jester
Forumsvar skapade
-
Jupp.. Fanns i flera storlekar, bla 130 och 145.
-
Läskigt bra… Men hade det varit i Sverige, så hade det suttit en ensam fågel på nån sandplätt = förbjudet att surfa.
-
Jag skall förbi butiken i morgon o hämta nya segel. Kan kika vad som finns kvar..
-
Ähh.. finns ju inte en tråd som inte bli OT på SurfZone… 🙂
Jag har kört Exocet nu i flera år, och dom är helsköna. Har inte kört Scrossen, dock. Surfbutiken säljer ju dessa billigt: http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=8&pid=280
-
Vissa (camber)-segel måste riggas på det sättet, för att kunna snäppa på cambrarna. Men det bästa är ju alltid att fråga någon som kan det hela, och sedan laborera lite med ffa nedhalet.
Själv drar jag nedhalet tills det är ca 10cm kvar, snäpper på cambrarna (viktigt med rätt teknik här), drar resten av nedhalet, och kopplar på bommen sist.
-
Härligt! Något att se fram emot utöver nya trasor!
-
Remaining Places are granted strictly by current ISWC ranking. All entries need to be confirmed
by their respective national authority.
Exceptions to these limits may be made by the ISWC Management Board.
There might be a minimum qualifying speed to ensure high level competition.
If more entrants request starting eligibility than slots available, seeding shall be done with the
help of the current ISWC ranking to the discretion of the race committee.Så det är väl tur att ”vår” världscupstävling ligger så tidigt som den gör..
-
Jag gissar bar.. Finns en PDF för den som är intresserad… http://www.speedworldcup.com/images/stories/documents/rules/ISWC%20Rulebook%202009.pdf
-
Det fixar jag! Åker nu på lördag.
-
Fortsätt fråga, bara. Kolla på Swe 496 segel.. Bra pris på bra grejjer..
-
Mast: garanterat. Formula-prylar är värsting-grejer, och denna typ av segel *kräver* att man använder tillverkarens rekommenderade mast.
-
Japp, så är det. Ville mest belysa att med lite skill så kan man få en riktigt bra bild utan att filerna blir tokstora. Detta var första gången på länge som jag såg på en hopp-o-skutt-film här på konfen… Blir trevligare när man slipper gissa vad man ser… 🙂
-
Eller åka till tävlingen på Mauritius… 😀
-
Tja.. jag blåser upp mina tv-serier på en projektorduk, och skillnaden gentemot en vanlig DVD är tydlig…
-
Hmm… kör man H264 och 720p, samt DD5.1 så är ju ett 42 min långt TV-avsnitt runt 1GB. En snutt med vindsurfing på ett par minuter borde få ganska litet fotavtryck med samma förutsättningar? Kräver dock lite datorkraft att få till det…