jester
Forumsvar skapade
-
Haha! Har dock kvar min gamla… Gör mig aldrig av med gamla Bettan, vettu..
-
Du får köra samma nummer som du gjorde i Holland i höstas. Då är succén given, Maccan… 😀
-
Och det är inget engagemang att ordna en tävling? Och om gustav kränger ett par fenor till ett par speedare, vad är problemet med det? Fenor som dessutom inte går att köpa på centret, och ernbart under den tiden som tävlingen arrangeras.
Och oavsett vad du skriver så har vi rätt att tycka vad vi vill… 😀
-
Löjligt… Vi lever i ett fritt samhälle… Men det är ju bara o traska upp till vägen så är det problemet löst.
Naturligtvis hade man ju kunnat reagera om Gustav smällde upp en container bredvid SPs och parkerade där permanent.
Yeye, det är vad jag tycker iaf…
-
Och så skall en fjäril vifta lite med sina vingar på andra sidan atlanten
-
Det där känner jag igen oxå. Personligen tror jag faktiskt att Dave är snabbare än Martin. Synd att han inte hade utrustning den dagen.
-
en del körde väl just 6.7 – 6.8, eller?
-
men va faen! Spara lite vind tills vi dyker upp!!
-
o så anklagar ni mig för att ha glädje-GPS
-
Jag skulle snarare trycke upp en NP X6 mast i det seglet istället. Det vet vi att det fungerar bra, Surfan kör ju faktiskt det i ett par segel i väntat på ny mast.
-
Det var ju det Pugge gjorde. 2 st färre att ha ihjäl… 😀
-
Hänkö;383183 wrote:Hej…
Återfallssurfare som önskar tips om billiga segelsiffror! När det senast begav sig så köpte jag självhäftande vävduk och klippte ut siffrorna (dyrt och omständigt) men kanske det finns billigare och smidigare sätt nu??
Gäller cirka 30cm höga siffror fortfarande..?
Hoppas komma till Klagshamn 26/5 med mina reliker iallafall!
Hänkö SWE-777
Dyrt med vaxduken? Nä… (50 spänn har jag för mig att jag pröjsade) Omständigt? Ja! Men alltid kul o pyssla lite… 😀
-
Gammal nyhet… Kolla denna tråden (som även innehåller bild på proto oav Stealth 08): http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=49093
Kan ju bli lite jobbigt att bli snabbaste svensk i teamet nu, boys…
-
Saxat från: http://www.formulawindsurfing.org/filez/article/041128/RRS2005-2008.pdf (sid 100)
G1.2 Specifications
(a) National letters and sail numbers shall be in capital letters and
Arabic numerals, clearly legible and of the same colour. Commercially
available typefaces giving the same or better legibility
than Helvetica are acceptable.
(b) The height of characters and space between adjoining characters
on the same and opposite sides of the sail shall be related to
the boat’s overall length as follows:
Overall Minimum Minimum space
length height between characters and
from edge of sail
under 3.5 m 230 mm 45 mm
3.5 m–8.5 m 300 mm 60 mm
8.5 m–11 m 375 mm 75 mm
over 11 m 450 mm 90 mm -
Jao, såg det med. Är ju iofs ganska stora ytor dom har att köra på där… Själv körde jag 11 km senast… 😀