Forumsvar skapade

Sida 125 av 321
  • lars_k

Medlem
    31 december, 2006 vid 11:04 som svar på: Centifugra våtdräkten?

Tror inte det är så bra idé. Neopren är ju vattentätt så vattnet rinner inte igenom och ut i centrifugen. Dessutom är neopren tungt så det blir stora krafter som sliter i skarvarna och sömmarna där inne i centrifugen…

• lars_k

Medlem
    31 december, 2006 vid 10:45 som svar på: Gott nytt år = ett år som börjar så här:

Körde 3 timmar Lejet. Suveränt. Nära sideshore och dryg gubbe! Klippta Biltema funkade bra.
    Imorgon e.m. blir det Apel och 3.4! =)

• lars_k

Medlem
    30 december, 2006 vid 19:32 som svar på: Problem med Local spirit förlängare?

Quicklock brukar innebära en ”kopp” av plast med fjädrande ”vårtor” av stål som låser i längaren (aka US-kopp system). Eller är det ”Pin” du har, dvs en 10 mm diameters stålpinne som klickar fast i längaren?

• lars_k

Medlem
    30 december, 2006 vid 19:06 som svar på: s-66.com uppdaterad från Sydafrika

Haha. Jag ”citerade” Andreas i hans reseblog, och jag är säker på att han skrev ”negerbarn” av 100% kärlek. Puss och kram på dej! 😉

• lars_k

Medlem
    30 december, 2006 vid 17:34 som svar på: Problem med Local spirit förlängare?

Är det LS på både koppen oxå? Då borde det passa… Tyvärr kan man sällan blanda olika märken på kopp och längare och få dem att passa perfekt och glappfritt.

• lars_k

Medlem
    29 december, 2006 vid 15:34 som svar på: s-66.com uppdaterad från Sydafrika

De var ju fan att nån lurade iväg er till Elands, synd att inte vinden kom igång ordentligt… Fast leka med negerbarn är ju aldrig fel det heller! 🙂
    Elands är nog alltid lite av en chansning…det ska vara stabil SW och riktigt varmt i inlandet. Och en fet swellprognos är ju aldrig fel.

• lars_k

Medlem
    29 december, 2006 vid 12:55 som svar på: Gott nytt år = ett år som börjar så här:

Åfan, ser ut som de tätar lite dåligt… 😉
    Mina är fortfarande knappt använda men de lär väl få visa vad de går för imorgon.

• lars_k

Medlem
    29 december, 2006 vid 12:02 som svar på: Gott nytt år = ett år som börjar så här:

Tänker köra Lejet imorrn, och Apel på måndag. Har en ny planka som ska testas! Tyvärr missar jag fortsättningen på prognosen pga en SA-resa… 😉

• lars_k

Medlem
    29 december, 2006 vid 10:24 som svar på: 7.0 freestyle är det kul?

Har knappt använt mitt 6.4 i år. Jag kommer igång väldigt tidigt med mit 5.8 Boxer och 100l FS. Iofs väger jag bara 75 kg, men har också i praktiken gått ner från 7.1 till 6.4 till 5.8 som största segel. Och 5.8 är så grymt mkt roligare att flänga omkring med än 6.4, men behöver någon enstaka m/s mer för att komma igång.

• lars_k

Medlem
    29 december, 2006 vid 08:47 som svar på: JP FWS vs ES

Jovisst blir det bra vågor i Sverige, men då (oftast) i kombination med mycket vind. Dvs det blir choppigt och man kör småsegel. Då vetifan om en 100l FSW är rätt för en 75 kg kille. Jag väger samma och skulle aldrig köpa en så stor FSW. För mkt kontrollproblem med en så stor planka i vågorna. Tror NLC är inne på rätt linje att senare köpa en 85l FSW som storvågis (kan ju senare kompletteras med en 75l full-on vågis).
    Sen är ju frågan vad man vill göra på vattnet. En FS runt 100l är ju jäkligt ball för att utveckla sin segling med trick etc och plana tidigt.
    Men är det bränna och carva som gäller blir det nog bäst med en Freeride, eller möjligtvis en SuperX. FS,FR,SX-brädor har generellt snabbare rockers och tidigare planing än en FSW, så är det inte frågan om segling i vågor så är de att föredra, tror jag.

• lars_k

Medlem
    28 december, 2006 vid 07:42 som svar på: JP FWS vs ES

1 kg är rätt mycket plusvikt på en 100l bräda. Hade det varit en vågis är det solklart, då betalar man gärna en mindre förmögenhet för ett par hundra gram lägre vikt. 😉
    För freeride fram och tillbaka kanske det spelar mindre roll, dock planingsegenskaper och ”livlighet” är ju alltid viktiga. Jag tror inte hållbarheten på FWS är mkt sämre. Den extra kostnaden har du glömt så fort du står på brädan och drar iväg. Köp FWS om du har pengarna!

• lars_k

Medlem
    26 december, 2006 vid 09:17 som svar på: s-66.com uppdaterad från Sydafrika

Fresh SW, med swell klockren prognos för Elandsbaai, lokal förstärkning! Åk dit och häng ett par dar så ska ni få se på fanken!
    Jag joinar nästa vecka! 🙂

• lars_k

Medlem
    21 december, 2006 vid 16:30 som svar på: W-surf I Jul Helgen "gbg"

Jag har också en sprillans huva+väst kombo med kraftig gummilukt.
    Vi måste ju bygga upp lite kraft och känsla i framfoten innan SA. 🙂
    Hörs!

• lars_k

Medlem
    21 december, 2006 vid 06:47 som svar på: W-surf I Jul Helgen "gbg"

Jag har missat så mkt surf på sistone så blir det vind ska jag lätt ut och hårdtesta mina CWM, och inte minst Jula-overallen! 🙂

• lars_k

Medlem
    19 december, 2006 vid 20:59 som svar på: Kap Verde, resedagbok!

Ska bli kul att läsa och kolla bilder. Ser ut att ha börjat bra iaf! 🙂

Sida 125 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA