Forumsvar skapade

Sida 119 av 321
  • lars_k

Medlem
    19 mars, 2007 vid 07:15 som svar på: Bilder från Lejet idag Söndag 18/3-2007

Najs. Rak onshore, men ändå riktigt kul surf!

• lars_k

Medlem
    18 mars, 2007 vid 19:22 som svar på: Mölle – Sveriges "nya" Torö!!!!!

Aha, gutt. Kan inte bli tydligare än så. 🙂
    Får kollas upp nångång på NV!

• lars_k

Medlem
    18 mars, 2007 vid 17:08 som svar på: Mölle – Sveriges "nya" Torö!!!!!

Ser fint ut. Hittade lite bilder här:
    http://www.netzec.se/friavindsurfare/fotomolle/molle%205%20sept%2006/index.html

Verkar som det är norra sidan av ”fågelviken” som gäller, där det är en liten pir/badbrygga:

• lars_k

Medlem
    17 mars, 2007 vid 17:53 som svar på: Bilder från Apelviken idag Lördag 17/3-07

Najs Johan. Kul med bilder!

• lars_k

Medlem
    17 mars, 2007 vid 06:03 som svar på: … bästa bommen/pengar ratio!

Jag har mätt min XTR med skjutmått. 29-30 mm med grepp. Tippar på att rören ligger på 27-28 mm avskalade. När jag mätte brorsans Chinook (’04) låg den på 31-32 mm inkl grepp. Men senaste årsmodellen kanske är tunnare…?
    Chinooken har separata rör som är skruvade i frontbeslaget. XTR är laminerad i ett stycke där rören går igenom det roterande frontbeslaget.
    Janne på http://www.locs.se tog hem en XTR till mej. Han fick till ett helt OK pris.
    I tyskland verkar de vara svindyra…

• lars_k

Medlem
    16 mars, 2007 vid 16:14 som svar på: Storm söndag!!!!!!!

@Johan_GBG 370519 wrote:

Basse, åk me Lars_K vettja! Så kan du ta me din 400 mast till mig.

Brollan ska me så det blir nog rätt fullt tyvärr…

• lars_k

Medlem
    16 mars, 2007 vid 10:53 som svar på: Storm söndag!!!!!!!

Min plan är Apel imorrn fm och Lejet söndag em.
    Jag får la smyga ut med 3.4 då, så du inte mobbar mej… 😉

• lars_k

Medlem
    16 mars, 2007 vid 10:19 som svar på: Storm söndag!!!!!!!

Det blir rolit! 😀

• lars_k

Medlem
    16 mars, 2007 vid 08:10 som svar på: Hur hårt kör ni Prof:)

Har seglet körts i Venezuela är nog största ”slitaget” UV-strålning. Det bryter ner monofilmen och gör den sprödare. Fast efter bara en säsong bör det inte ha tagit alltför mkt stryk av detta. Kolla hur monofilmen ser ut och känns (”prassligt”?). Jämför med ett nytt segel i en butik!

• lars_k

Medlem
    15 mars, 2007 vid 06:55 som svar på: Morenos lämnar Mistral!

Du menar ”byggs av honom” eller hur? 😉
    Jo, som shaper har han säkert en egen komplett byggverkstad, precis som Seb Wentzel.
    Jag tänkte att han gjorde rocker-mallar etc spec som t.ex Proof kan använda. T.ex bygger de ju brädor till Vidar Jensen, och sätter på Drops-grafik. Fast de brädorna liknar ju shapemässigt mer Proofs egna linjer än Drops…

• lars_k

Medlem
    14 mars, 2007 vid 20:09 som svar på: Morenos lämnar Mistral!

@Knatte 370126 wrote:

samma brädor fast sämre betalt låter det ju som

Verkar så ja… Mistral ger dem inte betalt längre. Men den där banken ska vara frikostig. Så det går väl ingen nöd på tjejerna. De lär ju dessutom hyra ut bilar också.
    Logiskt att fortsätta med samma shaper & brädor som innan, som de är inkörda på. Undrar vilka som bygger brädorna. Proof?

• lars_k

Medlem
    14 mars, 2007 vid 16:18 som svar på: Morenos lämnar Mistral!

De ska köra customs, shapade av Mark Nelson. Förutom North sponsras de av Roxy och en spansk bank.
    Mistral har istället signat fransyskan Caroline Barbeau.
    …allt enligt senaste tyska SURF-magazin.

• lars_k

Medlem
    12 mars, 2007 vid 19:57 som svar på: Skydd mot brädstöld

Smart och enkel konstruktion!

• lars_k

Medlem
    12 mars, 2007 vid 17:32 som svar på: Ny Film : Oman

Bra och trevlig film så man fick lite inblick hur det är i Oman. Även om vågförhållandena såg helt OK så vetifan om man skulle vilja åka dit. Verkar lite väl mkt ”öken” för min smak.
    Och nu vet jag hur jag ska träna loopar hemma i sovrummet, antagligen väldigt glatt påhejad av min sambo… 😉

• lars_k

Medlem
    11 mars, 2007 vid 08:30 som svar på: Pro-limit bommar?

Då vill jag hylla min Prolimit ZF 5/3 våtdräkt. Har haft den i 3 säsonger och ser fortfarande OK ut och är mjuk och smidig. Har fått limma och sy några små-revor, men det får man ju räkna med.
    Har också en gammal Prolimit TeamWave midjesele som fortfarande håller ihop och funkar bra.
    Vi kan ju fortsätta att omväxlande hylla/såga ProLimit så kan den här tråden pågå hur länge som helst!
    Och varför inte en tråd för varje annat märke som finns också! Det finns alltid de som är nöjda och de som är missnöjda. Oavsett märke!
    😉

Sida 119 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA