jester
Forumsvar skapade
-
tobhed: finns ju banklån… 😉 Jag är dock lite nyfiken på varför du säljer din RS5:a. Nåt nytt på G?
JohanC: Njae. Den får ligga o götta till sig i surfboden ett tag. Funkar ju bra som lekbräda om nån lite lättare nybörjare vill testa på att surfa..
-
Synd? Jovars, men har kört med den i 3.5 säsonger nu. Skall bli kul o köra rena fullblod rakt över.
67:an hade jag tänkt o köra 6.8 och 7.8 med. Vind således mellan 8 och 14 m/s.
58:an kommer jag köra plattvatten med fullt drag i 6.8 och 5.8.
80:an med 7.8 i låttare vindar och skall komplettera med en 10 kvadrat forumla-rigg så småningom. -
Bjarke wrote:Hör gärna av deg ang. dessa stroppar när du har speedad med dom några gångar. Jag funderar på om dom skulle bli bra på formula’n ochså (alternativt SB NP’s racestraps, som ochså är tunna och lätta)?
Har kört med stropparna ett par gånger nu. Mitt råd? Köp!!! Har aldrig kört skönare stroppar. Håller formen perfekt, och ger fint stöd. Suger dessutom inte åt sig så mycket vatten heller. Då dom inte töjer sig nämnvärt så är det inte så svårt att justera in dom heller. (min blev perfekta på första försöket)Handlas här:
http://www.surfbutiken.nu/products.php?cid=22&pid=196 -
Många Pryde o North, men inga 07:0r av något?
-
Njae… Det är nog bättre att jämföra med en äldre Ferrari och en ny Ferrari. Eller ännu hellre en Porsche från 70-talet med en modern dito.
Är inte som o åka buss i 35+ knop med dagens slalombrädor. Och det enda som möjligtvis är likt mellan 90-talarna och dagens speedbrädor är bredden. Resten skiljer sig markant… Exempelvis skiljer det minst 30 cm på längden… -
Största skillnaden är att dagens små slalombrädor är otroligt mycket lättare att köra fort med. Dom är helt enkelt mera förlåtande än dom gamla brädorna. Körde själv en Sputnik 265 på 90-talet, och visst var den snabb, men oj vad jag slog mig när jag körde den brädan.
Under en bra seglare så är dom gamla ungefär lika snabba som dagens brädor, men för en normal seglare kommer dagens brädor att gå snabbare utan tvekan. Speciellt över lite längre sträckor. -
Det stämmer… Har ju monterat ut baksätet i min Ford. Får iofs plats med all utrustning inne i bilen nu, och kan då fortfarande använda höger backspegel… (2 brädor, 3 segel)
-
Motvind känns dock….
Var väl tur att det inte blåste något den helgen då… 😉
-
Tror nog att jag åker ut o provar en liten Picanto i morron… Såg att någon räknade på 10:60/liter i tråden. Och nu kostar soppan 12:54…Får man bara in tre speed-segel ett par master lite våtdräkter och nån väska till, så är det ju lugnt. Brädorna får dock åka på taket då. Om man bortser från resorna med brädor på taket, hur mycket extra drar en sådan här bil extra per mil med ett tomt takräcke?
-
Gött! Kul att du fick ihop prylarna! Nu väntar vi bara på nästa kuling. Är lite lätt sugen nu…
-
Varför inte träffas på den där ängen i Åsa där fotbollssupportrarna gjorde upp?
Där står fullt med husvagnar nu…
Ang tråden… Tycker det fungerar bättre i år. Har inte behövt skälla ut en enda kitare hittills i år. 😉 Tror helt enkelt att värst boomen lagt sig, och andelen nybörjare är mindre, samt att nybörjare insett att man bör gå kurs.
-
Vi får väl se hur priset hamnar när seglet kommer till Sverige. Kan ju vara ett riktpris än så länge…
-
(RS slalom har egentligen fyra men en skall vara ok att ta bort…)
Nej. Det har 3 cambers, men man kan ta bort den nedersta, och då således bara ha 2 kvar. RS6 har 4 cambers.
-
Kikade förbi Riks windsurfing, och upptäckte att RS:SL är *dyrare* än RS6… Kanske är ett tecken på att RS7 kommer bli ännu dyrare??
Länk: http://www.rikswindsurfing.com/online/erol.html#7883X0
-
Intressant att läsa om hur duktiga killarna är. Hade varit trevligt med någon sorts resultat-avdelning här på konfen. Vi har ju trots allt en del folk som är ute o tävlar internationellt. Utöver dessa har vi ju tjejerna som oxå är ute o far i vida världen, formula-killar och nu oxå ett par gubbar som kommer köra någon enstaka världscuptävling i speed.
Kanske räcker med en sticky topic där man bara får posta resultat?