jester
Forumsvar skapade
-
I advize to stay away from any boards with cut outs in the stronger wind as then they become harder to control.
Hmmmm… Brukar inte reklam-makarna säga att det är tvärtom?
-
Hörde nånstans att JP skulle ha dom färdiga i Mars. SP kan säkerligen beställa hem ett ex
-
tobhed wrote:JP Slalom 2007 (?)
http://www.totalwind.net/galeria/v/windsurfing/jp-slalom-generation-2-1.jpg.html?
Dom där (JP Slalom II) Finns ju redan på JPs hemsida.. Gränsfall o kalla för 2007 tycker jag. Väldigt sena 2006, kanske? 😉
-
Kolla Starboards utbud av kids-prylar. Även andra tillverkare är på G med ”riktiga” prylar för juniorerna
-
Japp. Tror han hamnar på nionde plats på average-listan. Som sagt en bra speed!
Fi faen va tufft det kommer att bli att hamna på topp 10 under 2006. Kommer nog krävas en average över 35 knop, tror jag.
-
Startspärren ställer ju helt klart till med problem… Än värre blir det ju om man har en nyare Renault, då man inte ens har en nyckel utan ett ”kort” som man öppnar bilen med. Dom lite dyrare modellerna öppnar ju bilen automagiskt när man kommer i närheten av den… Kanske läge o skaffa fingeravtryksläsar-pryl för att öppna bilen? Kan iofs vara lite vanskligt om man har fingrar som ser ut som russin efter en bra session ute på vattnet… Hmmm… Iris-läsare? Är dom dyra? 😀
Dock är man ju oftast på ett spot där man känner dom flesta, och vice versa, så man håller ju koll på varandras prylar/bilar. Gör jag iaf. Men gömmer nyckeln, det gör jag!Gillar idén att ha en vanlig metallnyckel och låsa in den ordinarie i bilen. Någon som vet om Ford har sådana? Eller om det går att tillverka?
-
El_Duderino wrote:Jester wrote:Dessutom får jag väl köra utanför Ringhals. Lär ju vara ett par grader varmare där…
Kastfall into H5N1 svan!
Kastfall?? Jag?? Pah!
😉
-
Faen va najs, TB! Ingen dålig skara av namn du beblandar dig med där!
Är det nån mer än jag som längtar efter ett väderskifte??
-
Wåt? Har isen redan försvunnit från TT?
Närå. tiden är ju satt i början av november… Men kul att Andreas lyckats få ordning på det tekniska! (han hade inte riktigt koll på GSPar när jag snacka med honom senast…)
-
Jag sa att jag gärna vill ha 7-8 grader… men nu ligger det en massa kartongny utrsutning hemma som vill ut på vattnet… Dock är det inte så kul när man vaknar till över en decimeter nysnö som man gjorde i morse. I göteborg! i mars! och det töade inte bort direkt! Va faen e det som händer???
-
Vattentemperaturen är mindre viktig än luft-temperaturen. Vill gärna ha en 7-8 grader i luften. Blir ju så in i h-vete kallt om ansikte o händer annars… Dessutom får jag väl köra utanför Ringhals. Lär ju vara ett par grader varmare där…
-
Ola: Sa inte att det var lägre kvalitet. Men D-Ram ÄR ju en enklare konstruktion som är något tyngre och antagligen mindre styv jämfört med exempelvis Starboards egna Wood-konstruktion.
Kollar man på F2-n så är det ju svart överallt, mao en *massa* kolfiber. Dessutom kan det ju inte vara billigare när F2 envisas med att ha hål i sina brädor. Sedan har ju F2 alltid legat i ”framkant” vad gäller priser.
Men jag håller med. Skall man ha en extremt billig snabb liten bräda, så är ju prokidsen ett bra köp. Men tror nog att den inte riktigt hänger med F2n och Exoceten som är mera renodlade speedbrädor.
Men det är ju kul att höra att fler märken hänger på speed-trenden!
-
Exocet har ju shockabsorber inbyggt under stropparna. Är inte så uberbra på bräd-design och sådant, men det är nog inte önskvärt att ha en bräda vars bottenform ändrar sig hela tiden. Vill minnas att det experimenterades med att köra skumgummi i häcken på brädorna på 80-talet.
Även jag har erfarenhet av Tiga-brädorna, i mitt fall en Tiga 270. Denna bräda var snabb för sin tid, men har nog tyvärr inte en chans mot dagens brädor. Ett stort problem är ju att mastfotens placering har ändrats extremt mycket sen dess. Skulle nog vara väldigt märkligt o köra en 260 med modernt speed-segel…
-
Nu är vikten inte det viktigaste i dettta fallet, och dessutom så har ex Exocet 18 liter mer volym… Det är en skillnad på 36%… Problemet med D-Ram är ju att brädan inte blir lika styv. Nu lär ju just styvheten, eller snarare avsaknad av den, spela mycket mindre roll på en såpass liten bräda.
Andrew Daff har ju kört över 42 knop med brädan nere i Sandy Point, så långsam är den ju inte..
-
Sätet är delat på modeller från 2001 o frammåt