jester
Forumsvar skapade
-
Hybriderna är just det. Hybrider…Dom är inte jättebra på nånting utan ganska bra på mycket, men har ett väldigt brett register (som slalombrädor, alltså). Har ju själv kört Hypersonicen, och jag tyckte den fungerade bra som endabräda tillsammans med 2 riggar. Då kan man köra i vindar från 5-6 m/s upp till 15 m/s.
Men det går bättre med en lättvindsslalom i lätta vindar, en mellanslalom i medium vindar och en hårdvindsslalom i hårda vindar.
Så om du har ont om stålars i plånboken, eller ont om plats eller någon annan anledning så är hybriderna riktigt bra.
-
Jag körde en SR6b på 28 cm till 6.2 på en JP SuperX på 106 liter. Gick kanonbra. Så en sådan på 32 cm lär fungera finfint. Kör du på lite choppigare och/eller byigare vatten så kanske en 34:a är rätt medicin. Men du är ganska lätt, så 32 bör som sagt fungera bra.
-
Jag har ingen insider info här, men jag tror snarast att det till i år gjorts en bräda för vuxna som får dubblera för kidsen och inte tvärtom som var fallet med prokids S-type
Det låter vettigt att det är så. Lät ju även så på Sandy Point folket…
-
Gissningsvis har dom bytt leverantör, och har lite fproblem med toleranser så här i början, kanske?
-
Ojdå… Så det kan bli ibland… Har dessutom ingen större lust att sitta här på jobb idag…
-
SVF medlemskap och synliga segelnummer krävs för deltagande både i freestyle tävlingen och i speed tävlingen.
Tydligt och bra!
-
Hejs!
G3 har ganska tunt grepp. Tänk dock på att rören inte är helgjutna, utan det finns en skarv framme vid mastfästet på vadera sidan. Blir ju aningens sämre hållfasthet då. Körde själv med en G3, men den gick av och har kört Logitech Pro Carbon sedan dess utan några problem. Dock kör jag ju stora race-segel och har ett par kg att hålla uppe det hela med.
-
Man kan väl kommentera Haga Park som så här: Svårt!
Det är inte helt lätt att speed med korta kraftiga chopp som guibbarna körde ikapp bakifrån. Många kastfall och episka spinouter var det. Imponerande var det att titta på, utan tvekan. Kommer lägga upp lite foton senare idag, men tyvärr väldigt få action-kort då jag var timekeeper mest hela tiden.
Johans kastfall där han gränslade brädan tog priset (Johan spydde av smärtan), samt GetWets ramning av tornet gick inte av för hackor heller.
Kort sagt en trevlig helg med mycket trevligt folk o en massa surfsnack. Lite synd att min förkylning hindrade mig från att komma ut på vattnet dock.
-
USB-convertern simulerar en com-port. Dock har jag märkt att man inblan dkan få olika nummer på com-porten. Normalt hamnar den dock på ett högt nummer. Så prova dom COM-portar som datorn hittar.