jester
Forumsvar skapade
-
Fick bevittnat nästa generation Öhlund speeda igår oxå. Nytt rekord för treåringar??
-
Dag 3: (eller? vi börjar redan tappa räkningen på dagarna…)
Havet som en spegel
Blir att rigga stora segelLill-Anders stod på Strann
dp pappa på havet försvann(japp det blåste nere på centret ändå)
Solen brände Jespers axlar trots allt
får nu svårt att sova, behöver kalltHar ni LBj:s tatto sett
går inte att tvätta bort med svettSom Björnen redan sagt så blåser det inte lika mycket idag. Hade typ fungerat med storplanka. Är rejält varmt här, och natten som gick var inte direkt sval, om man säger så… 🙂
-
Och här kommer ett par bilder…
-
Dag 2, fredag.
Till frukost vi oss ett Mickes järn tog
och sedan vi oss till lunch stogPeter bröt bommen sin
får nu betala båtens bensinMånga sa att dom slått sitt PB
Jajaja, vi får väl se de…End på dag två
det skålar vi på!LBj 10s ästa: 32.98
Micke: 35.9
Unde3rtecknad: Simmade igen.. Skall sluta med den här j-vla skitsporten… -
jester
Medlem22 juli, 2009 vid 11:47 som svar på: SWE SPEED SYD – 4:e deltävlingen, Fredag 26 Juni – KlagshamnLoggan är jättefin…
-
TT är bäst vid västlig vind, men funkar bättre än dom flesta ställen oavsett vindriktnning…
-
Jag har satt på ett Streamlined frontbeslag på min Local Spirit Pro Carbon. Skall bli väldigt intressant att testa… För just frontbeslaget har varit bommens sämsta komponent…
-
jester
Medlem15 juli, 2009 vid 08:23 som svar på: Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!lbj;559281 wrote:Lycka till och du vet vems tider du inte skall slå!!!
LBjMina, alltså… Folk är ju ofina o slår sin RTK till höger och till vänster… Inte bra… 😀
-
Nejdå.41-43 fungerar perfekt om man skall köra slalom med en såpass stor bräda. Speciellt om man inte kör plattvatten.
-
GW: ja, det är ju helt klart skillnad. Men där är det ju fysikens lagar som gäller. Dom går sällan att lura. Men med lite ä’ldre prylar så händer det ju även på plattvatten. Modern utrustning är helt enkelt mera effektiva, och skapar kraft framåt/nedåt på ett bättre sätt än äldre prylar. Så tycker iaf jag.
-
jester
Medlem13 juli, 2009 vid 15:31 som svar på: Kan man lämna NP RSR segel riggade över natten eller rent av i flera veckor?Dom flesta brukar släppa lite på nedhalet när man lämnar över natten
-
Quote:Det är inte risk att brädan tar vind och sticker då? Jag har fått upp hela kittet rätt upp i luften och landat på baken en gång å då blir man ju lite försiktigare efter det va
Har du modern utrustning så sker det där extremt sällan. Är nästan magiskt hur fint prylarna skänker seglaren självförtroende. Är bara till o skota in o köra så det ryker…
-
Ah… Den gamle har redan satt mig på plats! Bra kört, Lasse! Och naturligtvis alla andra oxå. Alla PBn är granskade och godkända.
/J