Forumsvar skapade

Sida 334 av 420
  • jester

Medlem
    7 juni, 2006 vid 06:58 som svar på: Exocet Warp Slalom -07

Är en liten synvilla där. Du ser bättre på dessa bilder:
    http://www.windsurfjournal.com/frontblocks/Diaporama/select_photos.asp?gauche=diaporama&cat=A%20la%20loupe%20-%20Exocet%20Warp%20Slalom%2058%20et%2073%202007

Men visst ser aktern på 73 rejält märklig ut

• jester

Medlem
    6 juni, 2006 vid 21:00 som svar på: Inbromsning från 64 km/h

Han är nog bara glad att han överlevde… 😉

Själv testade jag ju en lite mera effektiv metod av inbromsning. Från 50 km/h till 0 på under 2 sek… Har fortfarande problem att använda vänsterarmen… 😀

Men snygg liten tailwalk, och grymma bilder!

• jester

Medlem
    6 juni, 2006 vid 16:07 som svar på: Hyra i Göteborg!

Wallén anordnar ju F2 Speed Challenge i Askim till helgen. Mao kommer där finnas möe folk o möe utrustning. Kom gärna dit o umgås! Deras surfcenter lär väl vara öppet oxå!

• jester

Medlem
    6 juni, 2006 vid 09:50 som svar på: F2 Speed Challenge Lomma

Lite bilder jag tog i helgen. Inga action-bilder tyvärr, då jag var ute på vattnet själv mest hela tiden…

http://www.kinnas.com/haboljung/index.html

• jester

Medlem
    5 juni, 2006 vid 19:10 som svar på: F2 Speed Challenge Askim

Oj. Trodde inte att Askimsviken var såpass liten. Men det lär nog fungera ändå. Att traska till starten är någonting man normalt inte bör göra, men vad gör man när man är desperat?? 😉
    Det jag snarare menar är att man kan traska upp lite i vind så man slipper ödsla en massa kraft på att kryssa, och dessutom vill man gärna inte komma ivägen för gänget som speedar på strippen… Vi får hoppas på bra vind och rätt vinkel.

• jester

Medlem
    5 juni, 2006 vid 18:10 som svar på: F2 Speed Challenge Lomma

Kollade just igenom min gps-session, och måste säga att under sådana gynnsamma förhållanden som vi hade i Habo så verkar laser-pistolen stämma ruggigt bra. Hade 30.1 knop som snabbast på mätsträckan på den repa jag klockades för 56 km/h (30,2 knop).

• jester

Medlem
    5 juni, 2006 vid 17:35 som svar på: F2 Speed Challenge Askim

Den största anledningen till att tävlingen kommer vara i Askim är ju att arrangören har sitt surfcenter där. Då återväxten inom sporten är oerhört viktig så är det nog inte dumt att köra tävlingen där.
    Har tyvärr aldrig kört där själv. Vi får hoppas att det kan läggas en bana som ger möjlighet till grunt vatten både vid starten och slutet av banan. Underlättar ju enormt om man kan vila upp sig lite, eller traska upp lite förlorad höjd.

Och återigen: kom dit o kör! Det ÄR kul, och fantastiskt lärorikt!

• jester

Medlem
    5 juni, 2006 vid 12:58 som svar på: F2 Speed Challenge Lomma

Här kommer namnen. (från vänster till höger, framifrån sett). Med reservation för dåligt minne/stavning av namn..

Jesper Kinnås, Ulf Sjöstedt, Mats Hartwig, Tobias Hed, Daniel Borgelind, Markus Emanuelsson, Robert Stavnås och Daniel Nerhagen.

• jester

Medlem
    5 juni, 2006 vid 12:12 som svar på: F2 Speed Challenge Lomma

Ulf skall ha en stor applåd. J-klar vad fort han gick med sina äldre prylar! Mycket imponerande!!
    Ang vinden, så tycker jag att lite mer än halva startfältet bör kunna ha möjlighet att plana åtminstone… Var ju 4 eller 5 pers som fick DNS första dan.

Men håller med om att tävlingarna är förbaskat roliga! Har ju inte gått sådär jättebra för mig heller, men kul har jag haft!

• jester

Medlem
    5 juni, 2006 vid 11:02 som svar på: F2 Speed Challenge Lomma

Brädan gick ju oxå söänder lite. Fick en liten ding på den… 🙁

Funderar skarpt på att skaffa 2 nya brädor. en på runt 100 liter och en på 125 liter. Det hade inte gjort ont, mer än i plånboken då…

• jester

Medlem
    5 juni, 2006 vid 10:56 som svar på: F2 Speed Challenge Askim

Är lite dålig på västra delarna av Götet. Vill du bo på billigt hotell, så finns det ju ett Formule1 hotell inte så farligt långt från Askim:
    http://www.accorhotels.com/accorhotels/fichehotel/gb/for/2698/fiche_hotel.shtml

Åby Camping ligger inte heller så långt ifrån:
    http://www.kronocamping.nu/

• jester

Medlem
    5 juni, 2006 vid 08:38 som svar på: F2 Speed Challenge Lomma

Skall slänga upp en bild eller 2 i eftermiddag på prylarna…

Inga syrliga kommentar ang Hypersonic idag? Mår du inte bra? 😉

• jester

Medlem
    5 juni, 2006 vid 07:24 som svar på: F2 Speed Challenge Lomma

OK. Måste ha missat dom vindbyarna. Men som sagt riktigt bra vind egentligen. Så här i efterhand var det väl inte så jättesmart att köpa en 80-liters bräda…. 😉 Får nog se till att skaffa en 100-liters slalombräda…

Mjo, men hälften av deltagarna planade ju aldrig på lördagen… Och Markus körde ju faktiskt 10 kvadrat… Men man har ju naturligtvis rätt att ha olika åsikter… 🙂

Kan ju nämna att Daniel satte sina bästa hastigheter med nya Falcon 80. Ser grymt fin ut. Han fick både den och Falcon speed levererade i kartong på lördag morgon. Han såg ut som ett litet barn på julafton när han packade upp brädorna..

• jester

Medlem
    5 juni, 2006 vid 07:06 som svar på: F2 Speed Challenge Lomma

Står lite om om speed i sydvenskans reportage om Freestyle-SM:

http://sydsvenskan.se/skane/lomma/article163563.ece

Tycker följande citat är grymt:

– Jag har varit med sedan surfningen kom till Sverige 1976, säger Annika Hammar från Malmö.
    Hon ska inte vara med och tävla.
    – Freestyle är för mycket balett. De tricksar och håller på. Det är inte min grej. Däremot var jag lite sugen på speed, säger hon.

• jester

Medlem
    5 juni, 2006 vid 06:21 som svar på: F2 Speed Challenge Lomma

Häpp!

Toppar på 15 m/s? Inte alls. blåste väl mellan 10-12 m/s men det är inte illa det heller. Hade det varit upp mot 15 m/s hade gubbarna i topp varit mycket snabbare, och jag hade planat lättare…

Anyway…

Lördag glömmer vi. Halva gänget planade inte ens, och snabbaste tiden sattes i stort sett på formula prylar (46 km/h).

Söndag: Sol och en grundvind på 5-7 m/s på morgonen. Då localsen hävdade att vi skulle få en väldigt stark sjöbris, chansade jag på att rigga 6.8. Framåt förmiddagen började vinden trycka på lite, men då den fortfarande inte var direkt jättebra vald jag min Hypersonic (lättare o guppa ut till vinden om man flyter…). Sessionen drogs igång, och jag kommer igång, planar fint i banan (jag kom in i banan nästan direkt! ;)). Cruisar i 25 knop, och skall precis falla av och accelerera när häcken helt plötsligt tappar fäste, och det bara smäller till så ligger jag o badar. Kollar riggen, allt helt. Vänder brädan upp o ner, och ena långsidan är lerig. Upptäcker då att fenan är av i fästet… Hade alltså lyckats att sätta långsidan i botten på 1 meter djupt vatten. Har rejält ont i vänster överarm idag kan jag säga.
    Upp och hämta Thommen RS 65. Sätter ett par repor på 55 km/h, men får inte grejerna att släppa riktigt. Mot slutet av sessionen provar jag med min TB 58 (80 liter), men har inte tillräckligt med vind för att få igång den riktigt, tyvärr.
    Efter lunch-break skruvar jag på en 35 cm fena på TB58:an, men blir tvungen att traska ut till starten av banan. Jobbigt. Lyckas dock pumpa igång mig till planing, och sätter en tid på 56 km/h. Tror jag är den enda som förbättrar mitt personbästa på eftermiddagen. Traskade ut en gång till, men lyckades inte förbättra mig. Var nu helt slut… Som tur var även tävlingen.

Slutsats: kul tävling! Synd att fler inte var där…

Stor eloge till Lommabuktens vindsurfing klubb som hjälpte till med markservicen. Billiga o goa mackor fanns o köpa samt grillen var igång mest hela tiden oxå. Gustav o co från Wallén gjorde ett bra jobb, och lånade så ofta som möjligt speaker-systemet från balett-gänget och berättade vem som körde på banan och vilka hastigheter som fick.

Var även grymt häftigt att se balett-seglarna köra. Dom e grymt duktiga! Såg 2 finaler på söndagen, och jösses vilken klass det var på seglarna! Imponerande!

PS
    Tycker vi borde ha en undre vindgräns. Hade kännts väldigt fel om det inte kommit vind på söndagen… Är ju trots allt en speed-tävling. (Freestyle-gänget tävlade inte ens på lördagen pga för lite vind…)

EDIT: Och naturligtvis ett stort grattis till Daniel som presterade grymt bra ute på banan! Suveränt!!! Kan nämna att han var helt slut efter tävlingen, så jag fick köra bilen hem… 😀

Sida 334 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA