jester
Forumsvar skapade
-
Efter den här säsongen. eller ganska snart faktiskt så blir det du som får en tråkig tröja, själv ska jag ha en ny varannan månad
JAg skall oxå utomlands i år… Hoppas på en tröja det står 40 på innan säsongen är slut…
-
Sweet!!
Är det GPS max 2 sec som gäller, eller? Såg att GetWet ligger lite tråkigt till på gps-speedsurfing isf… 😉 (34.98)
Hoppas det kommer finnas stora storlekar… En del av oss är ju lixom fullvuxna… 😉
-
Mjo, men han körde ju nästan lika snabbt med en 4.6!! i vindar mellan 13-15 m/s
-
Christophe, the timkeeper, told me the wind never exceeded 30 knots on the canal itself. On windward the wind got up to 35 knots once and a while, but with the low water level on the canal the wind was a bit less. For fun I tried the 4,6 way underpowered one of the last runs and it was only 0,5 knots slower. It will be interesting to see how things work out with the small gear when the true mistral or marin beast is unleashed once again.
Det var som f-n… Det känns som om detta är siffror vi verkligen kan lita på… Officiellt timing, och antagligen riktiga vindmätare…
-
tobhed wrote:Fler bilder etc, b.la där Cyril speedar med brädan
http://icks.icks.free.fr/phpBB2/viewtopic.php?t=507Hmmmm… ”Bara” 32 knop som bästa hastighet.. Känns lite svagt, eller? Och nu vet vi ju att North är snabbast… 😉
-
Faen va skön text det blir när en maskin översätter!
Ruggigt bra att vara så snabb första gången man kör med ett segel!!!
Low hat, Mr. White!!
-
Senaste siffran jag såg på Dave var 117 kg… Så på platt vatten skall man nog köra nån storlek mindre jämfört med chopp. Då kanske inte Australiensarna är så fel ute i sina vindhastighetsbedömningar trots allt…
Och visst e vattnet platt, men inte direkt tokplatt. Dessutom har dom små vågor rakt mot sig på dom bilderna som ligger på första länken.
-
Spännande! Kikade lite på bilderna, och det måste varit taskig vinkel för kanalen, för det såg ju inte direkt superplatt ut…
-
JAg köpte både Geko o Aquapak på Clas Ohlson…
-
Kan man inte konvertera dom till Barbaras? Då kommer dom ju till nytta…
-
Grattis! Tror att den där brädan kommer gå ruggigt bra!