, men ack så kul!![/TD]
    [/TR]
    [TR=”bgcolor: #f4f5f3″]
    [TD][h=4]nn[/h][/TD]
    [/TR]
    [/TABLE]

• herr-pelegrin

Medlem
    2 december, 2012 vid 19:37 som svar på: is

Det låter lovande. Där det var fruset på pölar i skärgården var det dock bara halvcentimetern mitt på dan i dag. Säkert bättre ju längre in i landet man kommer.

• herr-pelegrin

Medlem
    2 december, 2012 vid 13:45 som svar på: Isbräda – idéer inför 2013!

Mården – Min Pirate har nu ordinarie Piratemed bak och två Hiberna snömedar fram. Vilken vinkel har Du på bakmeden? Anledningen till att jag undrar är att mina gamla Piratemedar har en mycket spetsigare vinkel än de ca 45 grader som annars är brukligt. Finns det någon vits att på Piraten eller bakre på tremedars ha en spetsigare vinkel?

• herr-pelegrin

Medlem
    1 december, 2012 vid 14:35 som svar på: Isbräda – idéer inför 2013!

Tjusigt! Nu får Jeff Brown passa sig! Kul med nytänk! (Det enda som saknas är Drakestropparna.)

Idén med Mårdboard 3 kom väl förra säsongen. Jag blev smittad av tänket så nu är den gamla Piraten kompletterad med Hibernas truck fram för en tremedarsvariant. Vinkeln på bakmeden fick ändras i och med att brädan inte längre lutar framåt utan nu blir mer horisontell. Om det fungerar återstår att se. Piraten är ju inte demolerad på något vis. Det blev bara några hål i plankan.

• herr-pelegrin

Medlem
    1 december, 2012 vid 11:07 som svar på: Isbräda – idéer inför 2013!

Fan, du ligger före mig! Mycket tankemöda har lagts ned på just en sådan farkost, förutsatt att din kombinerar motor och ismedar. Lite svårt att se om den har medar…?

• herr-pelegrin

Medlem
    29 november, 2012 vid 19:23 som svar på: Isbräda – idéer inför 2013!

Jag noterade att tråden från i mars ute på Muskö dök upp med ett inlägg. Kanske dags för en repris på stilstudie av Trimmarn som är en av de få som faktiskt kan matcha en isjakt:

http://www.youtube.com/watch?v=cPuVEHiZjGo

• herr-pelegrin

Medlem
    29 november, 2012 vid 12:15 som svar på: Isbräda – idéer inför 2013!

Mossberg – Jag tar till mig Dina kloka ord. Samtidigt tror jag nog bl a Herrar Mården och Trimmarn skulle satsa på speed med turfdogen. Man kan lätt spekulera i hur dessa försöker hitta nedlagda flygfält för ändamålet. I mer organiserad form kanske bana 01-19 på Arlanda skulle kan avlysas för ”onödig flygtrafik” och fungera som speedtripp, förutsatt att platsen kan defineras som vindsäker. Eller hur ligger man nu till ute på Tullinge eller Barkarby…?

• herr-pelegrin

Medlem
    28 november, 2012 vid 13:19 som svar på: Isbräda – idéer inför 2013!

Det var inte illa! Akrobatik utan skydd! Kan nästa steg vara parkour med windsurfingrigg? Jag kan bara konstatera att jag nu känner mig ännu äldre än tidigare…

• herr-pelegrin

Medlem
    27 november, 2012 vid 15:09 som svar på: Isbräda – idéer inför 2013!

Mossberg (Ubbes son????) – Intressant med freestyletanken! Hoppas vi får se en film med Dig och skapelsen in action!

Jag kom att tänka på en filmsnutt jag såg för några år sedan med finska ynglingar som jag tror hade gjort om skateboards till isbrädor. Dessa ynglingar snurrade och trixade på en liten plogad bana så det stod härliga till…

• herr-pelegrin

Medlem
    23 november, 2012 vid 07:31 som svar på: Isbräda – idéer inför 2013!

En ruggigt tjusig skapelse! I det fall det funnits en utställning för isbrädor motsvarande de som finns för veteranbåtar och replikor på gamla träbåtar så är jag övertygad om denna bräda plockat hem guldpokalen! Hoppas få se den live i vinter!

• herr-pelegrin

Medlem
    22 november, 2012 vid 14:43 som svar på: Isbräda – idéer inför 2013!

Jag kan inte det där men jag fick inte heller upp några bilder från den tråden, just nu i alla fall.

• herr-pelegrin

Medlem
    22 november, 2012 vid 11:52 som svar på: ISBRÄDA – Skador och skydd!

Tack för tipsen!!! Det blir att kolla runt litegrann.

• herr-pelegrin

Medlem
    22 november, 2012 vid 11:49 som svar på: Isbräda – idéer inför 2013!

ohls3 – Det är bara att gratulera att Du fått upp ögonen för isbrädor. Du kommer att få mycket kul på isarna. Som Radius sa hittar Du nog en hel del i förra säsongens tråd. Du kan även testa att ta kontakt med Oaxen som förmodligen kan det mesta.

Om Du ska köra i Stockholm går det säkert att få sällskap på isarna framöver.

• herr-pelegrin

Medlem
    21 november, 2012 vid 21:28 som svar på: Isbräda – idéer inför 2013!

Surfspots medar är bra och lättsvängda! Vi har köpt deras bräda i familjen och är mycket nöjda med den. Om den fungerar upp till 35 knop så borde det väl täcka behovet för de flesta! Manövrerbarheten är ju den stora poängen med fyramedars och den har du både i Surfspots och Hibernas modeller. Lycka till!

Sida 114 av 181
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA