Forumsvar skapade

Sida 234 av 321
  • lars_k

Medlem
    15 maj, 2004 vid 06:04 som svar på: Nåra till APEL imorgon eller?

Undrar fan om det inte ska öka igen. Foreca uppdaterade nu, ser OK ut med 10 m/s kl 14. Och DMI tolkar jag som det ska öka upp igen…Onsala ökar. 8m/s på Grötö… SMHI… jag blir gaaalen =)

• lars_k

Medlem
    15 maj, 2004 vid 05:25 som svar på: Nåra till APEL imorgon eller?

Verkar som det dör ut nu i apel också. Onsala är nere på 2 m/s sen en timme…
    Jag stannar hemma och vattnar blommorna.

• lars_k

Medlem
    15 maj, 2004 vid 05:17 som svar på: Nåra till APEL imorgon eller?

Det blåser fortfarande i Apel, men hur länge? Ju längre söderut desto bättre vind men det verkar som det drar förbi snart. Ska man åka eller inte?…Fan.

• lars_k

Medlem
    14 maj, 2004 vid 09:07 som svar på: surfnet.se rapporterar – Stockholm

Fan va surt, hehe. =)

• lars_k

Medlem
    14 maj, 2004 vid 07:33 som svar på: vilken segelstorlek tror ni på idag i GBG

Beror ju på hur fet du och din bräda är…

• lars_k

Medlem
    14 maj, 2004 vid 07:13 som svar på: Hur hittar jag till Trollskogen? (snabbt svar!)

Där finns både tomtar och troll. Allt för att skrämma de små liven. Tar man fru och ungar med sej kan de roa sej med det medan man själv roar sej på brytet.
    Rena familjelyckan.

• lars_k

Medlem
    14 maj, 2004 vid 07:00 som svar på: Hur hittar jag till Trollskogen? (snabbt svar!)

En klurighet är att du måste öppna en grind in till höger vid Trollskogs – parkeringen. Den var olåst när jag var där men jag vet inte om den alltid är så lättforcerad. Genom grinden sen är det några km på grusväg rakt österut tills du ser vattnet vid en stor skogsglänta. Där viker du norrut på en knagglig skogsväg. Där den tar slut ligger den lilla stenudden med fetbrytet. Lycka till.

• lars_k

Medlem
    14 maj, 2004 vid 06:48 som svar på: Nu är vinden här!

Ja Glenn, var finns den kartan??? wink.gif

• lars_k

Medlem
    13 maj, 2004 vid 18:50 som svar på: Apelviken

Apel funkar från V till NNV. Vid SV-VSV är det rak onshore och mindre roligt. Bäst på NV. Vid riktig kuling och vridning till NNV-N rullar det in cleana set utanför södra parkeringen och det blir rak sideshore. Episkt. =)

• lars_k

Medlem
    13 maj, 2004 vid 12:20 som svar på: Det här med Freestyle brädorna?

Brorsan har precis beställt compstyle 158 ’03 från keppler plus ett segel och boardbag. Han gav 45 Euro i frakt.

• lars_k

Medlem
    13 maj, 2004 vid 10:30 som svar på: Vad håller DMI på med?????

Hade ”verdensvejr” stämt bra så hade man haft duktigt många surfdagar per år. Visar nästan alltid över 10 m/s. Fattar inte heller vad de har för källor för de prognoserna.
    ”Sejlervejr” stämmer dock mkt bra tycker jag och uppdateras flera ggr per dygn.

• lars_k

Medlem
    12 maj, 2004 vid 11:59 som svar på: Kap Verde – Svensk researrangör??

Jag hänger gärna på till Kap Verde. Är rejält trött på Sydafrika efter två år i rad… wink.gif

• lars_k

Medlem
    12 maj, 2004 vid 09:58 som svar på: Nu ser lördagen lovande ut på västkusten

Fan vad gött det ska bli. ”Roundhouse” på Yttre revet är det som gäller, eller hur Ola? Vi ses där =)

• lars_k

Medlem
    11 maj, 2004 vid 14:59 som svar på: gubbar bubbar..kanske lite surf till helgen tro!?

Öhh. Ska det bli västvind??? Det kan ju aldrig stämma…måste vara nåt fel här. 😛

• lars_k

Medlem
    11 maj, 2004 vid 14:40 som svar på: samma gamla fråga, vilken volym på mindre bräda???

Du bor ju på westcoast för faen. Här brallar det ofta på med 4.5 och mindre. 84 l är mest rätt. Gärna ännu mindre med din vikt… När du blir mer varm i kläderna i vågorna är det 75 liter som gäller.

Sida 234 av 321
Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA