jester
Forumsvar skapade
-
Rasmus_W;391508 wrote:Är det bara jag som gärna vill ha dem så korta som det går och lite till på kryss, framför allt i svagare vindar, men så långa som möjligt och lite till på slör?
Varför tror du att det finns justerbara tampar? Inte i första hand för att testa vilken längd som är bäst för en iaf, utan just för att trimma prylarna beroende på vind osv…
Bom höjden påvrekar ju naturligtvis längden på linorna oxå, btw…
-
Och om man både vindsurfar och är en hårdrockare? 😀
-
Ytterligare ett inlägg av hög kvalitet från en oregistrerad…. Imponerande…
-
Att sedan Jester kor med korta tampar beror bara pa att hans armar inte racker sa langt
Precis, man är ju ingen gorilla, heller… 😀
-
Längden på linorna är ju till viss del beroende på kroppsvikt och teknik osv oxå. Jag kommer undan med kortare linor då jag är såpass tung och kompakt. Kan därmed stå nära riggen. Inbillar mig att min teknik liknar Dave Whites en aning, även om jag (naturligtvis) inte är lika duktig som han är.
Så min rekommendation är att köpa justerbara tampar (några som fungerar, då alltså… :)) så du inte blir fast med något som inte fungerar för dig. När du sedan bestämt dig för rätt längd så kan du ju köpa fasta tampar…
-
Ola_P;391289 wrote:Hmmm, en föregångare till camberseglen kanske?
Skitbra kommentar!!! Dröjde en lite sekund innan jag fattade vad du menade… Världens största camber iaf… 😀
-
Petter;391121 wrote:Matt Pritchard 1:a, Phil 2:a men vad gjorde Bringan?
Han laddade för speed-tävling istället: http://www.deepfried.tv/news/default.cfm?id=1348
-
Tänk dock på att där inte finns några regler att följa i detta ämne. Bara för att det funkar med långa tampar för vissa, så fungerar det kanske inte alls för andra. Oftast är det så (iaf på den nivå jag och många med mig befinner sig på) att den längd som är skönast oxå är snabbast. Själv kör jag med 24″ utom till 9.0 där jag kör 26″ (vilket mest beror på att dom justerbara tampar jag har på den bommen bara glider ut till maxlängd hela tiden…)
Men det kan öäven vara vettigt att laborera med längden på linorna, såklart.
-
Vet att SP sålde billiga från North Shore. Hittade en på Gun Sails, oxå: http://www.gunsails.de/en/car.php?p=1520
Annars torde en vanlig sportbag fungera fint. Då får man iofs inte fenorna i separata fack…
-
Den sköna liraren surfbullit 456 har en del filmer av varierande kvalitet på sin hemsida: http://www.surfbullit456.com/page_1130836300000.html
-
Tyvärr verkar det som om dmi dragit ner på sina prognoser… 🙁
-
Just det! Såg att Speedmanualen var uppdaterad härom dan. Snyggt jobbat!!!
Datanörd som jag är så hjälper jag ett antal speedare här på västkusten med sina GPSer och GPSAR, och speedmanualen är något jag tipsar om direkt. Rekommenderas varmt för alla speedare.
-
Den som söker, han finner… 😀
Skulle någon hitta så är jag tacksam för tips… Är ju en billig försäkring…
-
Göttans, får börja leta lite i olika bygg-affärer mao…
-
Faktiskt är det så att nedhalsblocken i NP MXT är bättre än de streamlined-block som sitter på KelaPro. Så fixas bara problemet med mastfoten, så tycker jag att NPn är bättre…