Forumsvar skapade

Sida 168 av 321
  • lars_k

Medlem
    31 oktober, 2005 vid 12:07 som svar på: f-bay nuu!

Vågar man överhuvvudtaget åka till ghettot?
    http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=240672

• lars_k

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 07:26 som svar på: Var Appelviken något o ha igår?

Nä. Plattvatten är inget jag tar ut flex för.

…det verkar kanske som att jag inte gillar plattvatten…

(..kanske för att jag suger totalt med freestyle-brädan) tongue.gif

• lars_k

Medlem
    28 oktober, 2005 vid 07:05 som svar på: Var Appelviken något o ha igår?

Plattvatten kör man ju bara för att hålla igång kroppen mellan vågdagarna. wink.gif

• lars_k

Medlem
    27 oktober, 2005 vid 14:17 som svar på: Var Appelviken något o ha igår?

Cross-on, platt mellan vågorna, gubbhögt. Jag hade bra tryck i 4.0. Apel när det är som bäst, dvs NV-kuling.
    3 timmar ren surfglädje. Mer sånt! =)

• lars_k

Medlem
    27 oktober, 2005 vid 11:27 som svar på: Sydafrika – hyra bil?

Jag kommer troligtvis att hyra av
    http://www.cabs.co.za
    och få bilen levererad till flygplatsen. Man kan få takräcken på bilen utan extra kostnad.
    Detta är ju nya bilar så det kostar lite mer (R199 per dygn för Grp A). Sen finns det ju ”subban med hundarna” i Milnerton som jag hyrt av innan. Billigare men sunkigare bilar också, typ Jetta från ca ’90 tongue.gif
    Har inte kvar hennes tel-nummer…
    Ha de gött! Du reser snart va? =)

• lars_k

Medlem
    27 oktober, 2005 vid 10:08 som svar på: Svårt att segla med små segel

Med rätt mast, dvs inte för lång/styv, och rätt riggat kan man få bra känsla även i småsegel. Se bara till att ha buk i seglet. Dra mer nedhal om du blir överriggad, men behåll en bra buk genom att vara snål med uthal.
    Det är ju dessutom ofta byigare när det blåser mer. Då behövs bra känsla i seglet ännu mer. Rigga rätt! wink.gif

• lars_k

Medlem
    27 oktober, 2005 vid 05:02 som svar på: F-n va trött i underarmarna man blir av handskar!

Jag har oxå sprättat mina! Fanstyg som river upp tyget. wink.gif

• lars_k

Medlem
    26 oktober, 2005 vid 18:03 som svar på: Windfinders vindmätare i Hstd….

Tänkte väl att något var fel. Kanske den står inåt landet. Halmstad flygplats?

• lars_k

Medlem
    26 oktober, 2005 vid 16:41 som svar på: Ringenäs idag (bilder) 26/10

Grymt Börje! Som alltid. Synd att det inte var helg idag. Då hade man lätt dragit ner.
    Men Apel var fan inte fel heller. Klassisk NV 4.5-4.0 hela eftermiddan. Riktigt bra det också. =)

• lars_k

Medlem
    26 oktober, 2005 vid 09:10 som svar på: Är Sveriges största våg 1 meter?

Här har du en film som jag gjort från den helgen i Gislövshammar… Vågorna var masthöga, dvs ca 4m. Brytande.
    Det blir knappt inte bättre i Sverige. Jo, ifall det hade blåst 20m/s istället för 12-14 förstås… =)
    http://www.junkshop.nu/filmdownloads/surf/vind/hammaren_050910_lars_k.wmv

• lars_k

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 14:13 som svar på: Länkat från kitekonfen, olycka!!!

Fasen.. Hoppas han klarar sej utan bestående men.

• lars_k

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 08:36 som svar på: Vart ska jag köra?

Gutt! Vi kanske skulle väntat till 11:30 då.
    Blev det nåt igår? Jag och Basse var lite på väg ner men la ner. DMI såg lite osäker ut med vind där nere…

• lars_k

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 07:44 som svar på: Små vågsegel, onshore eller down the line

Jag kör ”sideshore-segel” (Naish Session) och det är knappast så att de saknar drag när man behöver det. Och är jag underrigad brukar jag släppa lite på uthalet för mer buk och drag. Dock blir det lite drag i bakhanden i byarna då.
    Jag prioriterar vågridningen och jag tycker det är mkt värt att kunna stänga av draget. Framför allt om det är byigt, överriggat och onshore som det ofta är här i sverige. Ut tar man sej alltid, även om det kan vara lite kämpigt i rak onshore och underriggat…
    Kan tillägga att jag är ganska lätt och kör stubby. Så jag behöver inte så extremt mkt drag för att plana och ta höjd.

• lars_k

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 07:07 som svar på: diskhandskar..

Skaffa diskmaskin…

• lars_k

Medlem
    24 oktober, 2005 vid 06:17 som svar på: Vart ska jag köra?

Joo. Med facit i hand kanske vi skulle stannat i Vilshärad. Men det är ju inte så kul att vänta på vind i 4 timmar på en osäker prognos. Inte när det blåser pung 2 timmar längre söderut. =)

Sida 168 av 321
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Installera Surfzone som app?

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA