Forumsvar skapade

Sida 260 av 420
  • jester

jester

Medlem
    20 juni, 2007 vid 21:30 som svar på: Längd på hängseletampar – varför längre?
    Rasmus_W;391508 wrote:
    Är det bara jag som gärna vill ha dem så korta som det går och lite till på kryss, framför allt i svagare vindar, men så långa som möjligt och lite till på slör?

Varför tror du att det finns justerbara tampar? Inte i första hand för att testa vilken längd som är bäst för en iaf, utan just för att trimma prylarna beroende på vind osv…

Bom höjden påvrekar ju naturligtvis längden på linorna oxå, btw…

• jester

jester

Medlem
    20 juni, 2007 vid 21:28 som svar på: Vindsurfing, handikapp?

Och om man både vindsurfar och är en hårdrockare? 😀

• jester

jester

Medlem
    20 juni, 2007 vid 06:45 som svar på: saedaer vaegseglare med gps nu faer ni ge er!!!!

Ytterligare ett inlägg av hög kvalitet från en oregistrerad…. Imponerande…

• jester

jester

Medlem
    19 juni, 2007 vid 16:24 som svar på: Längd på hängseletampar – varför längre?

Att sedan Jester kor med korta tampar beror bara pa att hans armar inte racker sa langt

Precis, man är ju ingen gorilla, heller… 😀

• jester

jester

Medlem
    19 juni, 2007 vid 14:08 som svar på: Längd på hängseletampar – varför längre?

Längden på linorna är ju till viss del beroende på kroppsvikt och teknik osv oxå. Jag kommer undan med kortare linor då jag är såpass tung och kompakt. Kan därmed stå nära riggen. Inbillar mig att min teknik liknar Dave Whites en aning, även om jag (naturligtvis) inte är lika duktig som han är.

Så min rekommendation är att köpa justerbara tampar (några som fungerar, då alltså… :)) så du inte blir fast med något som inte fungerar för dig. När du sedan bestämt dig för rätt längd så kan du ju köpa fasta tampar…

• jester

jester

Medlem
    19 juni, 2007 vid 12:37 som svar på: Blocket superstars
    Ola_P;391289 wrote:
    Hmmm, en föregångare till camberseglen kanske?

Skitbra kommentar!!! Dröjde en lite sekund innan jag fattade vad du menade… Världens största camber iaf… 😀

• jester

jester

Medlem
    19 juni, 2007 vid 08:10 som svar på: Maui Race Series
    Petter;391121 wrote:
    Matt Pritchard 1:a, Phil 2:a men vad gjorde Bringan?

http://www.mauislalom.com/2007/results.asp?eventID=2

Han laddade för speed-tävling istället: http://www.deepfried.tv/news/default.cfm?id=1348

• jester

jester

Medlem
    19 juni, 2007 vid 06:06 som svar på: Längd på hängseletampar – varför längre?

Tänk dock på att där inte finns några regler att följa i detta ämne. Bara för att det funkar med långa tampar för vissa, så fungerar det kanske inte alls för andra. Oftast är det så (iaf på den nivå jag och många med mig befinner sig på) att den längd som är skönast oxå är snabbast. Själv kör jag med 24″ utom till 9.0 där jag kör 26″ (vilket mest beror på att dom justerbara tampar jag har på den bommen bara glider ut till maxlängd hela tiden…)

Men det kan öäven vara vettigt att laborera med längden på linorna, såklart.

• jester

jester

Medlem
    18 juni, 2007 vid 11:29 som svar på: Fenväska

Vet att SP sålde billiga från North Shore. Hittade en på Gun Sails, oxå: http://www.gunsails.de/en/car.php?p=1520

Annars torde en vanlig sportbag fungera fint. Då får man iofs inte fenorna i separata fack…

• jester

jester

Medlem
    17 juni, 2007 vid 19:15 som svar på: speed slalom filmer

Den sköna liraren surfbullit 456 har en del filmer av varierande kvalitet på sin hemsida: http://www.surfbullit456.com/page_1130836300000.html

• jester

jester

Medlem
    16 juni, 2007 vid 06:22 som svar på: Ostligt i Götet

Tyvärr verkar det som om dmi dragit ner på sina prognoser… 🙁

• jester

jester

Medlem
    16 juni, 2007 vid 06:21 som svar på: Glom nu inte att skicka in filer

Just det! Såg att Speedmanualen var uppdaterad härom dan. Snyggt jobbat!!!

Datanörd som jag är så hjälper jag ett antal speedare här på västkusten med sina GPSer och GPSAR, och speedmanualen är något jag tipsar om direkt. Rekommenderas varmt för alla speedare.

• jester

jester

Medlem
    16 juni, 2007 vid 06:18 som svar på: Skyddande rör?

Den som söker, han finner… 😀

Skulle någon hitta så är jag tacksam för tips… Är ju en billig försäkring…

• jester

jester

Medlem
    14 juni, 2007 vid 21:34 som svar på: Skyddande rör?

Göttans, får börja leta lite i olika bygg-affärer mao…

• jester

jester

Medlem
    14 juni, 2007 vid 18:44 som svar på: Va lack man blir!

Faktiskt är det så att nedhalsblocken i NP MXT är bättre än de streamlined-block som sitter på KelaPro. Så fixas bara problemet med mastfoten, så tycker jag att NPn är bättre…

Sida 260 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA