Forumsvar skapade

Sida 127 av 420
  • jester

jester

Medlem
    16 maj, 2009 vid 07:40 som svar på: Skåne Slalom Cup, Lördag 16 Maj, förvarning

Märkligt… Jag som är upptagen hela helgen… Yeye, försökte ge er vind iaf!

• jester

jester

Medlem
    15 maj, 2009 vid 19:32 som svar på: Bringdal på Mistral?
    Quote:
    Mitt tips är att han byter färg & logga på brädorna.

Ja, det var så jag tolkade texten ovan.. Och det måste ju vara samma fabrik där han redan tillverkar plankorna, så det borde bara vara o tuta o köra…

• jester

jester

Medlem
    15 maj, 2009 vid 13:40 som svar på: Välkomna till Haga Park 21-24/5

Läs även inlägget om GPS-hanteringen i inlägget före seglingsintruktionerna. Jag kommer kontrollera alla GPSer och SD-kort vid registreringen.

• jester

jester

Medlem
    15 maj, 2009 vid 11:10 som svar på: ny bom??

Ja, det kan helt klart göra att inlärningen går långsammare…

• jester

jester

Medlem
    15 maj, 2009 vid 07:09 som svar på: ny bom??
    Claes6;546645 wrote:
    Som nybörjare märker du ingen skillnad på 2 cm. Kör på!

Jag har gjort riktiga j-a blunders (riggade t o m på för lång mast en gång!) och det spelar ingen större roll när man är grön. Det är först när man börjar komma upp i nivå som trimmet har någon verklig effekt.

Jag skulle snarare säga tvärtom. Har du helt fel riggade prylar så förstör det enormt mycket! Slarva *aldrig* med trimmet!

Dock bör det inte vara några problem med en bom som är 2 cm för lång. Man behöver ju inte dra dom sista 2…

• jester

jester

Medlem
    14 maj, 2009 vid 12:35 som svar på: Event-dekaler

Fick du dom stora Wallén-klibborna? Hade du fått dom små, så hade du ju kunnat sätta dom så som du önskar.

• jester

jester

Medlem
    14 maj, 2009 vid 07:21 som svar på: Windsurfing på TV

Ok.. Undrade lite vart reportaget hade tagit vägen.. 🙂

• jester

jester

Medlem
    13 maj, 2009 vid 13:57 som svar på: Vem vill inte slippa släpa på grejer?

Hmm.. Idén verkar god, men även jag tycker det ser lite ”flimsigt” ut. 6 mm Formica säger mig inget alls… Är nog inget man skulle våga ställa upp tex nere vid TT?

• jester

jester

Medlem
    13 maj, 2009 vid 13:53 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂

Jag har uppdaterat snart upp mot 100 GPSer, och alla från Tom Chalkos hemsida och har inte haft några problem ännu. det är även dessa som rekommenderas av GP3S. Tror helt enkelt att Locosys inte uppdaterat sin hemsida.

Men vet itne hur det är med garantier…

• jester

jester

Medlem
    13 maj, 2009 vid 11:15 som svar på: Monster wave gives up its secrets

Samma film, men högupplöst: [ame]http://www.youtube.com/watch?v=7BOhDaJH0m4&fmt=22[/ame]

• jester

jester

Medlem
    13 maj, 2009 vid 07:39 som svar på: Tidig julafton

Lite halvkass andrahandsvärde med ditt segelnummer i grafiken… 🙂

• jester

jester

Medlem
    13 maj, 2009 vid 06:12 som svar på: Skåne Slalom Cup, Lördag 16 Maj, förvarning

Den ligger i menyn som ligger före Speed-menyn. Minns dock itne vad den heter..

• jester

jester

Medlem
    12 maj, 2009 vid 20:49 som svar på: Skåne Slalom Cup, Lördag 16 Maj, förvarning
    Quote:
    3.) Vi kommer att försöka göra vattenstart proceduren 4.15, 4, 3, 1, 0 (min), så det är hög tid att leta fram ”klockan”

Finns en nedräkningsklocka i GT31…

• jester

jester

Medlem
    12 maj, 2009 vid 17:37 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂

Senaste Firmware (samt instruktioner) finns här: http://mtbest.net/setting-up-navi-GT31.htm

Där finns alltså en firmware som är nyare än den på Locosys hemsida…

• jester

jester

Medlem
    12 maj, 2009 vid 08:49 som svar på: GPS for Dummies – en nybörjares guide till GPS… 🙂

Har uppdaterat texten en aning (lite mer erfarenheter av GT31)

Sida 127 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA