lars_k
Forumsvar skapade
-
Man blir mer och mer chockad för varje dag. Jag skänkte också några hundra…
-
4.7 körde de i apel oxå på f.m. innan jag kom. Jag fick nöja mej med 5.3. Rak onshore

Är rätt trött på att ständigt köra onshore Apel/Lejet på SW-WSW. Verkar vara den riktningen på vintern om man vill ha milda vindar…
Någon som kört norr om Glommen? Borde vrida in hyfsat vid SSW-SW. Tror jag testar nästa gång på SW…om inte någon starkt avråder mej
-
Jag drar till aple i eftermiddag. När fronten passerat blir det några varmgrader till. Och det vrider upp lite. Vi kanske ses… =)
-
Bajsbrunt står för 11-14. Bra att de klämt in fler bilder så att man får en var 3:e timme mot var 6:e innan.
Bara att hålla utkik efter bajsbrunt och gult i fortsättningen… =)
Verkar vara Apel/lejet som gäller imorgon f.m…risk att det lägger sej på e.m…kanske.
http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/farvandsudsigter/kattegat.htm -
Hehe. Fan va kul.
Rollman och jag kom inte ut förrän vid 2-tiden. Lite dåligt drag i 5.3:an först men sen ökade det hela tiden till riktigt bra i slutet. Körde tills det blev helt mörkt. Synd att det alltid är onshore i Aple nuförtiden
-
lars_k
Medlem23 december, 2004 vid 09:56 som svar på: Idag var de lätt hardcore surf till 100%!!!!!Ezzy har minskat toppflexet till 05:orna som jag fattat det.
Ser ju lite lustigt ut med en topp som nästan aldrig ”tar” utan slår som en jävla vimpel. Men många körde dem i SA och de ser grymt tåliga ut… -
Jag kör oxå apel i e.m. Det blir gött. Ses!
-
lars_k
Medlem22 december, 2004 vid 16:21 som svar på: Idag var de lätt hardcore surf till 100%!!!!!2 meter i Askimsviken…? Låter fett. =)
Jag la ner eftersom det inte skulle bli över 3 grader i Hstd. Och jag hade nog varit totalt överriggad med mitt 4.0… Men jag ångrar mej lite nu. Det var antagligen masthögt och nära sideshore…
Är helt inne på Apel eller Åsa imorgon eftermiddag dock. Ska bli lite varmare. Och jag undrar vafaen mina Dakine CWM är… Beställde för 1.5 vecka sen. Hos tullen antagligen.
-
En smalare vågis är att föredra i en hårt carvande bottensväng. Den ligger mkt stabilare i skäret.
Dock kan man med de nya brädorna byta stil lite och köra kvickare manövrar och gå in för att smacka mer vertikalt, även i cross-on. Och de hoppar klart bättre.
Det blir bra förhållanden på västkusten också då en vanlig vågis är att föredra. Beror mkt på åkstilen, vad man vill göra på vågen. En kort/bred förenklar mkt och är mer förlåtande. Dock är den mer svårkontrollerad med mkt tryck och fart i bottensvängen.
Håller med om att 59 cm är grymt brett, men den bredden ligger långt fram. Häcken ser rätt smal och fin ut, och det är ju mkt den man svänger med.
-
Den här bakåten mjuklandade jag inte direkt… =)
-
lars_k
Medlem21 december, 2004 vid 15:20 som svar på: Ho Ho! nu på onsdag the big day! SW möjligen stormSäsongsavslutning…?

Jag drar vid 8. Är nog där senast 0930.
Skall dock kolla prognoserna ingående ikväll. Drar inte om det blir kallare än 5 plus…eller kass vind.
Kul om vi ses! Jag har mob 0739-853050. -
lars_k
Medlem21 december, 2004 vid 12:44 som svar på: Ho Ho! nu på onsdag the big day! SW möjligen stormSynd Basse, hade inte varit fel att byta om i din Merca-buss…

Hoppas man slipper vara själv, men det är ju alltid nån löcal ute när det går av där nere… -
lars_k
Medlem21 december, 2004 vid 10:55 som svar på: Ho Ho! nu på onsdag the big day! SW möjligen stormStrax norr om Halmstad. Andra sidan udden vid Ringenäs. Blir mkt bra vågor och sidvind vid S-SSV.
-
lars_k
Medlem21 december, 2004 vid 08:37 som svar på: Ho Ho! nu på onsdag the big day! SW möjligen stormVilshärad kommer att gå av duktigt onsdag fm… Jag drar nog ner. Någon mer?
Kolla: -
Ahh. Riktigt lätt i förhållande till volym/bredd…