lars_k
Forumsvar skapade
-
NNV ger rätt bra vinkel på det lilla som rullar in utanför södra parkeringen. Frågan är dock om vinden orkar bygga några vågor ikväll…
-
Gun Hammer har 100% X-ply. Men de brukar ju inte räknas i finare sammanhang av någon konstig anledning…

-
Är du beredd att köra ända till Ringhals, öka på några mil ner till VBG. Det är det värt. Iallafall om du vill ha vågor. För mej blir det nog Apel ikväll…
-
Hehe, nä det är säkert sant. Men man brukar ju bestämma sej på annat sätt, läsa tester etc. Keppler får man nog se som en ren hästhandlare. Hans mail brukar vara lite kryptiska, men man får grejorna som man beställt iaf. Alles OK.
Hur såg hans shop ut? Ett lager eller? Hade varit kul att veta… =) -
2005:or eller 2006:or är ju frågan. Eftersom de först kommer på marknaden nu när alla andra 2006:or kommer är det kanske mer rätt att kalla dem 2006:or… Jag får snart hem min SW82:a och kommer att säga att det är en 2006:a, hehe. Ca 1 kg lättare än konkurrenterna ska bli helfestligt =)
-
Med min internetbank (Skandiabanken) har jag gjort utlandsöverföringar utan avgift. Keppler brukar ha pengarna efter 4 dagar och skickar då iväg paketet. Hans bankkontonr, BIC/SWIFT-kod etc finns på hemsidan. Enkelt och smidigt.
-
Det fina med Klittmöller är att det inte behövs mycket vind för att det ska bli bra. Kommer det in swell från stormar på Nordsjön kan det bli super om det bara blåser side-off och 5.3. Rak väst ger bättre vågor i Klittmöller än Hanstholm om det blåser lite mindre, typ 5.3. Blir dock cross-on. Annars är ju runt SV optimala vindriktningen i Klittmöller och V-NV bäst i Hanstholm. Vid NNO funkar Bunkers och vid N eller S funkar Agger, se upp dock med det rejäla shorebreaket…
-
Artikeln ligger på SURF för nedladdning:
http://www.dk-content.de/surf/pdf-archiv/reise//sansibar_1104.pdf -
Ja jävlar. Fast det brukar ligga feta monster vid den kajen. Men denna var något alldeles extra…
-
Blir det vind så blir det surf. Avvaktar DMI prognosen ikväll. Hoppas lite på Åsa, men som det ser ut nu blir det Apel eller ännu hellre Ringenäs. Hör av dej om du vill samåka. =)
-
Glöm det, jag räknade fel…
Dock kan det bli lite bättre om du vänder kroken 180 grader, öljetten verkar inte ligga mitt mellan mittrullarna. -
Minsta vridning bör du få om du inte använder yttersta rullen i förlängaren (rullen längst till vänster i bild).
Du bör få en rulle över i längaren om jag räknat rätt…
-
Jag kollar på denna, bild för imorgon kl 1300 svensk tid, bäast i Hstd tolkar jag det som:
-
I rövpälsen på Dogge-hundarna.
-
Halmstad lär få den mesta vinden imorgon, men VBG kan nog också få från lördag lunch och 3-4 timmar framåt. Prognosen (DMI-ocean) är ju bara 8-11 m/s så det är ju gränsfall för våggrejor…men man kan ju alltid hoppas.