lars_k
Forumsvar skapade
-
Japp. De sista 5-6 bilderna hade riktigt fet våghöjd, 3-4m. Grymt!
-
Hittade detta klippet från tävlingen:
http://web.tvmidtvest.dk/forside/video.asp?Id=365345
Robert Sand hade visst nåt sanningens ord att säja om bölgehöjden noterade jag också i förbifarten. 😉 -
Verkar komma in nån form av snurra. Långt kvar och tex windfinder har en helt annan prognos. Men hoppas kan man ju! 🙂
-
Ser najs ut. Uppåt gubbe och perfekt vinkel. Måste varit skitkul!
Nån som fotade 4m + vågorna som Mag dillade om??? 😉 -
Krossholmen var hur fett som helst i lördags. Jag planade faktiskt hyfsat några repor innan det sunkade ur.
-
Tack för det Magnus! 😉
4+ m, helvette, ganska mkt bättre än vad prognosen lovade. Men snart blir det DK igen för mej. Hade 3 bra DK-resor förra säs, ska ha minst lika många i år! Ingen som har bilder förresten? Har sett lite på windsurferen.dk och stehsegelrevue.de, men det såg inte så himla fett ut…ca gubbhögt men grymt bra vinkel iofs. -
Faen. Prognosen var osäker 10-12 m/s S-SV och vågor som knappt vred in till kusten på 1-2 m. Tänkte att jag hellre åker på SV-NV 12-18 m/s och vågor på 3-4 m. Men då vet jag till nästa gång, snyft! 🙁
-
Gutt. Man borde kanske åkte iaf, scheisse! Rätt små vågor men suverän vinkel som jag fattat det eller? Var du i Hvide sande på torsdagen?
-
Lite lurigt med fenor. Inte bara längden utan också flexen och arean avgör. Jag har en Drake Natural G10 på 25 cm, men den känns mer som en normal 22 cm fena.
Ska du ha en sån med 4.2 gäller nog en 22-23cm. Jävligt skön fena f.ö.
För mera standardmässigt flexiga vågfenor, typ Select, MFC, Prolimit gäller nog 20-21 cm längd för 4.2. -
En FW88 är helt klart lite stor med 4.2 för dej på 74 kg. Den blir stor och studsig i de vindarna. En mindre fena kan dock göra stor skillnad. Vet ej vad du körde för fena men en mindre vågfena på 20-21 cm kan göra stor skillnad för bättre kontroll och känsla med 4.2. En bra uppsättning fenor är alltid bra att ha, även om du skaffar en ren vågis senare. Tror dock du borde testa mindre fena innan du lägger en massa pengar på ännu en bräda.
-
@Spray 384003 wrote:
Okey, så hur parerar man på bästa sätt?
Hur känner man att kastfall är på gång?
Du parerar genom att mkt snabbt skota ut, dvs släppa draget i riggen. När du blir säkrare gör du det automatiskt, det sitter i ryggmärgen.
Du känner det genom att du håller på att tappa kontrollen på riggen, dvs den drar dej plötsligt framåt/neråt. -
Apropå båtar. Är det nån som har en båtplats över runt GBG?? Om det inte löser sej innan 29/5 får skiten ligga kvar på backen i sommar… Scheisse. (MaxiRacer 8.0×2.8m).
-
Gött Hampus! Du verkar ha talang. Feta nybörjarplankor är det idiotsäkra valet som ”vemsomhelst” ska kunna lära sej på. Men som Rambo, Ian mfl säjer så går det att lära sej på i princip vad som helst, det är bara mer eller mindre svårt att få till sina första repor.
Kör hårt! Brädan är iaf grym på att plana och bränna med. För en nybörjare är just detta det mest inspirerande med vindsurfingen! Och du är ju redan på god väg verkar det som. 😉 -
Äh vafan. Varför inte ”super-coque”?
Playmate är ju redan taget av Naish…