lars_k
Forumsvar skapade
-
Jag brukar slå en knut. Om det finns så pass mycket kvar av remmen dvs…
-
Jag har ett par tecnolimits custom king bommar med bakbeslagsrören
utanpå och pushpin. Styv som fan och tight, under 40 cm.
Dessa bommar var väldigt poppis i SA i vintras.
Ytspänning och surfersworkshop säljer dem tror jag…
http://www.tecnolimits.de/menus/../products-custom.htm -
Because of EU you pay tax in the country you are purchasing the goods. So in case of Keppler you pay German VAT. No extra tax or duty to get it here. However, you have to transfer money and pay Keppler in advance, a little scary but it works… =)
-
Japp. Men jag har fan inte fått prova den än. Förbannade pyspunka…
-
Men om det blir ett ”sosse-förbud” (inte omöjligt i detta förmyndarland) pga för mkt olyckor och incidenter så har ni verkligen tagit död på er själva. Inte rolit. Då blir det svårt att rippa över våra huvuden. Även om ni har förmåga att tämja powern i the dark hole.
-
Kollar också lite på kitekonfen ibland. Kul ibland men samtidigt skrämmande om de verkligen är så puckade som de framställer sej själva. Eller så faller alla in i den pubertala schargongen som verkar råda där inne för att hävda sej. På vattnet skärper de sej förhoppningsvis… Vore synd om kitingen försvann. Det måste gå att utöva en sån sport utan att reta eller utgöra en risk för andra. Men då måste de nog hålla sej för sej själva på sina egna spots.
-
Det var la gött att det löser sej.
-
Gislövshammar på NO. Supernajs.
-
Nej. En sittsele funkar bra, faktiskt att föredra när du börjar med vågor tror jag eftersom du är van vid den. I början bränner man mest fram och tillbaka och hoppar lite, då är det skönt att hänga komfortabelt i en sittsele.
Jag kör midjesele för att:
– På väg ut genom bryten kan man redan innan planing kroka i
– Mer upprätt ställning ger mer kontroll och tidigare planing
– Mkt enklare att kroka ur när man tappar planing (slipper ”lyfta sej” ur kroken…), ska dra på ett hopp eller inleda en bottensvängNackdelen är sämre komfort, jag brukar få ont i ryggen efter några timmar… Då plockar jag fram sittselen och kör vidare =)
-
Allt jag köpt har varit perfekt. Andrasortering haha… Det är fan inte potäter utan vindsurfprylar… 😛
-
Gamla tanter som rastar hundar ska obönhörligen köras bort. Det har jag alltid sagt.
-
I SA var det en holländare i RRD-teamet som testade en WaveSwallow proto på 75 liter. Han sa att den skulle komma i butik nu i sommar. Kommer kanske som 05:a nu i början på hösten…?
-
Var ligger Råö och var hittar du mätaren?
Onsala visar SO 7-8. Funderar på Olofsbo… -
DMI – vejret lige nu – 10 minutters vind – ”klicka på pilen vid drogden” och…där har du den!
…Käft på dej själv, Knegisdegis!… =)
-
tjena Johan! Har inte bestämt mej än. Troligtvis blir det fullt gummiställ och vintersurf i sverige istället… Men SA-abstinensen kommer säkert mot slutet av hösten så man vet ju aldrig om man panikköper en biljett och drar ner… =)