Forumsvar skapade

Sida 346 av 420
  • jester

Medlem
    28 april, 2006 vid 19:08 som svar på: lite funderingar på simmer tp

warp-segeln är dyrare än NP, men masterna är billigare än NPs

• jester

Medlem
    28 april, 2006 vid 18:07 som svar på: lite funderingar på simmer tp
  • jester

Medlem
    28 april, 2006 vid 14:54 som svar på: Skillnad på X6 och X9 master

Är bara masterna från 460 cm och uppåt som kommer i Ultra-variant (med bättre hållbarhet, och det är nog mest problem med 5-meters masterna. Så en 430cm X9 till ex 5.8 och 6.2 funkar det utmärkt med fjolårets, och går säkert bra med 460 oxå. Körde själv min RS4 med en X9 Wave, och det funkade extremt bra.

• jester

Medlem
    28 april, 2006 vid 13:47 som svar på: Vad köpa?

Har du beställt något nu, Ola?

• jester

Medlem
    28 april, 2006 vid 12:45 som svar på: Skillnad på X6 och X9 master

Fråga Surfan efter nästa surfpass. Han har kört X6 i sin 6.7 i väntan på nya X9-masterna. Men seglet ”står” inte helt perfekt med en X6 iaf, dock såg det inte helt fel ut trots allt. Men det är ju synd att sätta en lite sämre mast i ett sådant segel…

• jester

Medlem
    28 april, 2006 vid 11:37 som svar på: Tabou manta?

Isonic verkar ju vara gjord för att köra i just choppigt vatten… Men den är väl aningens för stor? Minsta är ju 105 liter.. (om man bortser från nya speed-varianten, eller det kanske kommer fler mindre isonics??)

Falcon 91 är ju oxå en riktigt bra bräda. Körde 8.3 med en Falcon 90 förra året lite, och det funkade riktigt bra, även om 6.2-6.7 naturligtvis funkar bättre.

• jester

Medlem
    28 april, 2006 vid 09:30 som svar på: Tabou manta?

Skulle inte du köpa master först??

Återkommer så fort det blir vind med synpunkter på Exoceten…

Men samtliga dessa brädor är helt klart bra…

• jester

Medlem
    27 april, 2006 vid 13:49 som svar på: Utrustningens betydelse för speed

En av parametrarna var ju att det stod en hyfsat duktig speedare på brädan. Men för en normal speedare, så är det lite svårare. Har själv bara varit över 33 knop ett fåtal ggr. Men anser mig vara en normal speedare oxå. Får väl se vad all ny utrustning innebär…

Och glöm inte att vi snacka momentan maxhastighet. Mycket svårare att köra fort över längre sträckor och flera ggr samma dag.

Men för Surfan är det lätt, då han faktiskt ligger runt dom farterna bara han planar… Skall bli kul o se hur fort han kan köra med all den utrustning han köpt på sig i år…

• jester

Medlem
    27 april, 2006 vid 11:56 som svar på: Utrustningens betydelse för speed

I dom förhållandena så kan man lätt köra 33-34 knop med rätt utrustning (du glömde den viktigast komponenten; fenan!).

Surfan körde ju Falcon 90 och en RS5 6.7 hela förra säsongen och låg alltid på farter över 32 knop oavsett vind (om det var tillräckligt med vind för att plana). Fen-storlek mellan 28 och 33 cm.

• jester

Medlem
    27 april, 2006 vid 11:08 som svar på: http://www.sportextreme.com

Faen, Bolibompa… Med ödmjukhet kommer man långt… Kan tom Surfan hantera GPSar, så kan vem som helst lära sig… 😉

Det absolut knepigaste med installationen är just att skicka ut en del skumma bitar i java-installationen. Dock fungerade den enkla automatiska lösningen för mig när jag installerade det hela på en bärbar dator. Är väl lite tokigt att den manuella metoden ligger före den automagiska i Speedmanualen…

• jester

Medlem
    26 april, 2006 vid 19:21 som svar på: Rs6 5,8

Surt som faen!! Har du kollat med Tyskland, eller andra ställen utomlands? Kan finnas där…

• jester

Medlem
    26 april, 2006 vid 19:20 som svar på: Brädval corssover och superx

Tror du kommer bli nöjd med vilken bräda du än väljer av dom där. Förvänta dig dock inte att plana med 8.0 och 4 m/s… Då behöver du formula…

Intressant att jämföra priserna sådär. Är ju bara fjolårsbrädor man tjänar pengar på att köpa utomlands…

• jester

Medlem
    26 april, 2006 vid 12:00 som svar på: http://www.sportextreme.com

35 knop med Hyper? Ja, det är fullt möjligt.

Min GPS-display brukar visa ungefär samma värden jag får på max 2 sec i software, men ofta brukar software justera upp detta lite granna. Ex så har jag max 2 sec på 35.7, och max jag sett på displayen var 35.5

Men det finns en anledning att vi använder ett medelvärde av 5 repor a 10 sekunder för att bygga ranking på gps-speedsurfing.com. Mao minimiera felrisken. Dessutom är denna average oftast ganska nära 500 meters tiden…

• jester

Medlem
    26 april, 2006 vid 08:10 som svar på: http://www.sportextreme.com

Jadu… Henke har ju helt klart tagit avstånd från gps-speedsurfing, och det är ju hans ensak. Att sedan jämförelse mellan GPSer och video-timing visat att GPSen är förvånansvärt exakt är ju inte helt fel att veta. Korrekt använd (se speedmanualen) så är GPSen riktigt kul.

Kristofer: om du vill använda din gps att posta tider på gps-speedsurfing.com så måste du ha en aquapak. Om du inte tänkt o göra det, så rekommendrar jag en aquapak ändå, då sprintarna som håller fast din GPS i kardborrebandet är väldigt klena, och riskerar att gå sönder om (när) du kraschar.

• jester

Medlem
    24 april, 2006 vid 19:43 som svar på: Kolhalt i masten

Värt att tänka på är att du vill ha högre kolhalt på dom större seglen oxå…

Köp 100% direkt, så slipper du ångra dig… :p

Sida 346 av 420
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA