jester
Forumsvar skapade
-
Länk till GP3s: http://www.gps-speedsurfing.com/?mnu=forum&forum=2&val=45932
-
Lite film (dock ganska kasst filmat)http://www.youtube.com/watch?v=tBcrnxQtEqA
-
Härligt, Dala!
-
Nyare v50 går inte att fälla säte tillräckligt, lånade en för ett år sen o det slutade med takräcke. Kanske gäller andra nyare Volvo oxå? Annars åker jag med 2 brädor, 4 segel samt 1 kite i Fabia kombi men då måste baksätet ut. Trångt men ok sikt o grymt bensinsnålt. Bra när man har långt att åka till vågseglingen.
Finns två lyftare bakom stolen som gör att du kan fälla den framåt på Volvosarna. Testade på en V60, och dom finns där fortfarande. Dock är nackstöden lite väl höga, så man får vålda ner dom förbi instrumentbrädan…
-
Kolla efter bilar där du kan fälla passagerarsätet fram (man kan fälla ryggen framåt, alltså). Då får du en lång fin och hyfsat plan lastyta. Det klarar Bla Volvo-kombis, och Renault-kombis.
Har själv en Renault Megane Sports Tourer som utan problem får in 4-5 segel och 2 brädor, och man kan faktiskt fortfarande se ut i sidled om man sträcker lite på sig. Och då snackar vi segel upp till 9.5, 490 master och stora slalombrädor (även om min 82cm breda slalom gör sig bättre på taket).
-
Det är *alltid* bäst med originalmast! Men naturligtvis kan även andra master fungera i stort sett lika bra. (som jag själv upplevt)
*Kan* vara farligt att testa andra master också. Lyckades med bedriften att smälla av en helt ny mast av ”fel” märke vid första riggningen på land (en identisk gick av efter 3 vändor på vattnet). Bara som en varning.
-
Bra, Jonas! Annars hade jag fått ta upp det på nästa styrelsemöte.. 🙂
Jesper/Också SVF 🙂
-
Grym uppåtgående trend på Mackes resultat!
-
Måste vara fel segelnummer på Per Johansson.. Swe 491 är mitt! 🙂
-
Och det blev ju aldrig av att Marström bygger brädorna. Seve1000 har bra koll på det där (han har ju ett par stycken)
