jester
Forumsvar skapade
-
Dunken med Severne i nävarna 2009?
-
Förrädare! 🙂
Hade själv en JP Freestyle Wave 91 för ett par år sedan, och använde den mest för just Bump & Jump. Tror den brädtypen är den bästa för vad du är ute efter, då dom faktiskt är ganska snabba (jag körde faktiskt lite speed med min innan jag skaffade riktiga prylar). Hoppade som en dröm den brädan. Vågridning? Ingen aning… Övergår mina kunskapsnivåer… 🙂
-
Inte dumt alls..
-
Jag är en av DaKine Contour-förespråkarna. Världens skönaste stroppar, tycker jag.
Och visst faen var det byigt i TT i lördags… Fick med mig för små prylar, så det var jag som lekte ubåt i lördags.. 🙂
-
jester
Medlem16 november, 2008 vid 20:50 som svar på: Framtiden: Världens första 3DL (3-Dimensional Laminate) vindsurfingsegelAB vann ju speed-tävlingen i weymouth med ett 3DL segel? Har kört Challenger Aero+ 2008 i år, och det är en riktigt trevlig bekantskap, minst lika bra som min NS Warp… Skall bli kul o se hur AB har påverkat 2009 års modeller. Beställde dock den ”vanliga” varianten…
-
Som jag fattat det så formgjuter man seglet istället för att sy ihop paneler. Mao en 3D form istället för delar i 2D som blir 3D så att säga… Problemet är att dessa formar är dyrbara, men det verkar som om dom fått ner kostnaderna till hanterbar nivå. Denna teknik att tillverka segel är ”vanlig” i kappseglingsvärlden..
-
Tidigare var det för dyrt o tillverka, men kostnaden för formarna verka ha gått ner.. Så detta kanske är starten på en ny trend?
-
Hur är det med hållbarheten med 3DL? Lite sugen är man ju, men priset är dubbelt så högt…
-
Krister: nu skall du vara med. Tror Andersbq hittat sitt kall här i livet… 🙂
-
Var fortfarande dåligt med vind när jag åkte.. Och då var det väl 40 minuter ljus kvar… Var ute på (i) vattnet i 1 timme 45 minuter.. planade 8 minuter av detta… Lätt o vara efterklok, men jag skulle haft med mig mer prylar.. 😀
-
BUDDA;516082 wrote:dom ser fina ut..
Vänmtar på Fasters standard-kommentar… 🙂
-
Går säkert bra, men vackra är dom inte.. Iaf inte innan man vant sig…
Ser nästan lika illa ut som F1 bilarna ev. kommer se ut 2009: Ful vinge
*hrrr*
-
Nej, det är därför dom har byggt bassängen. För att den lokala seglingsklubben kan lära småkids o segla jolle utan problem med tidvatten osv..