Forumsvar skapade

Sida 329 av 420
  • jester

Medlem
    3 juli, 2006 vid 07:46 som svar på: Windsurfingspel…

Japp. Det är ohållbart i dom flesta fall att släppa något ”när det är klart”. För då blir man aldrig klar… På mitt bolag har vi kunder modell större, och vi jobbar exakt efter den principen du nämner, Rasmus.

Men tebax till ämnet. Är spelet något att ha, eller? Hur fungerar upplåsningen av det? Kan man låsa upp det på flera datorer? (vill ju kunna lira lite på jobbet oxå..)

• jester

Medlem
    2 juli, 2006 vid 19:06 som svar på: Windsurfingspel…

Nej, tycker jag. Är ju faktiskt ingen dum idé. Dom som är sugna på att spela spelet kan köpa det nu, medans dom som vill spela det färdiga spelet vet vilket datum spelet kommer vara klart. Och samtidigt får utvecklarna in lite stålars så att spelet över huvud taget kan göras klart. Smart idé, tycker jag. Detta under förutsättning att den första versionen faktiskt går att spela ok…

• jester

Medlem
    2 juli, 2006 vid 00:22 som svar på: Vatten i bommen

Om det ’är en G3 du har så är det inte genomgående rör i frambeslaget, utan rören är limmade till framstycket (och det är orsaken till att det inte går att skruva av). Ny pro carbon är i ett enda stycke, sk monocoque (med reservation för stavningen). Tycker inte du skall borra i bommen, utan ta försiktigt av bakstycket, och ställ bommen upp och låt vattnet droppa ur. Har dock ingen bright idé hur du kan förhindra att det händer igen… 🙁

• jester

Medlem
    2 juli, 2006 vid 00:17 som svar på: Windsurfingspel…
    Rasmus_W wrote:
    Skywalker wrote:
    Verkar som om spelet inte är riktigt klart. Stämmer det ? Man ska ladda ner uppdateringar efter hand läste jag.

Eller så är det en kille som tänker sig sitta och förbättra i all evighet. Det är ett elände att Windows aldrig tycks bli klart, det kommer ju nya versioner ideligen…

Klart??

Den dag ett datorprogram verkligen blir klart är det dax o lägga ner det… Jag har definitivt inget emot att få nyare häftigare operativ. Tänk på att Windows XP har funnits på marknaden i ett antal år nu. Längst av alla Windows-versioner hittills… (starta nu inte en Windows/linux/mac-diskussion bara…. ;))

Testade demon, och tyckte det var ganska go feeling i spelet… Men faen vet om jag orkar betala för att spela det hela…

Grafiken är väl inte top-of.the.line, men ser ju ut att vara mer eller mindre ett hemmabygge, och ur den aspekten är det ju inte så illa pinkat. Känner lite folk i dataspels-branschen, och tiden då dom bara var ett fåtal personer på varje spel är långt förbi (med ett fåtal undantag, såklart såsom Live For Speed).

• jester

Medlem
    30 juni, 2006 vid 21:48 som svar på: Gwc WCSO #6 giganternas kamp!

Tempting, but no thanks! 😉

• jester

Medlem
    30 juni, 2006 vid 14:51 som svar på: Windsurfingspel…

Faen Janne… Trodde du gick omkring o spände på Askim Beach med din fina Tanga-baddräkt (eller vad du nu kallar den) istället för att sitta inne en dag som denna…

• jester

Medlem
    30 juni, 2006 vid 14:44 som svar på: Lite bilder och annat från Fiskebäck, 3/6
    The_Novice wrote:
    lbj wrote:
    Allt detta låter ju bra
    Men…. Vad skall jag segla på för att gå lika fort som ni andra
    Det fattas ju 2 knop på senaste GWC speed
    Beror det bara utrustningen eller??

Vad körde du för segel senast, V8 7.5 ?
    Jag tycker freeride/freerace segel har en tendens att toppa rätt tidigt i fart. Dem har bra bottendrag men har för mycket buk för att gå fort, delvis en trim fråga kanske men ett race-segel fortsätter att dra framåt när ett freerace segel tappar formen i byarna. Men en lite modernare bräda skulle nog göra störst skillnad…

Var det ett V8 så är det inte seglet som är problemet. Dom där seglena är farligt snabba. Faster har ju kört 36 knop med ett sådant (7.0 har jag för mig), och själv har jag kört över 32 med just den storleken. Utan problemet ligger mycket riktigt i form av brädan. Men det är ju lätt åtgärdat… 😉

• jester

Medlem
    30 juni, 2006 vid 10:36 som svar på: Daytona 7.3 på 490

Har inte kört Daytona just, men körde en 490 Fiberspar 75% i ett 2005 NP V8 (7.5 kvadrat, rekommenderad mast var 460 cm), och den kombinationen fungerade utmärkt. Eftersom du inte är superlätt, så tror jag det där kommer fungera fin-fint. Kan dock inte garantera det.

• jester

Medlem
    30 juni, 2006 vid 09:16 som svar på: Segel till AB+ Slalom 110

Skaffar du dig en modern 7.3 kommer du knappt behöva din gamla 6.5…

Problemet är ju som du nämner problemet att hitta beggade prylar. Ett annat problem är ju att för att hålla vikter mm nere, så används exklusiva/omtåliga material i rejs-prylar. Ett race-segel håller helt enkelt inte lika länge som ett vågsegel.

• jester

Medlem
    30 juni, 2006 vid 07:38 som svar på: Lite bilder och annat från Fiskebäck, 3/6

Ett enkelt svar för att åka fortare: Fall av! Alltså inte trilla av brädan, utan öka vinkeln du seglar från vinden. Man skall falla av så mycket som man tror är perfekt, och sedan 5-10 grader mer. Problemet är då att sjön kommer i en ganska otäck riktning och man är rädd att grejorna skall näbba. Det är här fördelen med moderna grejer kommer in. Tendenserna till näbbning är klart mindre! Mao lättare att åka riktigt fort.
    Detta förutsätter oxå att man har apdrag i seglet dessutom, och är orsaken till att speedare ofta kör med så stora segel.
    Sedan kan man ju tyvärr inte komma undan det faktum att gubben (eller gumman) som står på brädan spelar viss roll oxå… Men det gäller att eliminera alla andra faktorer så mycket som möjligt och sedan använda GPSen som ett verktyg för att se vad som gör att man kör snabbare, och det är just denna biten som gör att jag tycker det är så fantastiskt kul med GPS!

• jester

Medlem
    28 juni, 2006 vid 09:29 som svar på: Gwc WCSO #6 giganternas kamp!

Grattis, Janne o Krister!

Är det nu jag skall säga att ni borde kommit ner till Rågelund? Vi hade vind som faen igår. Byar upp mot 11-12 m/s… 😀
    Körde dock HS125 med 43 cm fena. Kändes som någon slängde ut ett ankare när man passerade 28 knop… Ingen vidare snäll sjö heller, men körde 4 mil igår, så jag är kanon-nöjd. Körde Warp 7.8 och seglet uppförde sig klanderfritt. Är SÅ nöjd med dom seglena!
    Nu saknas bara lite brädor… Inge som har lust o helsponsra mig? 🙂

• jester

Medlem
    27 juni, 2006 vid 07:49 som svar på: tävling…

Har självklart röstat nu

• jester

Medlem
    27 juni, 2006 vid 07:45 som svar på: Camber-elände!

Moderna camber-segel är faktiskt lätta att rigga. Det som egentligen är jobbigt är att det krävs rejält med nedhal, vilket innebär att man bör ha nedhalsvev. Kolla på videon som tipsas om ovan, så skall det inte vara några problem.

• jester

Medlem
    27 juni, 2006 vid 07:37 som svar på: Vilket segel, NP Saber eller V8?
    Zorin wrote:
    Tack för svaren. Lutar nog åt ett V8 och en slalomfena nu.
    Vad ska jag köpa för slalomfena och storlek på den för att passa till 6.5/6.7?

micke

Beror ju lite på vilken bräda du har, och vilken typ av slalom du vill köra. Skall du bränna fram och tillbaka i viken kan du lätt köra upp mot 35 cm, och kanske lite till. Vill du satsa på speed så funkar ner mot 28 cm. Själv kör jag 31 cm till 6.8, men då satsar jag enbart på speed och väger en hel del…
    Men om du väger normalt mycket, så skulle nog en 33 cm sitta som en fläskläpp till det seglet.

• jester

Medlem
    26 juni, 2006 vid 19:12 som svar på: GWC Westcoast speed open TT alt Björlanda

Nu blev det väl lite knepig stämning men jag hoppas verkligen att speed-tävlingen lever vidare.

Det där har vi löst… Speeda på gubbs!

Varför uppdaterar inte DMI sina kartor??

Sida 329 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA