jester
Forumsvar skapade
-
Jupp, och gett faen i att ge knappen rundade hörn…. Vi får väl se hur dom nya ser ut när dom dyker upp… Annars får man göra nån McGyver-lösning, för mastförlängaren är *lätt* den bästa förlängare jag sett…
-
Tur att det inte skedde ut på vattnet iaf. Det hela är lite tragiskt, jag och Surfan har kört våra MXT förlängare nu ett tag, och själva förlängaren är hur bra som helst, bla så bör inte denna typ av brott ske, då blocken sitter i ett stycke metall, och plastbitarna är bara till för skydd. Surfan har inte råkat ut för separation matförlängare, mastfot men jag råkade faktiskt ut för det häromdan… Stod o guppade ikrokad, och trillade framåt. Då separerade bitarna. Som tur var på grunt vatten…
Men förhoppningsvis skall vi få våra nya mastfötter när som helst…
-
Fi faen va elakt o sno din vind sådär!!!
Svenne: Det där med stance, och tryck på fenor osv är så otroligt individuellt, så det är omöjligt att säga vad som är rätt… Själv kör jag med underhandsfattning åt ena hållet, och över åt andra. Fråga mig inte varför, men jag är i fint sällskap då även Finian kör så… 😀
Vad gäller utrustning, så är det ett Gaastra Vapor 2006, och brädan ser väl ut att vara en F2, eller?
-
Har aldrig hänt på min Geko 201. Kan ju mycket väl vara en bugg i mjukvaran (i GPSen, alltså). Om GPSen uppfört sig märkligt och /eller varit knöfull med data så verkar det vara en bra idé att kolla så att inspelningen är påslagen.
-
Dessutom kan man ju byta ut frontbeslaget mot exempelvis ett sånt här: http://www.mauisails.com/show_product.php?id=7
-
Akta dig för de lite billigare varianterna av kolbom typ Local spirit och Vindsurfing.se, kavliten och hållbarheten på dessa har varit si o så.
Det där är väl bara delvis sant. Jag kröde själv av en LS kolbom, men då belastar jag ju en bom otroligt mycket mer än en ”vanlig” freerajdare. (väger en bit över 100kg och kör speed) Fick dock reklammerat den bommen och har sedan dess kört LocalSpirit Pro Carbon och även en Vindsurfing.se bom. Iom att det är monocoque-konstruktion på dessa så har jag inte haft några problem med hållbarheten med dessa bommar. Vet att flera speedare använder denna typen av bom, utan att ha haft några större problem. Dock är frontbeslagen något svampigare än dom svindyra X9, HPL, gulftech osv.
Dessutom small ju två stycken x9 av under ett heat på Haga häromsistens…
-
Bra fråga… Får väl köpa lite prylar. Det dämpar det hela lite iaf… Annars får jag leka med denna lilla leksak:
-
Hankloose: Funkar inte att köpa sig snabb i alla lägen… 🙂 Tectonics ser utan tvekan väldigt bra ut, men 1400:- är fortfarande ganska mycket för en fena. Själv kör jag ganska mycket på Select och trivs ganska bra med dom. Men blir nog kanske nån G-sport så småningom. Dock så kommer sjögräset när som helst, och då funkar alla värstingmärken riktigt illa. Har hittat en tysk surfshop som säljer Lessacher-fenor som är tillverkade av Tekknosport. Finishen är aaaaningens bättre än dom hemgjorda, om man säger så (har en Chameleon 28, nämligen). Funkade ju bra på SM i TT i höstas…
-
Jag gissar att lasermätning är mer likt den metod man använder internationellt under speedtävlingar för att mäta officiella tider. Där pratar vi väl också om kö och orättvisa, eller har de ett annat koncept?
Både ja, och nej… Dom har liknande metod ang kösystem osv, men själv mätningen skiljer sig markant då lasern registrerar momentan topphastighet. ISA-tävlingar använder sig av ett video-timing system där medelhastigheten beräknas över en bestämd sträcka (vanligtvis 500m, men finns även 250m och nautisk mil). Jag tycker personligen att medel av dom 5 snabbaste 10 sekundersmättningarna på en GPS ger ett rättvisare resultat än vad lasermetoden ger. Minimerar även den lotto-variant det är med laser om där är byigt…
-
Jag kan zippa ihop min installation och lägga upp den på min server. Har dock inte programmet här på jobb, utan fixar det ikväll.
-
Iofs… Men jag tror att vi säkert skulle samlas i grupper, snacka skit och jämföra GPS:er uta på vattnet även utan laser…
-
Måste bara tillägga att jag deifinitivt kommer att återvända till Klagshamn! Trevliga människor (trots att dom lyssnar på konstig musik på nåt främmande språk ;)), Kanonbra parkering och framförallt nog ett av Sveriges bättre speed-vatten. Hade det bara blåst mer så lär några av våra speedkungar kunna åka 40 knop där.
-
Carrera;387664 wrote:Vi var 40 st tävlande i F2 Speed challenge 06 I Torkeltorp i höstas 😉
o så är det en Formula seglare som vinner hehe
Japp. På samma plats dessutom… 😀 Och MArkus E kör väl inte formula i år?? 😉