lars_k
Forumsvar skapade
-
Plastar man på kevlar så sjunker kolhalten i masten..! 😉
…men det kanske inte blir hela 5% lägre bara pga detta.
-
Hur snällt Middles är beror ju förstås på hur stort det är. Med VNV 5.3 och midjehöga vågor är det lika snällt som Lejet.
I höstas var jag ute med fett drag i 3.4 och masthöga hårt dumpande bryt. Det var mer NV, dvs cross-on. Ösregn och helvette. Ingen söndagspromenad direkt… Men såå jäkla kul! =)
Men blir man spolad gäller det (som alltid) att inte tappa prylarna. Och gör man det, simma ifatt dem snabbt som faan. Annars driver de bort med en jäkla fart och man får simma en låång stund innan man når land. Jag har tappat prylarna och raglat upp totalt utmattad en gång. Inge vidare… -
Middles är ofta rejält strömt och är det stora vågor kan det vara mkt dåligt drag i impactzone. Mkt lätt att man spolas och snabbt dras med strömmen neråt en bra bit. Blir en najs walk-of-shame tillbaka sedan! 🙂
-
@Basse 368669 wrote:
Tror inte man kan jämföra med Jan och Feb nu faktiskt. Det är mycket kallare i vattnet nu. Rille… kommer du inte ihåg att vi var i Apel den 8:e mars för 2 år sedan. Kallt sattan. Fingrarna drog ihop sig när man ramlade i.
Himla tur man blev snittad i magen imorse så man slipper att ens fundera på att sticka ut!Jo jag kommer nog ihåg. Fast då hade jag öppna handskar. Skumt att vattnet kändes brännhett efter att jag plaskat omkring en stund…
-
Tingstadstunneln korkar igen jämt. Älvsborgsbron-söderleden kan vara ett alternativ men är nästan lika illa…
Du kan nog lätt lägga till en timme på dina restider i rusningstrafik, tyvärr… -
Kanske lika bra att de bommade igen detta ”tillhåll”…
-
Finns ju Wallen…och deras två återförsäljare…
-
Jag bryr mej. En surfshop mindre i GBG är ju trist.
SP tar över Gaastra och Tabou… -
@adde 367744 wrote:
Mera klipp… http://u-ride.net/videos/all/pwacapvert-hi.wmv
Fan kauli lägger nästan dubbla antalet svängar på vågen…
Fasen, det var nog bland det bästa jag sett! Helt jävla otroligt!
Kul att ljudet från vågorna och publiken inte var bortklippt!
Synd dock att det var lite skakigt ibland. Ett stativ hade gjort susen…
Grymt!
…tycker också att Kauli är rappast och mest imponerande att titta på! -
Sanningen är nog att det finns inget enkelt svar på hur vind-vågförhållandena är här på västkusten. Dock, kommer det ett mäktigt lågtryck, då kommer det vind! Ofta mycket vind och ligger den på från rätt håll (och på rätt plats..) kan det bli hur bra som helst. Dock vill man ju gärna ut och leka de där sunkigare dagarna också med nära onshore. Eller ut på plattvattnet med freestylen.
Lösningen på denna ekvation är prylar! Mycket prylar! För dej en 80-85 liters för normaldagar, plus en runt 70-75 liter för de bra. Man vill ju inte gärna harva omkring på en massa studsig volym i onödan. Beror förstås också på vilken nivå du är på och vad du vill göra på vattnet.
Men ska du börja i nån ände köp en 80-85 liters! -
Jag kan nog ta att sitta lite trångt om jag slipper byta och vänta timtals i Amsterdam. Najs att flyga direkt till CPT istället.
Och om frakt för prylarna blir billigare är det ju kanon! -
Eller snarare. Är det ett gäng vågsurfare ute så blir det inga vågor över åt vindsurfarna.
Jag har flera gånger fått vända hem igen när en flock pelikaner parkerat sej just i den bästa sektionen på Åsa yttre. Totalblockad! 🙁 -
Om du på samma bog/hals, dvs kör åt samma håll, tar mer höjd än seglaren upp i vind, och har överlapp (din nos överlappar häcken på den andres bräda) så ska han ”flytta på sej”. Dvs du har rätt till väg om du tar bättre höjd än seglaren jämte dej. Han bromsar lämpligen upp lite, släpper förbi dej, och går bakom dej.
-
Enl PWA-reglerna kör man max en dubbeleliminering per tävling. Kolla regel 3.12.1 här:
http://www.pwaworldtour.com/uploads/media/Part_3_WAVE_PERFORMANCE_RULES.pdf