lars_k
Forumsvar skapade
-
Ser ju najsa ut.
Jag är dock mer intresserad av dessa prylar:
http://www.gunsails.de/de/kat.php?k=135 -
Jag fattade det som att en annan bräda fastnade i stroppen och fick lite hål i botten när den hängde och fladdrade mot bilen. Brädan på bilden lossnade dock helt på motorvägen och blev överkörd av ett antal bilar och lastbilar. Detta visar att man inte ska köpa Starboards Wood-version.
-
Jag körde 5.3 och 4.5. Gick mkt bra eftersom man drar sej norrut när man blir överriggad. Det var väl nån dag i Melkbos jag hade apdrag med 4.5:an i 18 m/s, men då skulle jag ju kört vidare upp till Yzer och kört 5.3 istället.
Man vill knappt köra med mindre segel. För mkt vind då så vågorna blåser sönder. 3.5 i Sunset är inte så kul…
Jag väger 74 kg. Väger man mer kanske 5.7 och 4.7 är mer rätt om man bara ska ha 2 segel. -
Jag packade
1 vågis (stroppar i handbagaget)
2 segel
1 mast
1 bom (frontbeslag i handbagaget)
i en 280×60 boardbag. Totalt 23 kg.
Handbagage 12 kg….slimmad ner till 5 kg genom att plocka ur och lägga i förvaringsskåp under incheckning.
Fick med mej allt t.o.r till Sydafrika utan tillägg.
-
Haha..
Nä. Nu har jag inte tid med konfen längre. Måste vattna blommorna. -
Kör safe, ta Olofsbo. Inte rätt årstid att ge er ut utomskärs till Bolleskären. Ligger 1 km rakt utanför Öckerö västerut. Vid SO driver ni inte iland förrän i Norge om nåt pajar. Ni kan ju ha tur om det kommer förbi en fiskebåt och plockar upp er förstås. Och även om ni är flera och kallar på hjälp tar det ju ett tag…
-
KLM tar 200 US dollars enkel tur för ETT paket surfutrustning vägande upp till 45 kg. Över den vikten blir det 400 US…
På andra bolag gäller andra regler. En djungel. Kolla med resp bolag…. -
Ja, ge bort skiten. Jag gav bort en något paj vågbräda från 97 och en linje vågsegel från 93 till en jobbkompis. Han blev väldigt glad för hans egna grejor var från 86-90…
-
Grymt Ola!! Är duktigt imponerad av hur snabbt ”ni ungdomar” utveckas. Själv känns det som man tar extremt små steg framåt. Inte fan laddade jag framåt i Lejjet igår trots att jag gett mej fan på det. Det var för onshore…fel trim…fel spolarvätska (citat Masse..).
Man är väl helt enkelt redan en gubbjävel trots ringa 34 år.
-
SV 12 på Nidingen strax utanför så det blir nog bra idag.
http://xout.smhi.se/batvadret/text/kustobs.php?ortid=7 -
Ja. Det är nog egentligen bara pins som är borrade och gängade med M8-gänga som inte håller.
Brorsan kör Guns mastfot som har helsvarvad pinne med en M10 gänga i änden som gängas in i jointen. Ser ganska bombsäker ut och höll bra i 3m tvättmaskiner i SA.
Men jag kör vidare säkra US-quick. Att tappa en rigg i stora vågor kan lätt innebära att den försvinner (sjunker…) och det är ju inte så kul…
-
Amen va faen. Tryck in ena vårtan med tummen och den andra med pekfingret och dra ut/in. Busenkelt.
För helvette skärp dej!(:
-
Det enda som håller i stora vågor är US-kopp (quickrelease). Fan vad det rök pinnar i SA i vintras. Pin är ren skit. Och glappet känner man inte på vattnet. Tacka vetja US-kopp. Det kan man lita på. Sådetså =)
-
1-1.5 m är inte så illa pinkat om det är rak sideshore. Kan man ha mkt kul i…
Bra att man kan rida vågor vid 140-150 grader oxå här på westcoast.