jester
Forumsvar skapade
-
Märkligt… Jag som är upptagen hela helgen… Yeye, försökte ge er vind iaf!
-
Quote:Mitt tips är att han byter färg & logga på brädorna.
Ja, det var så jag tolkade texten ovan.. Och det måste ju vara samma fabrik där han redan tillverkar plankorna, så det borde bara vara o tuta o köra…
-
Läs även inlägget om GPS-hanteringen i inlägget före seglingsintruktionerna. Jag kommer kontrollera alla GPSer och SD-kort vid registreringen.
-
Claes6;546645 wrote:Som nybörjare märker du ingen skillnad på 2 cm. Kör på!
Jag har gjort riktiga j-a blunders (riggade t o m på för lång mast en gång!) och det spelar ingen större roll när man är grön. Det är först när man börjar komma upp i nivå som trimmet har någon verklig effekt.
Jag skulle snarare säga tvärtom. Har du helt fel riggade prylar så förstör det enormt mycket! Slarva *aldrig* med trimmet!
Dock bör det inte vara några problem med en bom som är 2 cm för lång. Man behöver ju inte dra dom sista 2…
-
Fick du dom stora Wallén-klibborna? Hade du fått dom små, så hade du ju kunnat sätta dom så som du önskar.
-
Ok.. Undrade lite vart reportaget hade tagit vägen.. 🙂
-
Hmm.. Idén verkar god, men även jag tycker det ser lite ”flimsigt” ut. 6 mm Formica säger mig inget alls… Är nog inget man skulle våga ställa upp tex nere vid TT?
-
Jag har uppdaterat snart upp mot 100 GPSer, och alla från Tom Chalkos hemsida och har inte haft några problem ännu. det är även dessa som rekommenderas av GP3S. Tror helt enkelt att Locosys inte uppdaterat sin hemsida.
Men vet itne hur det är med garantier…
-
Samma film, men högupplöst: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=7BOhDaJH0m4&fmt=22[/ame]
-
Lite halvkass andrahandsvärde med ditt segelnummer i grafiken… 🙂
-
Den ligger i menyn som ligger före Speed-menyn. Minns dock itne vad den heter..
-
Quote:3.) Vi kommer att försöka göra vattenstart proceduren 4.15, 4, 3, 1, 0 (min), så det är hög tid att leta fram ”klockan”
Finns en nedräkningsklocka i GT31…
-
Senaste Firmware (samt instruktioner) finns här: http://mtbest.net/setting-up-navi-GT31.htm
Där finns alltså en firmware som är nyare än den på Locosys hemsida…
-
Har uppdaterat texten en aning (lite mer erfarenheter av GT31)