Forumsvar skapade

Sida 122 av 420
  • jester

jester

Medlem
    10 juli, 2009 vid 17:24 som svar på: SWE SPEED SYD – 5:e deltävlingen, Fredag 10 Juli – Klagshamn

Alltid lätt o vara efterklok…

• jester

jester

Medlem
    10 juli, 2009 vid 07:01 som svar på: Tuning av slalombrädan.

JAg håller med Glader. Kör inte mindre än 7.8 på SL71. Använder Choco Fireblade 36 eller 40 beroende på vind och vatten.

• jester

jester

Medlem
    10 juli, 2009 vid 07:00 som svar på: SWE SPEED SYD – 5:e deltävlingen, Fredag 10 Juli – Klagshamn

Pga halvtaskig prognos + att jag måste visa upp min lgh idag, så blir jag kvar här uppe i Götelaborg idag. Hojta när det ser bra ut nästa gång! Har numera semester… 🙂

• jester

jester

Medlem
    9 juli, 2009 vid 06:20 som svar på: Segelrekomendation ca 8m²

Jag kör Challenger (dock deras fullcamber), och jag tycker dom håller bra, och prestandan är det inget fel på. Sys ju i samma fabrik som Simmer mfl.

• Hmmm… Första dan på min semester. Kanske smiter ner en sväng om proggen ser bra ut!

• jester

jester

Medlem
    8 juli, 2009 vid 09:22 som svar på: Lite slalom träning i Habo (torsdag)?

Äh.. Du har mycket kvar att lära…

/Steffoholic

• jester

jester

Medlem
    8 juli, 2009 vid 05:38 som svar på: vad för sorts bräda och fenor?

Jag tejpade igen centerbordshålet helt, och satte på en Jimmy Lewis fönsterfena därbak. Underbart… 🙂

• jester

jester

Medlem
    7 juli, 2009 vid 18:02 som svar på: vad för sorts bräda och fenor?

Ah… Bic 200 SL… Det var den brädan jag planade på första gången. Kommer fortfarande ihåg känslan. Tyvärr ser ju gummiflänsarna runt centerbordet vara borta. Kommer spruta upp vatten därigenom = bromsa. Men, brädan duger som mest till att ha skoj en vindfattig dag. Dagens brädor är *mycket* bättre. Tyvärr..

• jester

jester

Medlem
    3 juli, 2009 vid 16:10 som svar på: Varmt välkommen till Swespeed Karpathos Cup 2009!

Ett tips är ju att låta brädan ligga kvar i sin ordinarie bordbag, så får du ju dubbla lager. Jag skall bara ha en bräda med mig ner (min 56:a), så jag kör helt enkelt så att jag trycker ner brädan, med boardbag, i min 62:as boardbag. Bör duga gott. Sen använder jag min Pro Loimit Aero Session bag till riggarna. Har inte bestämt om jag skall försöka skydda grejerna där på ett listigt sätt..

• jester

jester

Medlem
    3 juli, 2009 vid 05:45 som svar på: Kitesurfing vs Windsurfing

Vindsurfing tycker jag är det klockrena valet. Man är liksom närmare kraften. Men kite är säkert kul det med (aldrig provat, mer än att hålla en drake uppe i luften, typ). Gillar man coola prylar så har ju vindsurf en klar fördel iom att vi (än så länge iaf) har mer hi-tech material (mao *mycket kolfiber*, kevlar, monofilm osv).

Och att Guy kite-surfar beror väl mest på att axlar osv inte klarar av vindsurfing längre. 🙂

• jester

jester

Medlem
    29 juni, 2009 vid 11:50 som svar på: Devilsbay på Karpathos is gone…

Haha.. vill kanske inte skrämma bort folk??

• jester

jester

Medlem
    28 juni, 2009 vid 20:37 som svar på: Info från ISWC

bq: kan vara så att dom även tar hänsyn till att där redan finns ganska många svenskar?

Får nog ta o anmäla mig till tävlingen, så man kan åka när man vill…

• jester

jester

Medlem
    27 juni, 2009 vid 17:42 som svar på: Info från ISWC

Det som är oroväckande för oss andra är att dom skall köra grekiska mästerskapen mellan den 26:e och 30:e juli…

• jester

jester

Medlem
    27 juni, 2009 vid 04:07 som svar på: Info från ISWC

Listan är ute! Grattis för dom som kom med!

Quote:
    Dear Speed Sailors,

The names of the accepted entries for the upcoming ISWC world championship in Karpathos can be found below. We are currently awaiting the remaining organizers wildcards. We will inform the competitors that receive a wildcard in the next couple of days individually.

Due to the big number of interests the number of allowed competitors has already been rised to 60 in total.

Only the riders accepted below are allowed to start at this event. We have all others on the waiting list and inform you as soon as a starting place becomes free.

Please inform us immediately if you can not make it to the event so that we can give your starting place to someone else. If you do not inform us in time that you are not participating we have to fine you according to the rulebook. Please be fair to the others and give them a chance to compete at the event if you can not make it.

See you all on the water !
    Your Speed:World:Cup Team

Name

Nationality

Anders Bringdal

SWE

Andrea Baldini

ITA

Andrej Kocjan

SLO

Antoine Albeau

FRA

Anton Geesink

NED

Armin Hoefer

GER

Barry von Lingen

NED

Ben van der Steen

NED

Beppe Fortunato

ITA

Birgit Hoefer

GER

Bjorn Dunkerbeck

SUI

Cedric Bordes

FRA

Chris Lockwood

AUS

Christian Bornemann

GER

Christophe Fiorentini

FRA

Christophe Richaud

FRA

Daniel Aeberli

SUI

Daniel Borgelind

SWE

Dieter Gerichhausen

GER

Drakopoulos Panagiotis

GRE

Erik Beale

GBR

Erik Larsson

SWE

Fabrice Courtiade

FRA

Finian Maynard

BVI

Francesko D’Urso

ITA

Hans Kreisel

NED

Janos Torma

HUN

Jaques van der Hout

NED

John Benamati

ESP

Jurjen van der Nord

NED

Karin Jaggi

SUI

Magnus Bengtsson

SWE

Manfred Fuchs

GER

Marcus Richardsson

SWE

Marie-Paule Geldorf

BEL

Marion Raisi

FRA

Markus Emanuelsson

SWE

Martyn Ogier

GBR

Morten Knutsen

NOR

Nick Vardalachos

GRE

Nikoletta Margoni

GRE

Orlando Lavandera

ESP

Pascal Boulanger

FRA

Pascal Toselli

FRA

Patrick van Hoof

BEL

Patrik Diethelm

ITA

Pete Davis

GBR

Peter Volwater

NED

Philip Adamidis

GRE

Robert Sturm

AUT

Thorsten Luig

GER

Torsten Mallon

GER

Valerie Ghibaudo

FRA

Wilfried Vanherweghe

FRA

Zara Davis

GBR

• jester

jester

Medlem
    26 juni, 2009 vid 12:19 som svar på: frågor om RS Racing, beagnat RS Racing köpes

Har inte träffat honom vad ajg vet, men hans blogg är ju ganska välbesökt.. Har haft lite mailkontakt med honom. Verkar trevlig..

Sida 122 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA