Forumsvar skapade

Sida 276 av 420
  • jester

jester

Medlem
    21 mars, 2007 vid 09:25 som svar på: dagens bild
    Klang;371392 wrote:
    hahaha… o ja jävlar… då hade jag nog behövt byta våtdräkt också…

/Klang

Blir ju inte bättre av att det var Dunkrebecks bräda som demolerades. Och helikopterkastfallet skedde med Bringdahls gamla speedplanka…

• jester

jester

Medlem
    19 mars, 2007 vid 21:09 som svar på: Ny speed concept shape från AHD !

Nej, den är inte lika Hypersonicen. Hypersonicen var en kompromiss för att fungera både i hyfsat lätta vindar OCH i hårda vindar. Och det löste den förvånansvärt bra.

AHDn som visas verkar ju egentligen bara vara en lättvindsslalom där dom slängt i ett centerbord för att kunna köra förhållandevis liten fena till såpass bred bräda. Tittar man på videon så ser man att gubben som seglar är extremt försiktig med bakfoten.

Helt klart ett spännande koncept! Såg härligt ut att bara plana fram över turkost vatten på det viset. Har själv en lättvindsslalom, och det skall bli gött o få cruisa lite med den i sommar.

• jester

jester

Medlem
    19 mars, 2007 vid 20:54 som svar på: dagens bild

Varje kväll innan jag somnar kör jag så fort (och lite till). Förvånansvärt ofta gör jag även perfekta laydowns… Kanske läge o iaf försöka göra dom i år?? 😀

• jester

jester

Medlem
    18 mars, 2007 vid 10:20 som svar på: Speedboard-test i nästa Boards

Hör med Hankloose…

• jester

jester

Medlem
    17 mars, 2007 vid 22:14 som svar på: TeamSweSpeed

Fullvärdig medlem #9: 344 aka Erik L. Gött mos, m8!

• jester

jester

Medlem
    16 mars, 2007 vid 22:03 som svar på: Speedboard-test i nästa Boards

Exocet har (eller har haft) lite cutouts på dom större freeride/freerejs brädorna. Men det finns inga (iaf inga normala) cutouts i min 80cm Warp Slalom 80.

Hade nästan varit lite coolt av Exocet o ha med den bilden i en katalog… Gubben ser ju ut som han haft en rejält kul tur! 😀

• jester

jester

Medlem
    16 mars, 2007 vid 18:56 som svar på: Speedboard-test i nästa Boards

omg… 100 spänn på att han e tysk? Borde vara förbjudet med midjesele… 😀

• jester

jester

Medlem
    16 mars, 2007 vid 07:18 som svar på: Bästa aluminiumförlängaren?

NP kommer ju med en ny typ av förlängare och mastfot i år. Ser ut att vara en kombination av QR och pin. Säkert jättebra, men inte så kul med ännu en standard på marknaden…

• jester

jester

Medlem
    15 mars, 2007 vid 22:01 som svar på: Någon som minskar friktionen i nedhalet?

Har för mig att redline saknade kullager…. Men kolla på denna sida:
    http://www.streamlined.us/baseextensions.htm

Står ”upgrade to ball bearing pulleys on any extension: $25” Bör gå ganska lätt o fixa till mao. Borde ju inte vara så klurigt o fixa till även på seglet. Lär gå ruggigt enkelt sedan…

• jester

jester

Medlem
    15 mars, 2007 vid 15:45 som svar på: Hjälp (mastförlängare med spärhandtag)

Här är priser enligt Walléns hemsida:

14070-8010 Power.XTR S 28 cm 1 699 kr
    14070-8010 Power.XTR L 42 cm 1 699 kr
    14040-8000 Power.XT S 28 cm 1 299 kr
    14040-8000 Power.XT L 42 cm 1 299 kr
    14060-8020 Power.XT Needle S 28 cm 1 799 kr
    14060-8020 Power.XT Needle L 42 cm 1 799 kr

Lika bättre o köra en XTR direkt, kanske? Inte riktigt lika smidig då du måste trä tampen (på XT så lägger du bara en ögla över 2 block o jackar ner det hela sedan), men lär nöta mindre på tamp, bli lättare o dra ner osv.

Förlängare fungerar INTE till Power-base, utan bara till pin-systemet!

• jester

jester

Medlem
    15 mars, 2007 vid 13:02 som svar på: Speedboard-test i nästa Boards

Haha… Närå. Jag tillhör ju inte något team än så länge, så jag är en fri agent… Dock så stormtrivs jag med mina Exocet-brädor. 😀

• jester

jester

Medlem
    15 mars, 2007 vid 12:08 som svar på: Speedboard-test i nästa Boards

Är det lönt att testa speed brädor?? Alla vet väl redan att F2ór är snabbast på vattnet ändå moahahhh 😉

Väntar spänt på kommentar på detta av en av Fahléns pågar… 😀

• jester

jester

Medlem
    15 mars, 2007 vid 12:08 som svar på: Någon som minskar friktionen i nedhalet?

Vem säljer Liberty förlängare, kunde inte hitta dem hos SP längre?

Köpte dom sista Liberty-längarna på rea hos SP. Dom har ju börjat sälja Streamlined istället.

• jester

jester

Medlem
    15 mars, 2007 vid 07:21 som svar på: Någon som minskar friktionen i nedhalet?

Finns det inte risk att tampen inte fäster ordentligt i cleaten om man håller på men oljor/silikon? Eller kraften som läggs på tampen är kanske tillräcklig för att cleaten skall bita ordentligt?

Sitter kullager på mina Liberty-längare (Streamlined-beslag), och det tyckte jag hjälpte en del vid riggning. Har för mig jag hört talas om folk som fixat kullager även på seglet. Då blir det nog riktigt enkelt att dra ner. Ytterligare en bonus med streamlined-beslaget är ju att man drar nedhalet vid sidan av cleaten, vilket underlättar samt sparar tamp. Dock lite knöligare att få in tampen i cleaten.

• jester

jester

Medlem
    14 mars, 2007 vid 15:43 som svar på: Bräda för 7.0 – 8.5

Jag tycker du skall jämföra Exocet Warp Slalom 67 med F2 SX M, då S3 är mera en FreeRace-bräda. Kör själv med en Warp Slalom 67, och är fantastiskt nöjd med brädan. Otroligt lättkörd trots att det är en fullblods-slalom. Föregångaren som fanns 05-06 hette Turbo Boost 67, och är i stort sett identisk med WS 67. Jag kör mestadels 7.8 på min bräda, och det funkar kanonbra (jag = 105+kg).

Men denna typ av bräda kräver ju mer eller mindre camber-riggar (gäller F2n med), och har du inte det skulle jag nog rekommendera en SuperX bräda typ Exocet SCross, JP SuperX mfl. I stort sett lika snabba som fullblodsslalom, men lättare o segla samt är inte lika krävande vad gäller camber-riggar.

Oscars iSonic är oxå ett bra val, men tänk på att även den faller in i kategorin camber-krävande bräda.

Sida 276 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA