jester
Forumsvar skapade
-
Speedjanne wrote:Prognosen för tis-ons är n-nv 5-10,inte mycket att hurra för!
Vi ställer in denna veckan och även helgen då jag hoppas att någon av oss slöfockar åker ner till Skåne och deltager i F2 Speed challenge!Mvh Speedjanne
Inte dök det upp några slöfockar! Hade varit kul med lite mer goa Göteborgare… -
Hejs!
Svaret är enkelt. Du seglar aldrig inne bland stenarna… Är tok-grunt där ändå, och dåligt med vind. Dock bör du inte köra innanför grundet strax söder om piren. (utmärkt på sjökortet) Du kan passera precis utanför det grundet utan problem.
-
Löste det sig med bilen sedan, eller gick den till skroten?
-
Jag e en snabb kille. Säger alla tjejerna iaf… 😉
-
Jao. Även balett-dansare är extremt vältränade. Är inget nervärderande i termen balett-seglare. Tycker det liknar balett på vatten.. (sedan låter det ganska kul oxå)
Klok vet jag inte om jag är, men min hjärna är skrämmande nog mitt arbetsredskap… 😀
-
Balett-seglare…
Ja, jag använder hjälm. Känns lite bättre med den, måste ju skydda min viktigaste tillgång… Dessutom slipper jag bränna upp skallen i solen oxå… 😉
-
Någon som har en vettig vägbeskrivning?
-
Är säkert Nicke som är ute o tränar balett-segling
-
Men ett 20-tal segel är fortfarande extremt lite… Dessutom räcker det ju faktiskt i många fall att köpa tillverkarnas FreeRace-segel. För de flesta (antagligen för mig med) täcker dessa segel väldigt långt. Dom som är beredda att betala är nog dom som förhandsbeställer prylarna. Dom som handlar över disk köper nog sällan mer en ett enstaka segell
-
Beror nog på att dom tillverkas i sådan liten mängd. Tror helt enkelt att det är näst intill omöjligt att köpa ett race-segel över disk idag. Sedan hjälper det nog till att det kostar så oerhört mycket att köpa ett segel med rätt mast… får ju 3 kompletta balett-segel för samma pengar nästan… 😉
-
Skulle gissa någonstans mellan V8 och RS6. Dock närmare V8 än RS6.