Forumsvar skapade

Sida 115 av 420
  • jester

jester

Medlem
    28 augusti, 2009 vid 07:42 som svar på: Speed i Stråvalla?

Ja, det går o segla som den gröna pilen visar. Problemet är att Vendelsö är ganska hög, så man måste ganska långt ut för att få ren vind. Finns inte några stenar, vad jag vet, där vinden kommer åt. Norr om lilla ön finns det lite stenar, men problemet med den ön är att den är för liten.

Innan vi började köra TT var detta i stort sett mina hemmavatten, så jag kan stället väl. Så det jag kan säga är att TT är helt enkelt bättre…

Men vill man attackera one hour, så kan man nog få hyggliga resultat här, eftersom man kan köra från Rågelund till Ringhals. Är en sträcka på närmare en mil. Inte tokplattt, dock.. 🙂

• jester

jester

Medlem
    27 augusti, 2009 vid 20:49 som svar på: Speed i Stråvalla?

Det går hyfsat, dock är det väldigt grunt mellan Vendelsö och den mindre ön norr om. MGS har kört mellan nån gång, men det var nog ganska vanskligt… Man går i vid båthamnen vid Fagervik, blir rejält studsigt ut på kryssen. Är det lättare vindar går man i vid Rågelund eller Vallersvik och kryssar sig ut.

• jester

jester

Medlem
    27 augusti, 2009 vid 17:57 som svar på: Fenor?
    benke.;570777 wrote:
    Deboichet funkar inte om man ska speeda.

Verkar onödigt att ha segelnummer 12 om man kanske ska tävla nån gång.

Räckte till en fjärde plats för Daniel på ett av heaten på VM. Du vet, det heatet när han piskade Antoine… 🙂

• jester

jester

Medlem
    27 augusti, 2009 vid 13:19 som svar på: Nya HTS 2010

Inga problem, tycker jag. Är ju bara en fin upplysning om vad som finns. (och du är ju inte ensam… :p)

Så den 49:a du kört omkring med räknas mer eller mindre som en slalom-bräda?

Håller med om att 52:an verkar vara helrätt… Hur stora segel har du kört med den?

• jester

jester

Medlem
    27 augusti, 2009 vid 07:02 som svar på: Fenor?

Choco fins har bra fenor, både raka och sneda (weed-fenor, alltså).. 🙂

• jester

jester

Medlem
    26 augusti, 2009 vid 21:12 som svar på: Tyskland kanske?

Hmmm. 50 knop max och samtidigt 16 knop på max 10s? Såg ju iaf snuskigt bra ut…

• jester

jester

Medlem
    26 augusti, 2009 vid 19:19 som svar på: Längd på hängseltampar?

24″ NP fasta, låg bom och sittsele

• jester

jester

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 11:32 som svar på: Angående lattor och cambers!
    P Malmkvist;569999 wrote:
    Citat Chris Lockwood ”Det severne segelmakarna är bra på är att välja färger, de har ingen aning om hur man designar ett segel i övrigt”:wink:

Och trots det fick han stryk av Dunken… Hmmmm…

• jester

jester

Medlem
    25 augusti, 2009 vid 06:20 som svar på: Mata Trollet…

71cm bred slalombräda med 7.7 eller 8.4 rejs-rigg. 114 kg

• jester

jester

Medlem
    22 augusti, 2009 vid 20:55 som svar på: SM i Speed?
    Haze;569417 wrote:
    Mmm som sagt ni vill ju inte ha stryk av oss och umgås med oss. (sæger jag som inte har plockat fram speedbrædan æn)

Enligt mina uppgifter så kommer det førmodligen samkæras mer och mer i framtiden då vi ligger under samma org. nu før tiden.

Åter igen… Varför? Är två olika discipliner. Längdskidor och slalom ligger under samma organisation, men kör inte tillsammans ändå. Och som sagt så är det redan fullt nog med deltagare på tävlingarna…

Jag har heller inget emot kite eller dess utövare, men skall jag vara riktigt ärlig så kör jag hellre utan dessa i närheten…

• jester

jester

Medlem
    22 augusti, 2009 vid 20:49 som svar på: Em?
    Haze;569404 wrote:
    Nja det går fort att ta sig dit och billigt oxå med Ryan Air 😉

Tills man kommer till utrustningen…

• jester

jester

Medlem
    22 augusti, 2009 vid 19:17 som svar på: Mullsjön imorgon
    Quote:
    bra speed med gamla
    wavebrädan och 5.0:an.

Finns det bilder från stället när det blåser? Hur platt är vattnet? Min minnesbild är att sjön inte är jättestor (paddlade patrullbåt över den i gröntjänsten för 15 år sen)..

• jester

jester

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 21:26 som svar på: NM i Skive

Gött jobbat!

• jester

jester

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 21:20 som svar på: Em?

Problemet med Irlands-tävlingen är ju att datumet inte är spikat. Sånt funkar ju knappt här hemma på våra tävlingar…

• jester

jester

Medlem
    21 augusti, 2009 vid 11:19 som svar på: Surf imån!!

Jag körde 7.7 i TT igår, och hade en kalasfin dag! Planade mest hela tiden…

Sida 115 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA