jester
Forumsvar skapade
-
Hejs!
Dagens rapport från gårdagen… :S
Fortfarande inga oficiella resultat från igår, så allt är enligt speakern och mitt (dåliga) minne.
Dagen började med ett silverheat där 3 svenskar sällade sig till gold-fleat, vilket innebar att 7 av 8 svenskar körde guld igen. Vinden var lite svagare på fm, och då vet vi ju att Daniel går som en raket. Han låg högt upp i rankingen hela heatet, och slutade 5:a eller 6:a. Bringdahl hamnade antagligen i topp 2. Benke seglade in i botten av topp 10.
Missade dagens andra silverheat, men i andra guldheatet körde Erik som en gud. En preliminär sjunde plats och Bringdahl (som vanligt topp 5). Har för mig att Benke (som vanligt) fick en topp 10 igen).
Är skepparmöte nu, och dom säger att oficiella resultat komme upp direkt efter det. Vi får se om mitt minne stämmer mao… 🙂
-
Era otacksamma marodörer!! 😀
Tyvärr är det så att resultaten kommer upp väldigt sent.. Jag var kvar ett par timmar efter gårdagens sista heat, men då hade inga resultat dykt upp ännu…
Hur som haver så började det med ett silver-heat igår där alla svenskar utan Bringdahl behövde köra. 5 pers gick upp till guld, och av dessa 5 var fyra svenskar! Dessa var Benke, Marcus R, Daniel och Erik. Tyvärr fick Macke det inte att stämma riktigt igår, men han lär komma tillbaka starkt!
Som vanligt körde Benke ruggigt starkt och jämt med fina topp-tio placeringar! Erik Larsson fick till det ruggigt bra på sista heatet igår, och fick till en kanonfin 12:e plats (i ett heat då hela flottan seglade samtidigt!!). Bringdahl körde också grymt jämt, och placerade sig topp tio hela tiden. Om 15 minuter är det dagens första silver-heat.Bifogar bilder med gårdagens resultat, samt en fin gruppbild med stor del av ”styrkan” här nere. Ha det gött!!
-
Hej igen!
Första silverheatet om 15 minuter, så jag skall snart ut i vattnet o langa dricka igen. Hela 8 svenskar laddar nu som bäst för en bra dag med höga farter!
Bifogar start-listan. Ha det göttast! -
Ja, Choco Weed Speed kräver en storlek större jmf med Lessacher chameleon. Verkar finnas två olika skolor ang det där med fenstorlekar. Lockwood kör 22-fenor här nere, Dunken o Antoine körde 30cm men segel på runt 6 kvadrat!
-
Ser härligt ut! Bra kört killar!
-
Ohoy boys and girls!
Snabb rapport från stranden efter sista dagen på grekiska öppna mästerskapen. Benke spikade bägge dagens heat, och Macke var 3:e resp 2:a. Lockwood vilade idag för den som undrar. Så bland dom internationella så kom Benke 2:a, och Macke 3:a. BQ en grym 6:e plats och Micke med en meriterande 14:e plats. Resten av svenskarna kan ni leta efter på listan nedan. Tänk på att grekerna har en egen lista, dom spränger sig nog in lite här o var (dock inte i topp 3, tror jag)
Resterande svenskar samt storfräsarna har kommit nu, och tydligen delar Bringdahl och Finian båt från Rhodos. Imorron är det vilodag. Ha det gött där hemma!!
En kort hälsning från LBj:
Lasse står på strand o flina
hälsningar till Tina! -
Dag 7:
Daniel ringer stup i ett
för att veta hur man blir nr 1Benke köpte fena av 74
dom var dyra, och då blev Chris nästan fyraEn grek skada armen sin
for till akuten för att läggas inEn annan seglade rakt in i räddnigsbåten
han lär aldrig bli förlåtenhemligheten på denna strand
är att fylla hela västen med sand -
Rapport från stranden…
Igår kördes tre heat, och svenskarna presterade otroligt bra! Vi börjar med sista heatet… Macke öppnade starkt med en fin 38-repa direkt när banan öppnades. Efter ett tag kom Benke igång rejält o gjorde ett par repor som var ruggigt snabba. När det är 5 minuter kvar av 40-minuters heatet så ledde Benke före Lockwood och Macke. Naturligtvis blev det en extension på tio minuter, och efter det ytterligare ännu en! Spännande värre, men Lockwood fick inte riktigt till det, och skrällen var ett faktum. Benke vann heatet! Ruggigt kul!!
Micke och BQ kämpade på bra igår och ligger bra till i totalen (se foto nedan). Även Björnen och Petter fick till lite repor igår, ruggigt bra jobbat!
-
Dag 6:
Big big varning given to
sail number seventy two!
He just wondered vaddå?He crossed the speed area
because he didn’t want to sail any-meraVaddå? Jag fick ingen varning
Jag hade ju överlevnadsplaningJester sprang o kastade flaskor i vatten
tror inte han kan sova på hela nattenMcike är på G
Vänta får ni seEfter nästa veckas slut
har han alla sina records suddat utVinden bara ven
så hela tävlingen blev för senÖhlund masten kvadda
när han skulle laddaFör att inte bli för våt
beställde han till stranden en gummibåtBenken går på stranden o autografer skriver
för att hans kompis Finian inte i tävlingen inkliver -
Kort rapport från gårdagen.
Orsaken till att det är dåligt med resultat här nerifrån beror på att för bara 10 minuter sedan fanns bara ett av gårdagens två heat uppe ännu.
Gårdagens svensk var helt klart Benke, har var otroligt jämn hela tiden med nästan enbart bra repor runt 37-38 knop. Macke låg snäppet efter. BQ och Micke (MGS) kämpade på otroligt bra med farter på över 34 knop på bägge. Micke hade inofficiellt en repa på 36.5 knop! Micke Ö körde ett par fina repor innan första heatet, men hade otur o knäckte masten när hetet väl började. Lockwood köe som en gud fortfarande, och hade en repa på 42.3 knop. Jösses va fort det gick!
Det börjar droppa in lite mer folk nu. 2m tysk muskelberg flyttade precis in i mitt o lasses bås. Inte varje dag man känner sig liten..Och just det… Blåser säkert 20+ m/s i byarna idag igen… Ett j-vla ställe till o vara blåsigt…
-
Choco 30 cm funkar kanon till min 7.0 och 62 cm bred bräda.
-
Dag 5:
4 svenskar var ute o seglade, ingen försvann
resten av oss stod på strannEn grek o en engelsman ramlade bakom ön
och försvann ut i sjön
Havet slukade riggarna deras i ett nafs
fick dock med sina brödor i båten efter lite tjaffsGB-buggen gick ut igen med frugans rigg
gjorde om samma palaver, och det gjorde inte frugan piggEtt par bilder…
-
Haha.. jag har gått över till att vara coach för killarna… Blåser som faen här idag med… Skepparmöte när jag skriver detta. Första möjliga start kl 11.
Macke körde ruggigt bra igår, två fina 38 repor i andra heatet (42.9 i max på GPSen, och en average på 39.5). Ligger trea totalt, och 2:a i internationella flottan. Benke körde stabilt som vanligt. Dagens hjältar för mig var Micke och BQ. Micke fick två godkända tider i första heatet med sin 6.0, och BQ fick resultat i bägge heaten! MYCKET bra jobbat, killar!
-
Dag 4:
Kändes som i en bastu vi körde
när vi moppar hem till hotellet framfördeNatten var varm minsann
när all svetten från kroppen försvannVissa drog på sightsin
andra körde som svinFörsta dagen på grekiska mästerskapen. Skepparmöte precis avklarat. För mycket vinkel på vinden, men det blåser ca 15 m/s. Första möjliga start för tillfället är 11:30 lokal tid.
Ha det gött!
-
Macke har väl en average runt 38, med toppar på dryga 41 knop. Benke har legat runt 40-41 i topp oxå… Är byigt, så det är svårt o få bra average…