jester
Forumsvar skapade
-
Tycker inte att denna är värre än flera andra ”nasare” här på konfen.
-
Och med deltagare som Anders Bringdal, Martin van Mueurs sv…
-
Ja, måste vara ovanligt att köra något där allt fungerar…
-
Jag tyckte den var ovanligt ful…
-
Japp! Så är det… 🙂 Eller så är det lbj som skrämmer mig (han som plåtar).
-
Bara o gå in på http://www.vindsurfingforbundet.com/ och kilcka på länken ”bli medlem”
-
Janne: Sudla ner denna fina tråd med ett himskt NS? Skandal! 🙂
Hänkö: Jag är nog en av dom minst händiga knåpare som finns… Hemligheten ligger i typsnittet. Runda kanter på yttersidan, men räta vinklar på insidan. Så det mesta har jag skurit med en vanlig flärp som man anänder att skära papper med. Och ja, det är hyllplast.
-
Haha… inte du oxå.. Lasse tjötade hela tiden på siffrorna… Men jag skall inte vara med på nån slalomtävling, så jag känner mig ganska safe… 🙂
-
Lösningen är att lära sig plana. Planar du inte och det blåser mycket, så får man kämpa som bara den. Men om du lär dig att plana, så har all kraft nånstans att ta vägen, mao den omvandlas till fart framåt. Är du inte tokliten, så bör du garanterat skaffa dig ett större segel så att du kan plana i lättare vindar. Fördelen med detta är att allt blir mycket enklare iom att vågor är mindre osv.
-
Haha.. Snart är det premiär även för mig… 🙂 Har ju nya trasor att inviga nu…
-
Jag tror att problemet bara varit okunskap. För en lekman som mig själv så ser det ju ut som vilket sandrev som helst. Så det handlar ju bara om att upplysa dom som surfar hur det hela förhåller sig. Och ÖWC är ju duktiga på att tala om vad som gäller, så jag tror att problemet kommer försvinna i framtiden. Om nu bojarna ligger kvar där inne, så kan ju en bra regel vara att inte vara på ”revsidan” av dessa?