jester
Forumsvar skapade
-
Oj… Kolla DMI:
http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=110046023&country=SverigeBifogar en bild om (när) proggen ändras:
-
Coolt! Starkt jobbathelt klart, och ett riktigt trevligt inslag!
-
På allmän begäran (nåja GetWet ville iaf), så har jag slängt ihop en liten rankining på dom som är anmälda till helgen baserat på rankingen på gps-speedsurfing.com.
Lät alla svenskar ligga kvar, och fetmålade dom som är anmälda. Märkligt nog så var flera stycken av dom anmälda inte registrerade på gps-speedsurfing.com.
-
Kan tillägga att det är riktigt bra kvalitet på både tröja o tryck. Håller sig riktigt bra! O så är dom lite coola oxå, såklart!
-
Visst går det, men jag litar inte så mycket på dom långa danska prognoserna heller…
-
Hörde att själva GPSen Edge vad-den-nu-hette var lite krånglig i handhavande. Har dock inte provat en själv…
-
Intressant, C-G!
Märks att Foretrex och Geko är ganska gamla konstruktioenr då dom gör en så ”ful” lösning för att spara lite minne (millenie-bugg, någon?). Med dagens minneskapacitet borde inte det där vara några problem. Största problemet är väl att det är väldigt få fall som det behövs så hög upplösning, och kort mätintervall som vi använder. Yeye, får hoppas det kommer en ny och bättre Foretrex inom kort…
-
Jag går enbart efter DMIs korta prognos för att kolla om det blir surf. Den brukar stämma riktigt hyggligt. Länk: http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/kattegat.htm
-
Han tror kanske att han kan gömma undan vattenskoterna som brorsan kör med (och har Robbans GPS med sig)…. 😀
Bara vi får vind nu!!!
-
Håller med 8.5-9.0-maffian. Med en såpass stor rigg kommer du gå igång rejält tidigt. Hade själv 6.5 och 8.5 för ett par år sedan, och det glappet funkade riktigt bra. Saknade 7.5 ibland, men oftast gick det bra. Tycker nog du skall undvika formula-segel, då dom är ganska otympliga. Men jag tycker oxå att du skall undvika dom rena free-ride-seglen då deras register är ganska smala.
Ett camberlöst segel med tublattor, typ NP Saber, eller tom ett cambrat free-race segel typ NS Daytona skulle passa den brädan bra. Och som sagts tidigare: snåla inte in på masten!! Och var försiktig med beggade master, köp av en seriös snubbe, eller allra helst, köp nytt… -
Exocet e snyggast!!!
Eller njae visst e 07:ans Warp Slalom snygga, men… Tycker nog Starboard Wood var coola runt 03-04 (innan dom blev vita)
-
hahaha!!
Googla doktorn, googla….
GetWet: Jag är med! Men för allas trevnad MED våtdräkt… 😀
-
Kan man inte lite snällt be kite-folket att välja annat ställe den helgen? Hänvisa till Rågelund eller så…
-
GWC och OWC verkar vara aktiva. Jag har betalat till VVK, och har sedan dess inte hört ett enda ljud från dom. Dom lär inte få mina pengar nästa år, om man säger så. (detta häller Surfan o MGS oxå, att dom inte hört ett smack från VVK). Svagt!