jester
Forumsvar skapade
-
BUDDA: kör med 8.4… Funkar perfekt. Är själv vad jag kör med som största på liknande bräda..
-
wind-lover: satte nytt världsrekord med 50.57 knop i Luderitz, Namibia tidigare i höst. Det motsvara 93.65 km/h lite drygt. Och då pratar vi medelhastighet över 500m. Oh, och han körde med en kite… 🙁
-
Äh.. Jag klarar mig med bara 12-13 fenor.. 🙂
-
Klanf: Budda är fullvuxen… 🙂 Så lägg på en halvkvadrat bara… Eller kanske tom en hel kvadrat..
-
Jag körde 9.0 på min 67cm breda 105 liter gamla bräda. Funkade hyfsat, men 8.4 känns något bättre såklart.
-
Finns väl redan tygsegel som ser ut som gardiner på marknaden?
-
Ja, GPSResults har en koppling till Google Earth. Läs igenom denna tråd: http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=57774
-
Fox: Har kört 6.6 och 7.6 i år. 7.0 är ny för 2009. Men med WS 62 och 6.6 har jag kört en Choco Fireblade 32 med gott resultat. Blir nog samma fena till 7.0.
Körde WS67 i nästan 2 år. Även den en grym bräda, men storleken mindre klarar ju betydligt mer vind. Tycker 7.6 till 9.0 är dom perfekta storlekarna till den. Dock körde jag NS Warp 6.8 på den, och det fungerade riktigt fint. Var uppe o nosade på 35 knop med den brädan ett par gånger…
-
Klang: prova att lägga GPSen på ett varmt torrt ställe, och med batteriluckan öppen. Ta ut SD-kortet oxå.
Mitt råd är som jag skrev tidigare att alltid plocka ur GPSen ur Aquapacen när den inte används.
-
Fox: Kör du mest på lite stökiga vatten, så är det Warp SL61 (94 liter) som bör fungera bäst. Jag kommer nog alternera lite mellan WS 62(föregångare till 61) och Warp SL56 med just 7.0, men då har jag tillgång till hyfsat platt vatten, och framförallt är det långgrunt.. 🙂 (TT)
JAg upplever som om den lite större brädan går lite mer ovanför choppigt vatten. Min snabbaste session 08 satte jag på ljust min WS62..
-
Bilder på Aero+ 3DSystem: