Forumsvar skapade

Sida 116 av 420
  • jester

jester

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 09:00 som svar på: gpx-fil inritad i sjökort

Tror Björnen ville informera bara… Moderna GPSer (:)) använder sig ju inte av gpx-format. I GPSResults kan man ju öppna sina filer i Google Earth oxå, för den som är intresserad..

• jester

jester

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 07:34 som svar på: Nu när Mården

Den största frågan är ju huruvida den finns som weed-fena.. 🙂

• jester

jester

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 07:10 som svar på: Kitepsykot i träslöv

Lars: Han var först med dom breda brädorna, bla. Rejs-segel med extremt breda mastfickor hade han redan på 90-talet. osv, osv

• jester

jester

Medlem
    20 augusti, 2009 vid 13:09 som svar på: Surf imån!!
    Markus O;568742 wrote:
    Shieet. Min är fan vit… Flåt. Kan inte bidra. 😉

Det e lugnt. Jag har en vit oxå… 🙂

• jester

jester

Medlem
    20 augusti, 2009 vid 12:05 som svar på: Surf imån!!

Hehe.. Lämnar nog minstingen hemma…

• jester

jester

Medlem
    20 augusti, 2009 vid 11:48 som svar på: Surf imån!!
    Impact;568720 wrote:
    Jo visst!
    Det blir två svarta E i TT.

Har inte bestämt hur många svarta E jag skall ta med ännu…

• jester

jester

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 16:51 som svar på: Team SweSpeed @ Karpathos 2009
    BroderIsak;568418 wrote:
    OK!
    Det var ju lite synd…
    (Ur marknadssynpunkt är det ju värdelöst då efter som man då inte kanske känner igen sin Idol???)

AndersBQ har ju faktiskt talat om hur det står i seglen för resp. gubbe.. Han fick tom med Mickes mellanslag i S- 63.. Han ”hette” tidigare S-463… Mer hjälp än så kan man inte få… 🙂

• jester

jester

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 16:10 som svar på: Team SweSpeed @ Karpathos 2009

Alla har nummer. Dock har ISWC eget eget nummersystem, så dom flesta utelämnar SWE. Funktion går före form i detta fall.

• jester

jester

Medlem
    19 augusti, 2009 vid 09:13 som svar på: Kitepsykot i träslöv
    _Sofia_;568132 wrote:
    Verkar vara ett gäng känsliga tonårspojkar ute i träslöv…

Och vart e leendet på vattnet, har aldrig sett en vindsurfare lee, kom igen lite mer surfer love!

Hmm.. Märkligt, jag upplever det hela precis tvärtom…

• jester

jester

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 20:21 som svar på: Vad behövs för att klara vintern?

Häpp!

En sån här under din dräkt värmer lite extra: http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=48&pid=347

Huva är ett måste!

• jester

jester

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 16:57 som svar på: Kitepsykot i träslöv

Äh…Jag har surfat mycket med Guy, och har inte haft några problem. Men temperament har han.. 🙂

• jester

jester

Medlem
    18 augusti, 2009 vid 08:24 som svar på: Nytt Windsurfing magazine -Gratis
    mes;567827 wrote:
    Bringan ser ju grymt slim ut!…

Antagligen en gnutta Photoshop… Men han har deffat ner sig ganska mycket i år. Men vi får väl se nu när han precis blivit pappa hur det går med det… 🙂

• jester

jester

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 18:13 som svar på: Köp av sjögräs fena för TT

Jag körde med en Choco Weed Speed 30 med Exocet Warp Slalom 62, och en Challenger Aero+ 7.0 igår. Och initialt kände jag lite tendenser till småsläpp, men när jag började lita på prylarna och fick upp lite fart så gick det bra. Tyvärr tog underarmarna slut lagom tills dess.. 🙂

Man behöver helt klart en större storlek jmf med Chameleon, samt vara lite försiktig med bakfoten tills man fått upp lite fart.

Körde även min Choco Weed 26 med 5.8 och Warp Slalom 56 innan semestern, och det funkade underbart.

Ang raka fenor så har jag Tectonics Falcon F1 30cm samt Choco Mach 1 30cm, och samma gäller där… Mao man måste bygga upp lite fart innan fenan greppar, men sen j-vlar greppar dom som få!

Har inte seglar Goldwing, men mina Fireblade (snarlika Goldwing) känns aningen mer förlåtande i låga farter, och det är ju naturligt då dom är gjorda för slalom.

• jester

jester

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 12:40 som svar på: Virusvarning

Nej, nej! Det är Vista alla klagar på.. Iaf alla som inte kört det på en vettig dator… 🙂 Dock är Win 7 RTM ett klar lyft över Vista.

• jester

jester

Medlem
    17 augusti, 2009 vid 07:31 som svar på: Behöver fler segel

Märke spelar faktiskt ingen större roll. Dom flesta segel på marknaden är idag mycket bra. Vill du åka fort tycker jag det är fel att rekommendera våg-segel. Nu skriver du inte hur mycket du väger, men är du lite tyngre så skulle jag rekommendera att byta ut 6.5 mot ett camber-segel, och få betydligt större vindregister med detta. Naturligtvis behöver du inte skaffa ett full-on race-segel, utan det räcker gott med ett Free-Race. Men gör dig själv en tjänst och köp en riktigt bra (rekommenderad) mast till seglet…

Kör själv 6.4, 7.0 och 7.7, och det klarar jag mig nästan jämt. Har använt min 5.8 en gång, men den åker bara med ner till stranden när det lovas vindar över 17-18 m/s… Går fint i byar runt 20-21 m/s. Jag är iofs ganska tung… 🙂

Sida 116 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA